Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bozuklukları 2 RPD302 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersi Verenler Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı danışman adaylarına, çocukluktan ergenliğe çoklu yaklaşımlar ışığında psikopatolojiyi öğretmektir
Dersin İçeriği Çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikiyatrik bozukluklar,
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler normal ve normal dışı davranışların temel kriterlerini ve bunları değerlendirirken dikkate alınan özellikleri bilir ve ruhsal bozuklukların tanır
- Öğrenciler ruhsal bozuklukları normal davranışlardan ayırt eden kriterleri ve hastalıkların belirti ve özelliklerini bilir Tanı sistemlerini, özelliklerini bilir.
- Öğrenciler bozuklukları ve belirtilerini bilir ve birbirlerinden ayırt eder.
- Öğrenciler ruhsal bozukluk nedenlerini açıklayan kuramsal yaklaşımları ve bunlara getirilen eleştirileri bilir.
- Öğrenciler ruhsal bozuklukları tedavi yaklaşımlarını ve özelliklerini bilir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
2. Hafta Kişilik Gelişiminin Basamakları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
3. Hafta Ruhsağlığının Tanımı, Ruhsal /Psikiyatrik Bozuklukların Nedenleri Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Ruhsal/ Psikiyatrik Bozuklukların Sınıflandırılması ve Tedavisi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
5. Hafta Çocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar, Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Kaygı bozukluklarıÇocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar, Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
7. Hafta arasınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
8. Hafta Çocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Dikkat Eksikliği, Hiperaktivite Bozukluğu ve Öğrenme Bozuklukları ; Orta Çocukluk Dönemi: Kaygı Bozuklukları Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
10. Hafta Orta Çocukluktan Ergenliğe: Duygu ve Davranım Bozuklukları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
11. Hafta Geç Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Şizofreni Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Ergenlik Geçiş Döneminin Psikopatolojileri: Yeme Bozuklukları ve Madde Bağımlılığı Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Geç Ergenlikten Erken Yetişkinliğe: Ortaya Çıkan Kişilik Bozuklukları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
14. Hafta Genel tekrar Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
Kaynaklar
Öztürk, Orhan ve Uluşahin, Aylin (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: Nobel. Sciarra, Daniel T. (2018). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev: Gamze Sart). Ankara:Nobel Austin, Vance L. ve Sciarra, Daniel T. (2017). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev. Ed. Mustafa Özkeleş). Ankara: Nobel. DSM-5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El Kitabı (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders)-Çev: Ertuğrul Köroğlu). Ankara: HYB Yayınları.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY3 1 1 1 1 1 1 40,60
PY4 3 0 0 0 0 0 40,60
PY5 1 0 0 0 0 0 40,60
PY7 1 0 0 0 0 0 40,60
PY8 5 0 0 0 0 0 40,60
PY9 3 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 12 2 24
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 7 1 7
Araştırma 3 2 6
Ara Sınav 1 1 4 4
Ödev 1 1 3 3
Final 1 6 6
Uygulama 1 1 1
Toplam İş Yükü 51
Dersin AKTS Kredisi 2,0