Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bozuklukları 1 RPD301 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersi Verenler Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.
Dersin İçeriği Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırır
- Nevroz ve Psikozlar hakkında bilgiye sahip olur.
- Her bir davranış bozuklukları hakkında genel bir bilgiye sahip olur.
- Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır.
- Her bir bozukluğun yaygınlığını, dişini, eşlik eden diğer bozukluğu bilir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Anksiyete Bozuklukları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
2. Hafta Dissosiatif Bozukluklar Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Uyku Bozuklukları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
4. Hafta Yeme Bozuklukları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
5. Hafta Duygudurum Bozuklukları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
6. Hafta Yapay Bozukluklar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
7. Hafta arasınav Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
8. Hafta Şizofreni ve türleri Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Psikotik ve nevrotik bireyleri belirlemede kullanılan testler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
10. Hafta Kişilik Bozuklukları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
11. Hafta Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
12. Hafta Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
13. Hafta Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
14. Hafta Genel tekrar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
Kaynaklar
Öztürk, Orhan ve Uluşahin, Aylin (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: Nobel. Sciarra, Daniel T. (2018). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev: Gamze Sart). Ankara:Nobel Austin, Vance L. ve Sciarra, Daniel T. (2017). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev. Ed. Mustafa Özkeleş). Ankara: Nobel. DSM-5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El Kitabı (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders)-Çev: Ertuğrul Köroğlu). Ankara: HYB Yayınları.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY3 1 1 1 1 1 1 40,60
PY4 3 0 0 0 0 0 40,60
PY5 1 0 0 0 0 0 40,60
PY7 1 0 0 0 0 0 40,60
PY8 5 0 0 0 0 0 40,60
PY9 3 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 1 2,5 2,5
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 10 3 30
Araştırma 3 2,5 7,5
Diğer Faaliyetler 1 3 3
Ara Sınav 1 1 10,5 10,5
Ödev 1 1 3 3
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0