Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Psikolojisi | PAE102 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme süreçlerini, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Öğrenme, Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme psikolojisi temel kavramlar, Davranışçılık ve Klasik Koşullanma, Araçsal Koşullanma Sosyal Bilişsel Kuram, Sosyal Öğrenme Kuramı Bilişsel Bilgi İşlem Kuramı Bilişsel Gelişimsel Yaklaşımlar- Piaget’nin Bilişsel Gelişim Kuramı SosyoKültürel Kuram ve Diğer Bağlamsal Yaklaşımlar - Vygotsky’nin bilişsel gelişim kuramı |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler öğrenmenin ve öğrenme psikolojisinin tanımını yapar. - Öğrenciler öğrenmenin doğasını analiz eder. - Öğrenciler süreçlerini ve önemini bilir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Öğrenme, Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme ve Beyin (İNSAN ÖĞRENMESİNE GİRİŞ) | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Öğrenme psikolojisi, Öğrenme psikolojisi kavramları, Öğrenme psikolojisinin tarihsel temelleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
3. Hafta | Öğrenmenin incelenmesinde önemli konular (Süreçler, bellek, motivasyon, transfer nedir?) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
4. Hafta | Öğrenmenin incelenmesinde önemli konular (Süreçler, bellek, motivasyon, transfer, problem çözme, eleştirel düşünme) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
5. Hafta | Hafizanın temel bileşenleri (uzun süreli hafıza, depolama, kodlama, bilginin yapısı, geri çağırma ve unutma) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
6. Hafta | Hafizanın temel bileşenleri (uzun süreli hafıza, depolama, kodlama, bilginin yapısı, geri çağırma ve unutma) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
7. Hafta | Öğrenmede Davranışçı Görüşler, Davranışçılık ve Klasik Koşullanma, Araçsal Koşullanma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
8. Hafta | Vize sınavı | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
9. Hafta | Öğrenmede Davranışçı Görüşler, Davranışçılık ve Klasik Koşullanma, Araçsal Koşullanma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
10. Hafta | Sosyal Bilişsel Kuram, Sosyal Öğrenme Kuramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | Bilişsel Bilgi İşlem Kuramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
12. Hafta | Bilişsel Bilgi İşlem Kuramı | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | SosyoKültürel Kuram ve Diğer Bağlamsal Yaklaşımlar - Vygotsky’nin bilişsel gelişim kuramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
14. Hafta | Final | Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
Ormrod, J. E. (2018). Öğrenme psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 40,60 |
PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Diğer Faaliyetler | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav 1 | 1 | 23,5 | 23,5 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |