Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kişilik Kuramları | PAE203 | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kişilik ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavram ve ilkeler, kişiliği oluşturan alt yapılar, kişilik gelişimini etkileyen faktörler ve kişilik gelişimi ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Kişilikle ilgili temel kavramlar, kişiliğin gelişimi, uyum ve ruh sağlığı, kişilik kuramlarının özellikleri ve karşılaştırılması, kişilik kuramlarının alan uygulamaları ile ilişkilendirilmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Kişilik ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. - Kişiliği oluşturan alt yapıları ifade eder. - Comprehend the factors which influence personality development. - Kişilik gelişimini açıklayan farklı kuramları ifade eder. - Kişilik gelişimini açıklayan kuramların temellerini ve kavramlarını açıklar. - Kişilik gelişimini açıklayan kuramların güçlü ve zayıf yönlerini fark eder. - Kişilik gelişiminin çok faktörlü yapısını anlar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Kişilik ve Kişilikle İlgili Kavramlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
2. Hafta | Kişiliği Araştırma Yöntemleri | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Psikanalitik Yaklaşım: S. Freud | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Psikanalitik Yaklaşım: Yeni Freud?cu Kuramlar: A. Adler ve C.G. Jung | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Sözel Anlatım |
5. Hafta | Yeni Freudcu Kuramlar: K. Horney, H. S. Sullivan | |
6. Hafta | Yeni Freudcu Kuramlar: E. Fromm, E. Erikson | |
7. Hafta | Ayırıcı Özellik Yaklaşımı: G. Allport, H. Murray, R.B. Cattell, Büyük Beşli | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Ara sınav | Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Davranışçı Kuramlar-Sosyal Öğrenme Kuramı: J. B. Watson, B.F. Skinner, j: B. Rotter, A. Bandura | Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım |
10. Hafta | Biyolojik Yaklaşım, H. Eysenck | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
11. Hafta | Bilişsel Yaklaşım G. Kelly | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum |
12. Hafta | İnsancıl ve Varoluşçu Yaklaşımlar: C. Rogers, A. Maslow, K. Goldstein? | Görsel Sunum Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
13. Hafta | Kişilik Bozuklukları | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Sözel Anlatım |
14. Hafta | Dönemin Genel Tekrarı | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
Cloninger, S. C. (2000), Kişiilik kuramları ve kişiliği anlamak, (Third Edition), New Jersey, Prentice-Hall, Inc. |
Burger, J. M. (2006), Kişilik (Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri). İstanbul, Kaknüs Yayınları |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY2 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Diğer Faaliyetler | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav 1 | 1 | 23,5 | 23,5 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |