Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisi 1 PAE104 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yuz yuze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersi Verenler Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Uygulama Öğretim elemanının gözetiminde, Uygulama rehber öğretmeninin refakatinde okullarda psikolojik danışma ve rehberlik servisi faaliyetlerini gözlemleme
Dersin İçeriği Psikolojik danışman ve rehber öğretmen olarak okullardaki görev ve sorumlulukları öğrenme, idare, veli, öğrenci üçgeninde faaliyetleri ve iletişim örüntülerini inceleme
Ders Öğrenme Kazanımları - Okul psikolojik danışma ve rehberlik servisini tanır.
- Okullarda rehber öğretmen/psikolojik danışmanların mesleki rol ve sorumluluklarını öğrenir.
- Okul rehberlik servisi uygulamalarını gözlemler ve öğrenir.
- Okulun örgütsel yapısını kavrar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dersin tanıtılması: Kapsamı, Önemi, kural ve gereklilikleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Uygulama Rehber Öğretmeni ile tanışma ve okulun tanıtılması Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Rehber Öğretmenin bir günü ve rehber öğretmenden beklentiler
4. Hafta Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin tanıtılması, desimal dosya sisteminin ve çerçeve programın incelenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
5. Hafta İdare-Veli- Öğretmen- Öğrenci ilişkilerinin incelenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
6. Hafta Özel Eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere yönelik çalışmaların ve BEP örneklerinin incelenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
7. Hafta Vize Diğer Faaliyetler
8. Hafta Okullarda kullanılan testlerin incelenmesi (bir uygulamanın gözlenmesi) Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Okullarda kullanılan test dışı tekniklerin genel olarak incelenmesi (bir uygulamanın gözlenmesi) Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Problem tarama envanterinin incelenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
11. Hafta Sosyometrik tekniklerin incelenmesi (bir uygulamanın gözlenmesi) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
12. Hafta Bireyle danışma uygulamalarına yönelik gözlemler yapılması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
13. Hafta Grupla danışma uygulamalarına yönelik gözlemler yapılması Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Değerlendirme ve Danışmanlık tedbiri uygulamalarına ilişkin bilgilendirme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
15. Hafta final Diğer Faaliyetler
Kaynaklar
Arenberg, D. and Robertson-Tschabo, E.A. (1977). Learning and aging In J.E. Binen and K.W. Schaie (Eds), Handbook of the psychology of aging. New York: Van Nostrad Reinhold.
Developmental Psychology; Theory, Methods and Early Life, Lindzey, G., Thompson, R.F. ve Spring, B. (1989). Psychology, Third. Ed., New York: Worth Publishers, 16. Bölüm
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 -
PY2 5 0 0 0 0 -
PY5 5 0 0 0 0 -
PY9 5 0 0 0 0 -
PY12 5 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 2 6 12
Diğer Faaliyetler 2 3 6
Ara Sınav 1 1 14 14
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0