Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzmanlık Alan Dersi (YL) LEE 500 4 + 0 0,0 10,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Tez
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Lütfi ÖZDEN
Prof. Dr. BURHAN YILMAZ
Doç. Dr. Burcu GÜNAY
Prof. Dr. Ferhat ÖZGÜR
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ÖRS
Doç. Dr. Seniha ÜNAY SELÇUK
Dersi Verenler Doç. Dr. Lütfi ÖZDEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir. Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim görevlisi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim görevlisine sunması ile devam eder. Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje hazırlaması da istenir. Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur. Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma.
Ders Öğrenme Kazanımları - Tez konusunda detaylı bilgi sahibi olacak.
- Tez konusu ile ilgili teknik bilgi sahibi olacak.
- Tez çalışması sırasında karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilir.
- Literatürde yer alan konuyla ilgili bilgiyi derleyerek kullanır.
- Araştırma problemini saptar.
- Araştırma önerisinin amaçlarını betimler.
- Araştırma önerisinin önemini betimler.
- Araştırma önerisinin varsayımlarını betimler.
- Araştırma önerisinin sınırlılıklarını betimler.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme.
2. Hafta Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları.
3. Hafta Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması.
4. Hafta Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi.
5. Hafta Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme.
6. Hafta Araştırma probleminin belirlenmesi. Örneklemin belirlenmesi.
7. Hafta Ara Sınav.
8. Hafta Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi.
9. Hafta Veri toplama araçlarının hazırlanması. Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması.
10. Hafta Ön çalışmanın değerlendirilmesi.
11. Hafta Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması.
12. Hafta Ana çalışmanın yapılması.
13. Hafta Ana çalışmanın yapılması.
14. Hafta Ana çalışmanın değerlendirilmesi. Ana çalışmanın yazımı. Ana çalışmanın sunumu.
15. Hafta Final Sınavı.
Kaynaklar
Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). London: Sage Publications.
Stokrocki, M. (1997). Qualitative forms of research methods. In S. D. La Pierre, & E. Zimmerman (Eds.). Research methods and methodologies for art education (pp. 33-56)
Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
Kagan, M. (1993). Estetik ve Sanat Dersleri. (Çev Aziz Çalışlar). İmge Kitabevi. Ankara
Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage Publications.
Eisner, E. W. ve M. D. Day. (2004). Handbook of Research and Policy in Art Education. National Art Education Association Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. London.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY5 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY6 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY7 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY8 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY9 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY10 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 15 3 45
Araştırma 15 5 75
Diğer Faaliyetler 15 3 45
Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Ödev 1 15 3 45
Final 1 1,5 1,5
Toplam İş Yükü 255
Dersin AKTS Kredisi 10,0