Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyolojik Psikoloji | PAE106 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Şerif DEMİR |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Şerif DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan fizyolojisi ve psikolojisi arasındaki etkileşimleri anlayabilmek için kontrol sistemleri olan sinir ve hormon sistemlerinin yapısı, işleyişi ve bunların insan psikolojisi ve öğrenme üzerindeki etkilerinin ortaya konması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri; organizmanın fizyolojisi ve anatomisi, davranım mekanizmaları, duyu işlevleri, motor işlevler ve duygular, güdü ve güdünün fizyolojik temelleri, işlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Organizmanın fizyolojisi ve anatomisinin temel özelliklerini açıklar. - Çocuklarda beyin gelişimi ile eğitimini ilişkilendirir, - Sinir hücreleri arasındaki etkileşim ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar. - Beynin farklı bölgelerinin işlevleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar. - Güdü ve güdünün fizyolojik temellerini açıklar. - Psikolojik durum ile vücut salgıları arasındaki ilişkiyi değerlendirir. - Beynin nasıl öğrendiğini ve hangi faktörlerin öğrenmeyi etkilediğini açıklar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Güdü ve güdünün fizyolojik temelleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | İşlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
3. Hafta | Sinir hücreleri ve sinyal iletimi (Duygulari ifade etmenin önemi) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
4. Hafta | Motor işlevler ve duygular | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
5. Hafta | Beynin bilgiyi işlemesi. Bilgi işleme örnekleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
6. Hafta | Bütüncül Değerlendirme | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Duyu işlevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
8. Hafta | Vize | |
9. Hafta | Davranım mekanizmaları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Beyin kimyası davranışları etkileyen nörotrasmitterler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | Organizmanın fizyolojisi ve anatomisi (Beynin bölgeleri ve işlevleri) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
12. Hafta | Çocuklarda nöron ve beyin gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
13. Hafta | Fizyolojik psikolojinin alanı ve psikolojik danışma ilişkisi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Fizyolojik psikolojinin alanı ve psikolojik danışma ilişkisi | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
Bear, MF., Connors, BW., Paradiso, MA. (1996). Neuroscience: exploring the brain |
Kandel, ER., Schwartz, JH., Jessell, TM., (2000). Principles of Neural Science, (2000). |
Greenfield, S. (2000). İnsan Beyni. İstanbul: Varlık Yayınları.995. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 2 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 0 | - |
PY9 | 2 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 16 | 80 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |