Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Ahlak ve Etik MB306 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Engin ASLANARGUN
Dersi Verenler Prof. Dr. Engin ASLANARGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilere Eğitim sürecinde Ahlak ve Etik, İş Etiği duyarlılığın kazandırılması için gerekli teorik ve pratik donanımların kazanılması.
Dersin İçeriği Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler ahlak ve etik kurallarını tanımlar.
- Öğrenciler ahlak ve etik kavramlarını ayırt edebilir.
- Öğrenciler ahlak ve etik arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
- Öğrenciler dinin günlük hayatta ahlaki konulara olan bakış açısını açıklayabilecektir.
- Öğrenciler etik ve hukuk arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
- Öğretmenlik mesleğinin prensiplerini açıklayabilecektir.
- Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışabilecektir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Etik ve ahlak ile ilgili temel kavramlar, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik kuramları Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Etik ilke, etik ural, iş ve mesle ahlakı/etiği Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
4. Hafta Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
5. Hafta Eğitim ve öğrenme hakkı, eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
7. Hafta Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
8. Hafta Vize Ders Saati
9. Hafta İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
11. Hafta Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
13. Hafta Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar Diğer Faaliyetler
14. Hafta Etik İhlallerle İlgili Örnek Olaylar Ders Saati
Kaynaklar
Eğitimde Ahlâk ve Etik, Mehmet Koçyiğit Esra Tekel Engin Karadağ , Nobel Yayın Dağıtım.
Eğitim ve Öğretimde Etik, İnayet Aydın , Pegem Akademi Yayıncılık.
Meslek Etiği, Nuran Öztürk Başpınar Demet Çakıroğlu, Nobel Yayın Dağıtım.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 1 2,5 2,5
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 10 3 30
Araştırma 3 2,5 7,5
Diğer Faaliyetler 1 3 3
Ara Sınav 1 1 10,5 10,5
Ödev 1 1 3 3
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0