Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | MB305 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Süleyman GÖKSOY |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Süleyman GÖKSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğretmen adaylarına Türk Eğitim Sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler ve okula toplumsal katılım konularında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Millî Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. - Eğitim mevzuatı hakkında bilgi sahibi olabilme. - Yönetim bilimindeki gelişmeleri kavrayabilme. - Eğitim yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilme. - Okul yönetiminin amaç ve işlevleri hakkında değerlendirme yapabilme. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı | Araştırma |
2. Hafta | Türk Eğitim Sisteminin amaç ve temel ilkeleri | Araştırma |
3. Hafta | Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler | Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Türk Eğitim Sisteminin örgüt ve yönetim yapısı | Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Klasik Yönetim Kuramları | Araştırma Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Çağdaş Yönetim Kuramları | Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Yönetim süreçleri | Diğer Faaliyetler Araştırma |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Okul örgütü ve yönetimi | Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Okul yönetiminde öğrenci işleri | Araştırma |
11. Hafta | Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri | Araştırma |
12. Hafta | Okul işletmesinin yönetimi | Araştırma |
13. Hafta | Okul-çevre ilişkileri | Araştırma |
14. Hafta | Türk Eğitim Sisteminin Genel Değerlendirmesi | Diğer Faaliyetler |
H. Basri Memduhoğlu ve Kürşat Yılmaz (Eds) (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Yayınları |
H. Basri Memduhoğlu ve Kürşat Yılmaz (Eds) (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Yayınları |
Şişman, M., Taşdemir, İ. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 8 | 0 | 10 | 10 | 10 | 10 | - |
PY5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 40,60 |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 10 | 0 | 10 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 2,5 | 2,5 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 3 | 30 |
Araştırma | 3 | 2,5 | 7,5 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | 1 | 10,5 | 10,5 |
Ödev 1 | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |