Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bozuklukları 2 | RPD302 | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı danışman adaylarına, çocukluktan ergenliğe çoklu yaklaşımlar ışığında psikopatolojiyi öğretmektir |
Dersin İçeriği | Çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikiyatrik bozukluklar, |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler normal ve normal dışı davranışların temel kriterlerini ve bunları değerlendirirken dikkate alınan özellikleri bilir ve ruhsal bozuklukların tanır - Öğrenciler ruhsal bozuklukları normal davranışlardan ayırt eden kriterleri ve hastalıkların belirti ve özelliklerini bilir Tanı sistemlerini, özelliklerini bilir. - Öğrenciler bozuklukları ve belirtilerini bilir ve birbirlerinden ayırt eder. - Öğrenciler ruhsal bozukluk nedenlerini açıklayan kuramsal yaklaşımları ve bunlara getirilen eleştirileri bilir. - Öğrenciler ruhsal bozuklukları tedavi yaklaşımlarını ve özelliklerini bilir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
2. Hafta | Kişilik Gelişiminin Basamakları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
3. Hafta | Ruhsağlığının Tanımı, Ruhsal /Psikiyatrik Bozuklukların Nedenleri | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Ruhsal/ Psikiyatrik Bozuklukların Sınıflandırılması ve Tedavisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
5. Hafta | Çocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar, Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Kaygı bozukluklarıÇocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar, Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
7. Hafta | arasınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
8. Hafta | Çocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | Dikkat Eksikliği, Hiperaktivite Bozukluğu ve Öğrenme Bozuklukları ; Orta Çocukluk Dönemi: Kaygı Bozuklukları | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
10. Hafta | Orta Çocukluktan Ergenliğe: Duygu ve Davranım Bozuklukları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | Geç Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Şizofreni | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Ergenlik Geçiş Döneminin Psikopatolojileri: Yeme Bozuklukları ve Madde Bağımlılığı | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Geç Ergenlikten Erken Yetişkinliğe: Ortaya Çıkan Kişilik Bozuklukları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
14. Hafta | Genel tekrar | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Öztürk, Orhan ve Uluşahin, Aylin (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: Nobel. Sciarra, Daniel T. (2018). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev: Gamze Sart). Ankara:Nobel Austin, Vance L. ve Sciarra, Daniel T. (2017). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev. Ed. Mustafa Özkeleş). Ankara: Nobel. DSM-5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El Kitabı (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders)-Çev: Ertuğrul Köroğlu). Ankara: HYB Yayınları. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 1 | 7 |
Araştırma | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |