Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Desen I | RES105 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 4 + 2 | 4,0 | 6,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zehra Seda BOZTUNALI |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zehra Seda BOZTUNALI (Güz) |
Dersin Amacı | Desen dersinin amacı; öğrencinin el, göz, beyin koordinasyonunu geliştirerek, onları bilinçli algılamaya yöneltmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, öğrenciye çizgi, nokta, biçim, hareket, kompozisyon, ritim, denge, espas gibi deseni oluşturan temel bilgilerin verildiği bir eğitimi içerir. Çeşitli çizim gereçleri tanıtılır. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Desenin temel kavramlarını açıklayabilir. |
2 | Deseni oluşturan temel elemanları açıklayabilir. |
3 | Ele alınan konuyu düşünce, biçim açısından kavrayabilir. |
4 | El, göz, beyin koordinasyonu gelişir. |
5 | Çizim gereçlerini açıklayabilir. |
6 | Çeşitli çizim gereçlerini kullanabilir. |
7 | Uygulama yapabilir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Desenin temel kavramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Çeşitli çizim gereçleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
3. Hafta | Çeşitli yüzeylerde çizim çalışmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
4. Hafta | Çeşitli yüzeylerde çizim çalışmaları | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
5. Hafta | Nesne etütleri (koyu, açık ilişkisi) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Nesne etütleri (büyük-küçük ilişkisi) | Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Nesne etüdleri (ön-arka ilişkisi) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Üç boyutlu kurgu çalışmaları | Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
10. Hafta | Üç boyutlu kurgu çalışmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
11. Hafta | Üç boyutlu kurgu çalışmaları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Perspektif çizimi uygulamalar | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
13. Hafta | Portre uygulamaları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır. | ✔ | |||||
2 | Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur. | ✔ | |||||
3 | Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir. | ✔ | |||||
4 | Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır. | ✔ | |||||
5 | Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir. | ✔ | |||||
6 | Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir. | ✔ | |||||
7 | Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir. | ✔ | |||||
8 | Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır. | ✔ | |||||
9 | Öğrenci kendini gerçekleştirebilme, çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır. | ✔ | |||||
10 | Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren, bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir. | ✔ | |||||
11 | Sanatsal yaratıcılıkta hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Güz Dönemi | |||
Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Zehra Seda BOZTUNALI | Vize | 40,00 | |
Dr. Öğr. Üyesi Zehra Seda BOZTUNALI | Final | 60,00 | |
Toplam | 100,00 |
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 12 | 1 | 12 | |
Diğer Faaliyetler | 13 | 1 | 13 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 153 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |