Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okullarda Rehberlik | MB404 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar ÖZDEMİR YILMAZ |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar ÖZDEMİR YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Rehberlik ve psikolojik danışma alanında temel kavram ve ilkeler bilgisi 2. Psikolojik danışma ve rehberliğin yeri ve önemini kavrama 3. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmet alanları arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri ayırt 4. Psikolojik danışma ve rehberlik için temel davranış ve anlayış geliştirme 5. Rehberlik hizmetlerinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları ile ilgili düzenlemeleri kabul etmek. 6. Uygulama bilgisi ve bireysel değerlendirme tekniği 7. Eğitim sürecinde gelişimsel rehberlik yaklaşımını kabul etme. |
Dersin İçeriği | 1. Rehberlik hizmetlerinin çağdaş eğitimdeki yeri ve önemi 2. Rehberlik hizmetlerinde temel ilkelerin kabul edilmesi 3. Rehberlik hizmetlerinin tarihçesi ve gelişimi 4. Rehberlik hizmetlerinde farklı yaklaşımlar 5. Eğitim aşamasına göre rehberlik hizmetleri 6. Kişisel gelişimde rehberlik hizmetleri ve sosyal gelişim 7. Eğitim gelişiminde rehberlik hizmetleri 8. Mesleki gelişimde rehberlik hizmetleri 9. Öğrenci bireysel değerlendirme hizmetleri 10. Öğrenci bireysel değerlendirme yöntem ve teknikleri 11. Danışmanlıkta organizasyon ve üyelik 12. Rehberlik programları: Gelişim rehberlik programlarında artan içerik 13 Rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Psikolojik danışma ve rehberlikte temel kavram ve ilkeleri açıklar. - Rehberliğin dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklar. - Rehberliği türlerine göre sınıflandırır. - Bireyin hangi alanda rehberliğe ihtiyaç duyduğuna dikkat edin. - Kişisel rehberliğin kavramlarını bilir - Eğitim Rehberliğinin amacını ve kapsamını açıklayın. - Mesleki gelişim teorilerini bilir. - Özel Eğitimde Psikolojik Danışmanlık kavramlarını bilir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Eğitim Sürecinde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Rehberliğin Tarihsel Gelişimi ve Temelleri, Öğretim Hizmetleri ile Rehberlik Hizmetlerini Karşılaştırılması | Ders Saati |
3. Hafta | Rehberlik Modelleri ve İnsancıl Yaklaşım | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Rehberlik Hizmet Alanları | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Eğitsel Rehberlik | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Kişisel Rehberlik | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
7. Hafta | Mesleki Danışma Kuramları | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Mesleki Danışma Kuramlarında Temel Kavramlar | |
9. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri: Test Teknikleri | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
10. Hafta | Bireysel Tanıma Teknikleri: Test Dışı Teknikler | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Okullarda Karşılaşabileceğiniz Bazı Sorunlar | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
12. Hafta | Özel Eğitimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik1 | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
13. Hafta | Özel Eğitimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik2 | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
14. Hafta | Rehberlikte Örgütlenme Sistemi | Ders Saati |
Yeşilyaprak, B. (2013). 21. Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınları. |
KPSS Eğitim Bilimleri Rehberlik ve Özel Eğitim Konu Anlatımlı Kitap |
Arı, Korkmaz, E. (2015). İlk ve Ortaöğretim Okullarında Rehberlik ve Danışmanlık Uygulamalı Yaklaşım. Eğitim Yayınevi |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |