Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Rehberlik Uygulamaları RPD308 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Mustafa TEKKE
Dersi Verenler Doç. Dr. Mustafa TEKKE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere test ve test dışı teknikleri bireyler üzerinde uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmak; mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan öğretim yöntemleri ile ilgi, yetenek ve değerle ilgili testlerin sonuçlarını değerlendirmek için bireysel görüşmeler üzerine.
Dersin İçeriği Uygulama okulunun belirlenmesi. ? Uygulama okulunun psikolojik danışmanı ile yapılan görüşmeler. ? Belirlenen okulda yapılacak uygulamaların planlanması. ? Yapılacak uygulamalarla ilgili ön okuma ve kullanılacak materyalin hazırlanması gibi görevlerin yerine getirilmesi. ? Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma konusunda yedi farklı uygulamanın yürütülmesi. ? Yürütülen uygulamaların raporlanması.
Ders Öğrenme Kazanımları - Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, şunları yapabilecektir: ? Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılabilecek öğretim yöntemlerini kavrar.
- Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan başlıca testleri tanır.
- Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan temel testleri uygular ve değerlendirir.
- Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan test dışı teknikleri uygular.
- Mesleki danışmanlık konularında grup rehberliği danışmanı olarak hareket etmek.
- Meslek seçimi gibi konularda öğrencilerle mesleki rehberlik/mülakat oturumları düzenleyin.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dersin tanıtımı ve gerekliliğinin açıklanması. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Teorik derslerin belirlenmesi, kaynak kitapların temini ve uygulama okulunun belirlenmesi. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
3. Hafta KDE (SEI, Öz Değerlendirme Envanteri), ABKÖ, (ASCS ,Akademik Benlik Kavramı Ölçeği), Mesleki Olgunluk Ölçeği, MBS (VIS, Mesleki Bilgi Sistemi) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
4. Hafta Uygulama okuluna giriş ve ilk görüşme; okul psikolojik danışmanıyla olası etkinlikler hakkında görüşme, öneri ve beklenti alışverişi. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
5. Hafta Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
6. Hafta Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara sınav Ders Saati
9. Hafta Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
11. Hafta Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
12. Hafta Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
13. Hafta Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
14. Hafta Final Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
Kaynaklar
Amundson, N., Poehnell, G. ve Pattern, M. (2008). Mesleki Teleskop (Çev. F. Korkut-Owen). Ankara: Anı
Yayıncılık.Bacanlı, Feride. (2006). Bir Mesleki Grup Rehberliği Programı ve Uygulama Kılavuzu. Ankara: Nobel Yayınları.Erkan, Serdar (2002). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erkan, Serdar (2005). Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erkan, Serdar (2005). Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları II. Ankara: PegemA Yayıncılık. Eroğlu, Çiğdem Y. ve Filiz BİLGE (2001). Sınıfta Rehberlik Etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayın- Dağıtım. Kuzgun, Y. ve Bacanlı, F. (Ed.) (2006). Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları ve Programlar Dizisi. Ankara. Nobel Yayınevi. Selçuk, Ziya ve Nedret GÜNER (2003). Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 4 4 4 0 6 8 0 40,60
PY4 3 4 4 0 0 4 4 40,60
PY8 7 6 8 8 8 6 4 40,60
PY9 10 10 10 10 10 10 8 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 12 2 24
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 7 1 7
Araştırma 3 2 6
Ara Sınav 1 1 4 4
Ödev 1 1 3 3
Final 1 6 6
Uygulama 1 1 1
Toplam İş Yükü 51
Dersin AKTS Kredisi 2,0