Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bozuklukları 1 | RPD301 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları. |
Dersin İçeriği | Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırır - Nevroz ve Psikozlar hakkında bilgiye sahip olur. - Her bir davranış bozuklukları hakkında genel bir bilgiye sahip olur. - Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır. - Her bir bozukluğun yaygınlığını, dişini, eşlik eden diğer bozukluğu bilir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Anksiyete Bozuklukları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
2. Hafta | Dissosiatif Bozukluklar | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Uyku Bozuklukları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
4. Hafta | Yeme Bozuklukları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
5. Hafta | Duygudurum Bozuklukları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
6. Hafta | Yapay Bozukluklar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
7. Hafta | arasınav | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
8. Hafta | Şizofreni ve türleri | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | Psikotik ve nevrotik bireyleri belirlemede kullanılan testler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
10. Hafta | Kişilik Bozuklukları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
12. Hafta | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
13. Hafta | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
14. Hafta | Genel tekrar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
Öztürk, Orhan ve Uluşahin, Aylin (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: Nobel. Sciarra, Daniel T. (2018). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev: Gamze Sart). Ankara:Nobel Austin, Vance L. ve Sciarra, Daniel T. (2017). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev. Ed. Mustafa Özkeleş). Ankara: Nobel. DSM-5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El Kitabı (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders)-Çev: Ertuğrul Köroğlu). Ankara: HYB Yayınları. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 2,5 | 2,5 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 3 | 30 |
Araştırma | 3 | 2,5 | 7,5 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | 1 | 10,5 | 10,5 |
Ödev 1 | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |