Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | ÖAE204 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Osman AKTAN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Osman AKTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgi ve İletişim Teknolojileri tabanlı öğretim materyallerini üretebilme |
Dersin İçeriği | Özel eğitim ve teknolojiyle ilgili temel kavramlar; eğitimde ve özel eğitimde teknolojinin kullanımının önemi; farklı özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerde akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçları teknoloji destekli öğretime uygulama örnekleri; düşük ve yüksek teknoloji gerektiren alternatif ve destekleyici teknoloji uygulamaları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Teknoloji ve eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tanımları kavrayabilecektir. - Hangi Bilgi ve İletişim Teknolojisi kaynağının neden kullanılacağına karar verir. - Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ne zaman ve nasıl kullanılacağının farkına varır. - Bir teknoloji entegrasyon planı yapabilme ve uygulayabilme için gerekli tüm bileşenlerin farkına varabilecektir. - Bilgi ve İletişim Teknolojileri tabanlı öğretim materyallerini üretebilecektir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Program Tanıtımı-Giriş | |
2. Hafta | Eğitim, Teknoloji, Eğitim Teknolojisi,eğitim teknolojisinin amaçları | |
3. Hafta | Eğitim Teknolojisi Kullanımının Sistematik Planlanması, Teknolojinin Sağladığı Yararlar | |
4. Hafta | Teknoloji ve Özel Eğitim, Yardımcı Teknoloji Nedir?, Farklı Yetersizlikler için Yardımcı Teknoloji Kullanımı | |
5. Hafta | Yardımcı teknolojileri planlama süreci, Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamlarının Özel Eğitim İçin Yararları | |
6. Hafta | Teknolojinin Otizmli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, Otizmi Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları | |
7. Hafta | Teknolojinin İşitme Engelli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, İşitme Engelli Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları | |
8. Hafta | Teknolojinin Görme Engelli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, Görme Engelli Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları | |
9. Hafta | Teknolojinin Özel Eğitimde Kullanımına İlişkin Örnek Uygulamalar | |
10. Hafta | Teknolojinin Özel Eğitimde Kullanımına İlişkin Örnek Uygulamalar | |
11. Hafta | Stratejik Teknoloji Planının Geliştirilmesi | |
12. Hafta | Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması | |
13. Hafta | Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması | |
14. Hafta | Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |