Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelişim Psikolojisi 1 | PAE104 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yuz yuze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uygulama Öğretim elemanının gözetiminde, Uygulama rehber öğretmeninin refakatinde okullarda psikolojik danışma ve rehberlik servisi faaliyetlerini gözlemleme |
Dersin İçeriği | Psikolojik danışman ve rehber öğretmen olarak okullardaki görev ve sorumlulukları öğrenme, idare, veli, öğrenci üçgeninde faaliyetleri ve iletişim örüntülerini inceleme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Okul psikolojik danışma ve rehberlik servisini tanır. - Okullarda rehber öğretmen/psikolojik danışmanların mesleki rol ve sorumluluklarını öğrenir. - Okul rehberlik servisi uygulamalarını gözlemler ve öğrenir. - Okulun örgütsel yapısını kavrar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması: Kapsamı, Önemi, kural ve gereklilikleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Uygulama Rehber Öğretmeni ile tanışma ve okulun tanıtılması | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Rehber Öğretmenin bir günü ve rehber öğretmenden beklentiler | |
4. Hafta | Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin tanıtılması, desimal dosya sisteminin ve çerçeve programın incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
5. Hafta | İdare-Veli- Öğretmen- Öğrenci ilişkilerinin incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
6. Hafta | Özel Eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere yönelik çalışmaların ve BEP örneklerinin incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
7. Hafta | Vize | Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Okullarda kullanılan testlerin incelenmesi (bir uygulamanın gözlenmesi) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | Okullarda kullanılan test dışı tekniklerin genel olarak incelenmesi (bir uygulamanın gözlenmesi) | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Problem tarama envanterinin incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | Sosyometrik tekniklerin incelenmesi (bir uygulamanın gözlenmesi) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
12. Hafta | Bireyle danışma uygulamalarına yönelik gözlemler yapılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
13. Hafta | Grupla danışma uygulamalarına yönelik gözlemler yapılması | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Değerlendirme ve Danışmanlık tedbiri uygulamalarına ilişkin bilgilendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
15. Hafta | final | Diğer Faaliyetler |
Arenberg, D. and Robertson-Tschabo, E.A. (1977). Learning and aging In J.E. Binen and K.W. Schaie (Eds), Handbook of the psychology of aging. New York: Van Nostrad Reinhold. |
Developmental Psychology; Theory, Methods and Early Life, Lindzey, G., Thompson, R.F. ve Spring, B. (1989). Psychology, Third. Ed., New York: Worth Publishers, 16. Bölüm |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 2 | 6 | 12 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |