Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hristiyanlık Tarihi ve Teolojisi | FDB 573 | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, özetleme, analiz etme, sentezleme, yorumlama, eleştirel düşünme. |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi BİLAL TOPRAK |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi BİLAL TOPRAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Hıristiyan dininin ortaya çıkış sürecinden günümüze uzanan tarihsel ve teolojik serüvenini genel hatlarıyla araştırmaktır. |
Dersin İçeriği | İsa, Yahudiler, Pavlus, havariler, Çarmıh, asli günah, tanrı oğlu, inciller, apokrifler, konsiller, mezhepler, Roma, pagan vb. kavramları araştırmak |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- İsa Mesih'in yaşadığı dönemi tanır. - İsa Mesih'in yahudi ve insan oluşunu kavrar. - İsa Mesih'in sonradan tanrılaştırıldığını öğrenir. - Pavlus'un tanrı oğlu isa teolojisini öğrenir. - Hıristiyanlığın Roma'da yayılışını öğrenir. - Hıristiyan konsilleri ve tartışma konularını analiz eder. - Genel Hıristiyan tarihini öğrenir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | İsa Mesih’in doğumundan önce Filistin bölgesinde dinî ve siyasi durum | |
2. Hafta | İsa Mesih’in Doğumundan Vaftizine | |
3. Hafta | Yahudi, İnsan ve Peygamber olarak Tarihe Konu olan İsa’nın Serüveni | |
4. Hafta | Çarmıh Teolojisi ve Asli Günah miti | |
5. Hafta | Tarihin İsa’sından İmanın İsa’sına dönüşüm ve Pavlus | |
6. Hafta | İznik konsiline kadar geçen sürede Hıristiyanlık ve Teslis | |
7. Hafta | Vize | |
8. Hafta | Konsillerin Tartışma Konuları- İsa’nın Tabiatı Meselesi | |
9. Hafta | Hıristiyan Konsiller Tarihi | |
10. Hafta | Orta Çağ Hıristiyanlığı: Skolastik Düşünce | |
11. Hafta | Katolisizmi Protesto: Luther, Calvin, Zwingli | |
12. Hafta | Hıristiyan Düşüncesinde Kutsal Metin Anlayışı ve Kanonizasyon | |
13. Hafta | Misyon, Dinlerarası Diyalog | |
14. Hafta | Dünyanın Sonu Beklentisi ve Evanjelizm |
Bart D. Ehrman. İsa’ya Rağmen Hıristiyanlık. Ankara: Eskiyeni, 2020. Dursun Ali Aykıt. Misyon ve İnciller. İstanbul: Kesit, 2006. Hakan Olgun. Sekülerliğin Teolojik Kurgusu: Protestanlık. İstanbul: MilelNihal, 2019. Mahmut Aydın. Tarihsel İsa: İmanın Mesih’inden Tarihin İsa’sına. Ankara: Ankara Okulu, 2002. Şinasi Gündüz. Pavlus: Hıristiyanlığın Mimarı. İstanbul: MilelNihal, 2019. Zafer Duygu. Hıristiyanlık ve İmparatorluk. İstanbul: Divan Kitap, 2017. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Uygulama DS | 14 | 3 | 42 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |