Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Rehberlik Uygulamaları | RPD308 | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere test ve test dışı teknikleri bireyler üzerinde uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmak; mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan öğretim yöntemleri ile ilgi, yetenek ve değerle ilgili testlerin sonuçlarını değerlendirmek için bireysel görüşmeler üzerine. |
Dersin İçeriği | Uygulama okulunun belirlenmesi. ? Uygulama okulunun psikolojik danışmanı ile yapılan görüşmeler. ? Belirlenen okulda yapılacak uygulamaların planlanması. ? Yapılacak uygulamalarla ilgili ön okuma ve kullanılacak materyalin hazırlanması gibi görevlerin yerine getirilmesi. ? Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma konusunda yedi farklı uygulamanın yürütülmesi. ? Yürütülen uygulamaların raporlanması. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, şunları yapabilecektir: ? Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılabilecek öğretim yöntemlerini kavrar. - Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan başlıca testleri tanır. - Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan temel testleri uygular ve değerlendirir. - Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan test dışı teknikleri uygular. - Mesleki danışmanlık konularında grup rehberliği danışmanı olarak hareket etmek. - Meslek seçimi gibi konularda öğrencilerle mesleki rehberlik/mülakat oturumları düzenleyin. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı ve gerekliliğinin açıklanması. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Teorik derslerin belirlenmesi, kaynak kitapların temini ve uygulama okulunun belirlenmesi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
3. Hafta | KDE (SEI, Öz Değerlendirme Envanteri), ABKÖ, (ASCS ,Akademik Benlik Kavramı Ölçeği), Mesleki Olgunluk Ölçeği, MBS (VIS, Mesleki Bilgi Sistemi) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Uygulama okuluna giriş ve ilk görüşme; okul psikolojik danışmanıyla olası etkinlikler hakkında görüşme, öneri ve beklenti alışverişi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Amundson, N., Poehnell, G. ve Pattern, M. (2008). Mesleki Teleskop (Çev. F. Korkut-Owen). Ankara: Anı |
Yayıncılık.Bacanlı, Feride. (2006). Bir Mesleki Grup Rehberliği Programı ve Uygulama Kılavuzu. Ankara: Nobel Yayınları.Erkan, Serdar (2002). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erkan, Serdar (2005). Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erkan, Serdar (2005). Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları II. Ankara: PegemA Yayıncılık. Eroğlu, Çiğdem Y. ve Filiz BİLGE (2001). Sınıfta Rehberlik Etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayın- Dağıtım. Kuzgun, Y. ve Bacanlı, F. (Ed.) (2006). Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları ve Programlar Dizisi. Ankara. Nobel Yayınevi. Selçuk, Ziya ve Nedret GÜNER (2003). Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayıncılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 4 | 0 | 6 | 8 | 0 | 40,60 |
PY4 | 3 | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 40,60 |
PY8 | 7 | 6 | 8 | 8 | 8 | 6 | 4 | 40,60 |
PY9 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 8 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 1 | 7 |
Araştırma | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |