Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hristiyanlık Tarihi ve Teolojisi FDB 573 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım, soru-cevap, tartışma, özetleme, analiz etme, sentezleme, yorumlama, eleştirel düşünme.
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BİLAL TOPRAK
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi BİLAL TOPRAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Hıristiyan dininin ortaya çıkış sürecinden günümüze uzanan tarihsel ve teolojik serüvenini genel hatlarıyla araştırmaktır.
Dersin İçeriği İsa, Yahudiler, Pavlus, havariler, Çarmıh, asli günah, tanrı oğlu, inciller, apokrifler, konsiller, mezhepler, Roma, pagan vb. kavramları araştırmak
Ders Öğrenme Kazanımları - İsa Mesih'in yaşadığı dönemi tanır.
- İsa Mesih'in yahudi ve insan oluşunu kavrar.
- İsa Mesih'in sonradan tanrılaştırıldığını öğrenir.
- Pavlus'un tanrı oğlu isa teolojisini öğrenir.
- Hıristiyanlığın Roma'da yayılışını öğrenir.
- Hıristiyan konsilleri ve tartışma konularını analiz eder.
- Genel Hıristiyan tarihini öğrenir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta İsa Mesih’in doğumundan önce Filistin bölgesinde dinî ve siyasi durum
2. Hafta İsa Mesih’in Doğumundan Vaftizine
3. Hafta Yahudi, İnsan ve Peygamber olarak Tarihe Konu olan İsa’nın Serüveni
4. Hafta Çarmıh Teolojisi ve Asli Günah miti
5. Hafta Tarihin İsa’sından İmanın İsa’sına dönüşüm ve Pavlus
6. Hafta İznik konsiline kadar geçen sürede Hıristiyanlık ve Teslis
7. Hafta Vize
8. Hafta Konsillerin Tartışma Konuları- İsa’nın Tabiatı Meselesi
9. Hafta Hıristiyan Konsiller Tarihi
10. Hafta Orta Çağ Hıristiyanlığı: Skolastik Düşünce
11. Hafta Katolisizmi Protesto: Luther, Calvin, Zwingli
12. Hafta Hıristiyan Düşüncesinde Kutsal Metin Anlayışı ve Kanonizasyon
13. Hafta Misyon, Dinlerarası Diyalog
14. Hafta Dünyanın Sonu Beklentisi ve Evanjelizm
Kaynaklar
Bart D. Ehrman. İsa’ya Rağmen Hıristiyanlık. Ankara: Eskiyeni, 2020. Dursun Ali Aykıt. Misyon ve İnciller. İstanbul: Kesit, 2006. Hakan Olgun. Sekülerliğin Teolojik Kurgusu: Protestanlık. İstanbul: MilelNihal, 2019. Mahmut Aydın. Tarihsel İsa: İmanın Mesih’inden Tarihin İsa’sına. Ankara: Ankara Okulu, 2002. Şinasi Gündüz. Pavlus: Hıristiyanlığın Mimarı. İstanbul: MilelNihal, 2019. Zafer Duygu. Hıristiyanlık ve İmparatorluk. İstanbul: Divan Kitap, 2017.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 1 10 10
Final 1 3 3
Uygulama 14 3 42
Uygulama DS 14 3 42
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 142
Dersin AKTS Kredisi 6,0