Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Sosyolojisi | MBZ103 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Taner ATMACA |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Ender KAZAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim sosyolojinin temel kavram ve konularını kavramak. |
Dersin İçeriği | Eğitim Sosyolojisinin Tanımı, Amacı ve Diğer Alanlarla İlişkisi Eğitimin İşlevleri Eğitimin Toplumsal Süreçlerle İlişkisi Sosyalleşme ve Eğitim Toplumsal Değişme ve Eğitim Toplumsal Hareketlilik ve Eğitim Okulun toplumsal görevleri Bir sosyal kurum olarak okul Eğitimde fırsat eşitliği Az gelişmiş ülkeler ve eğitimsel sorunları Okul - çevre ilişkileri |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını açıklar. - Eğitimin İşlevlerini açıklar. - Toplumsal hareketlilik ve eğitim ilişkisini açıklar - Okulun toplumsal görevlerini açıklar - Eğitim sosyolojisinin temel konularını kavrar |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin İçeriğinin Tanıtılması | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
2. Hafta | Eğitim Sosyolojisinin Tanımı, Özellikleri ve Gelişimi | Ders Saati Araştırma |
3. Hafta | Eğitimin İşlevleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Eğitimin Toplumsal Süreçlerle İlişkisi | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Sosyalleşme ve Eğitim | Araştırma Ders Saati |
6. Hafta | Toplumsal Değişme ve Eğitim | Diğer Faaliyetler Ders Saati |
7. Hafta | Toplumsal Hareketlilik ve Eğitim | Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
8. Hafta | Okulun toplumsal görevleri | Ders Saati |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | Bir sosyal kurum olarak okul | Ders Saati |
11. Hafta | Eğitimde fırsat eşitliği | Araştırma Ders Saati |
12. Hafta | Az gelişmiş ülkeler ve eğitimsel sorunları | Ders Saati Araştırma |
13. Hafta | Okul - çevre ilişkileri | Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati |
14. Hafta | Genel Değerlendirme | Ders Saati Araştırma |
Tezcan, M. (2015). Eğitim Sosyolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara. |
Özdemir, M. Ç. (2014). Eğitim Sosyolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara. |
Ergün, M. Eğitim Sosyolojisi |
Boyacı, A. (2012). Eğitim Sosyolojisi, Açıköğretim Fakültesi Yayını |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 40,60 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 14,5 | 14,5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |