Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Eğitim Tarihi MBZ202 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK
Dersi Verenler Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin Türk Eğitim Tarihi ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgi edinmesi, ders konusu ile ilgili araştırma yapma, okuma, yazma, tartışma ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği Eski Türk Devletleri, Türk-İslam Devletleri, Selçuklu Devleti, Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitim.
Ders Öğrenme Kazanımları - Türk eğitim tarihini evrelere ayırarak eğitim anlayışları arasındaki farkları açıklar.
- Eski Türklerin eğitime ilişkin dinamiklerini etkileyen öğeleri ilişkilendirir.
- Türklerin İslamiyeti kabul etmesinden sonra eğitim anlayışlarındaki değişimi değerlendirir.
- Türklerin İslamiyeti kabul etmesinden sonraki dönemden Cumhuriyet dönemine kadar ortaya çıkan temel eğitim kurumlarının niteliklerini açıklar.
- Türk eğitim tarihinde yer alan önemli düşünür, bilim insanı ve eserlerini açıklar.
- Cumhuriyet Devriminin Türk eğitim sistemine etkilerini nedensel olarak açıklar.
- Cumhuriyet döneminde farklı öğretim kademelerindeki gelişim ve dönüşümleri açıklar.
- Türklerin tarih sahnesine çıkışından günümüze kadar geçen süre içerisinde yazılmış önemli eğitimsel eserler konusunu değerlendirir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Eğitimin tarihsel temelleri ve eğitim teorilerinin gelişimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
2. Hafta Eski Türk toplumunda eğitim Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta İslami Görüş Sonrası Eğitim: Selçuklular Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Osmanlı İmparatorluğu döneminde eğitim Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
5. Hafta Osmanlı eğitiminde ortaokul ve liseler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
6. Hafta Yüksek öğrenim, öğretmen eğitimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
7. Hafta Cumhuriyet sonrası eğitim Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Vize Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Tek Parti Döneminde Eğitim Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Eğitim geliştirmeleri ve Yükseköğretim reformu Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
11. Hafta Eğitim sözleşmeleri, eğitim düzeylerinin özellikleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Eğitimde Eşitlik, Öğretmen Eğitimi ve Uygulamaları Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
13. Hafta Yüksek Öğrenim, Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
İsmail Güven, Türk Eğitim Tarihi, Ankara, Naturel Yay, 2010.
Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi,İstanbul,1977.
Saffet Bilhan,Orta Asya Türk Devletlerinde Eğitim,Bilim ve Sanat Hareketleri,Ankara,1978.
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 Ölçme Yöntemi
PY9 3 3 3 3 3 3 3 3 3 -
PY12 3 3 3 3 3 3 3 3 3 -
PY15 2 3 3 0 3 0 3 3 3 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 6 2 12
Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 5 1 5
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0