Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim | ÖAE101 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze Eğitim |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel eğitim hizmetleri, özel gereksinimli çocukların özellikleri ve eğitimleri gibi temel kavramları kavrama, çeşitli engel grupları ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olma -Engelli bireylere yönelik olumlu tutum geliştirme, engelli çocukların özelliklerine göre yapılması gereken uyarlamaları kavrama |
Dersin İçeriği | Özel eğitime ilişkin temel kavramlar, özel eğitimin ilkeleri, özel eğitimin tarihsel gelişimi, özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerle ilgili yasal düzenlemeler, özel eğitimde tanı ve değerlendirme süreci, öğretimin bireyselleştirilmesi, kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri, ailenin eğitime katılımı ve aile ile işbirliği, farklı yetersizlik gruplarının ve üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri ile bu gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir. - Ailede özel gereksinimli birey olması durumunda anne-baba, aile ve uzman ilişkisi ve ailede yaşanan duyguları sıralayabilecektir. - Değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilecektir. - Değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunları tartışabilecektir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Özel eğitime ilişkin genel kavramlar | Ders Saati |
2. Hafta | Özel eğitimin tarihsel gelişimi, özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerle ilgili yasal düzenlemeler | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Özel eğitimde tanı ve değerlendirme süreci, öğretimin bireyselleştirilmesi, | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
4. Hafta | Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
5. Hafta | Ailenin eğitime katılımı ve aile ile işbirliği | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Zihinsel yetersizliği / otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
7. Hafta | Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler ve özellikleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
8. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
9. Hafta | Fiziksel yetersizliği olan bireyler ve özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyler ve özellikleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
11. Hafta | Görme yetersizliği / işitme yetersizliği olan bireyler ve özellikleri | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
12. Hafta | Duygusal davranışsal bozukluğu olan bireyler ve özellikleri | Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler ve özellikleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
14. Hafta | Final Sınavı | Diğer Faaliyetler |
İbrahim H. Diken (Editör) (2018). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Pegem Akademi Yayıncılık |
Gönül Akçamete (Editör) (2015). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Kök Yayıncılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |