Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi (YL) | LEE 500 | 4 + 0 | 0,0 | 10,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Lütfi ÖZDEN Prof. Dr. BURHAN YILMAZ Doç. Dr. Burcu GÜNAY Prof. Dr. Ferhat ÖZGÜR Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ÖRS Doç. Dr. Seniha ÜNAY SELÇUK |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Lütfi ÖZDEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir. Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim görevlisi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim görevlisine sunması ile devam eder. Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje hazırlaması da istenir. Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur. Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Tez konusunda detaylı bilgi sahibi olacak. - Tez konusu ile ilgili teknik bilgi sahibi olacak. - Tez çalışması sırasında karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilir. - Literatürde yer alan konuyla ilgili bilgiyi derleyerek kullanır. - Araştırma problemini saptar. - Araştırma önerisinin amaçlarını betimler. - Araştırma önerisinin önemini betimler. - Araştırma önerisinin varsayımlarını betimler. - Araştırma önerisinin sınırlılıklarını betimler. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | |
2. Hafta | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. | |
3. Hafta | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. | |
4. Hafta | Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. | |
5. Hafta | Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. | |
6. Hafta | Araştırma probleminin belirlenmesi. Örneklemin belirlenmesi. | |
7. Hafta | Ara Sınav. | |
8. Hafta | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. | |
9. Hafta | Veri toplama araçlarının hazırlanması. Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. | |
10. Hafta | Ön çalışmanın değerlendirilmesi. | |
11. Hafta | Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. | |
12. Hafta | Ana çalışmanın yapılması. | |
13. Hafta | Ana çalışmanın yapılması. | |
14. Hafta | Ana çalışmanın değerlendirilmesi. Ana çalışmanın yazımı. Ana çalışmanın sunumu. | |
15. Hafta | Final Sınavı. |
Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). London: Sage Publications. |
Stokrocki, M. (1997). Qualitative forms of research methods. In S. D. La Pierre, & E. Zimmerman (Eds.). Research methods and methodologies for art education (pp. 33-56) |
Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara. |
Kagan, M. (1993). Estetik ve Sanat Dersleri. (Çev Aziz Çalışlar). İmge Kitabevi. Ankara |
Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage Publications. |
Eisner, E. W. ve M. D. Day. (2004). Handbook of Research and Policy in Art Education. National Art Education Association Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. London. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 15 | 3 | 45 |
Araştırma | 15 | 5 | 75 |
Diğer Faaliyetler | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
Ödev 1 | 15 | 3 | 45 |
Final | 1 | 1,5 | 1,5 |
Toplam İş Yükü | 255 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10,0 |