Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim ve Kaynaştırma | MB403 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Osman AKTAN |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, öğrencilerin özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak, özel gereksinimliliğine neden olan etmenler hakkında bilgilendirmek, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek, özel eğitim alanında uygulanması gereken gelişim destek programları ve psikolojik danışma ve rehberlik hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Özel eğitim alanındaki temel kavramların tanımlanması, özel eğitim temel ilkelerinin açıklanması, farklı özel gereksinimli çocuk grupları hakkında tanıtıcı bilgilerin verilmesi, özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerinin giderilmesi için psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri hakkında bilgi edinme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Özel gereksinimli farklı tanı gruplarındaki çocukların gelişim özelliklerini betimler - Özel gereksinimli farklı tanı gruplarındaki çocukların gelişim özelliklerini betimler - Özel gereksinimli farklı tanı gruplarındaki çocukların gelişim özelliklerini betimler - Çeşitli tanı gruplarındaki çocukların ihtiyaçları, eğitimleri ve tedavilerini ayrıntılı bir şekilde tartışabilir - Çeşitli tanı gruplarındaki çocukların ihtiyaçları, eğitimleri ve tedavilerini ayrıntılı bir şekilde tartışabilir - Çeşitli tanı gruplarındaki çocukların ihtiyaçları, eğitimleri ve tedavilerini ayrıntılı bir şekilde tartışabilir - Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların bakımları, eğitimleri ve tedavilerine ilişkin temel öğeleri tartışabilir - Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların bakımları, eğitimleri ve tedavilerine ilişkin temel öğeleri tartışabilir - Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların bakımları, eğitimleri ve tedavilerine ilişkin temel öğeleri tartışabilir - Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların tespiti, eğitim ve tedavisinde kendi meslek alana uygun rolleri açıklar - Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların tespiti, eğitim ve tedavisinde kendi meslek alana uygun rolleri açıklar - Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların tespiti, eğitim ve tedavisinde kendi meslek alana uygun rolleri açıklar |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Özel eğitimde temel kavramlar | Ders Saati |
1. Hafta | Özel eğitimde temel kavramlar | |
2. Hafta | Özel eğitime tarihsel bakış; Günümüzde Özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu | |
2. Hafta | Özel eğitime tarihsel bakış; Günümüzde Özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu | Ders Saati |
3. Hafta | Özel eğitimin amaç ve ilkeleri; Özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı | Ders Saati |
3. Hafta | Özel eğitimin amaç ve ilkeleri; Özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı | |
4. Hafta | Gelişimi risk altında olan çocuklar | |
4. Hafta | Gelişimi risk altında olan çocuklar | Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma |
5. Hafta | Özel gereksinimli çocukların aileleri | Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati |
5. Hafta | Özel gereksinimli çocukların aileleri | |
6. Hafta | I. Ara sınav | |
6. Hafta | Zihinsel engelli çocuklar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Otistik bozukluğu olan çocuklar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
7. Hafta | Zihinsel engelli çocuklar | |
8. Hafta | Otistik bozukluğu olan çocuklar | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | İletişim bozukluğu olan çocuklar | Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | İletişim bozukluğu olan çocuklar | |
10. Hafta | İşitme engelli çocuklar | |
10. Hafta | İşitme engelli çocuklar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Görme engelli çocuklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | II. Ara sınav | |
12. Hafta | Görme engelli çocuklar | |
12. Hafta | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma |
13. Hafta | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | |
14. Hafta | Genel Sınav | |
14. Hafta | Duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklar | Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Greenspan, I.S.,Wieder, S., Simons, R. ( 2004) Özel Gereksinimli Çocuk (Çev. İsmail Ersevim). Özgür Yayınları, İstanbul. Edt. Baykoç, N., (2011) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Yayınları, Ankara. |
Doğru, S.Y.,Saltalı, N.D., (2011) Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim. Maya Akademi, Ankara. |
Metin, N., (2012) Özel gereksinimli Çocuklar. Maya Akademi Yayınları, Ankara. |
Greenspan, I.S.,Wieder, S., Simons, R. ( 2004) Özel Gereksinimli Çocuk (Çev. İsmail Ersevim). Özgür Yayınları, İstanbul. Edt. Baykoç, N., (2011) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Yayınları, Ankara. Doğru, S.Y.,Saltalı, N.D., (2011) Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim. Maya Akademi, Ankara. Edt. Diken, H.İ., (2012) Özel Eğitimde Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. Edt. Metin, N., (2012) Özel gereksinimli Çocuklar. Maya Akademi Yayınları, Ankara. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 6 | 9 | 6 | 7 | 5 | 8 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 2 | 12 | 24 |
Araştırma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | 1 | 6,5 | 6,5 |
Ödev 1 | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |