Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tiyatro Kuramları VI TİY322 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Şebnem SÖZER ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Şebnem SÖZER ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencileri 20. yüzyıl tiyatro kuramları konusunda bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği Derste, 20. yüzyıl tiyatro yönelişleri, yönetmenler ve oyunculuk sanatına yaklaşımları, vb. üzerinde durulacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları - 1960'lardan günümüze tiyatro düşüncesindeki gelişmeleri öğrenir.
- Dönemin belli başlı tiyatro kuramcılarını ve yönetmenlerini tanır.
- Oyunculuk sanatında geliştirilen teknikler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Derse Giriş Ders Saati
2. Hafta Lee Strasberg ve Actor's Studio Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Jerzy Grotowsky ve Yoksul Tiyatro Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
4. Hafta The Living Theatre Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
5. Hafta Eugenio Barba ve Tiyatro Antropolojisi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
6. Hafta Peter Brook Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
7. Hafta Jacques Lecoq’un Fiziksel Tiyatrosu Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav Ders Saati
9. Hafta Tadashi Suzuki Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Augusto Boal’in Ezilenlerin Tiyatrosu Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
11. Hafta Robert Wilson Ders Saati
12. Hafta Pina Bausch’un Dans Tiyatrosu Ders Saati
13. Hafta Theodoros Terzopoulos Ders Saati
14. Hafta Genel Değerlendirme Ders Saati
Kaynaklar
Candan, Ayşin, Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro, Yapı Kredi, İstanbul, 1994
Grotowski, Jerzy, Yoksul Tiyatroya Doğru, Tavanarası, İstanbul, 2002.
Barba, E., Oyuncunun Gizli Sanatı, Yapı Kredi, İstanbul, 2002.
Brook, Peter, Boş Alan, Afa, İstanbul, 1990.
Boal, Augusto, Ezilenlerin Tiyatrosu, Etki, İzmir, 1996.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 -
PY2 5 0 0 0 -
PY3 3 0 0 0 -
PY4 0 0 0 0 -
PY5 0 0 0 0 -
PY6 2 0 0 0 -
PY7 2 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 -
PY9 0 0 0 0 -
PY10 3 0 0 0 -
PY11 0 0 0 0 -
PY12 2 0 0 0 -
PY13 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 12 1 12
Araştırma 10 2 20
Ara Sınav 1 1 7,5 7,5
Final 1 9 9
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0