Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Seviyesi
|
Lisans
|
Dersin Türü
|
Ders
|
Dersin Verilişi
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Öğr. Üyesi Ekrem BAŞER
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğr. Üyesi Ekrem BAŞER
|
Dersin Yardımcıları
|
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin nesneye yönelik yaklaşımlar, nesneye yönelik araçlar, yöntemler ve teknikler hakkında bilgilendirilmesi.
Öğrencilere nesneye yönelik modeller yaratabilme becerisinin kazandırılması.
UML'in Bileşik Süreç (Unified Process) çözümleme ve tasarım süreçlerine nasıl uygulandığının açıklanması.
UML kullanarak nesneye yönelik yaklaşımlar ile yazılım geliştirmenin nasıl yapılabildiğinin açıklanması.
Gereksinim belirleme ve use case modelleme çalışmalarının gösterilmesi.
Sınıf ve nesen kavramı ile çözümleme ve tasarım aşamalarına ait sınıfların nasıl bulunacağının öğrenilmesi.
İlişki kavramının UML tarafından nasıl kullanıldığının açıklanması.
Kalıtım ve çokbiçimlilik (polymorhism) kavramlarının öğrenilmesi.
Use case'lerin nasıl gerçeklenebileceklerinin anlatılması.
Aktivite ve durum (state) şemaları çizmeyi öğrenmek.
Tasarım sürecinin anlaşılması, tasarım kavramı ve prensiplerini kavramak.
Nesneye yönelik tasarım metodlarının anlaşılmasını sağlamak.
Alt-sistem, bileşen, arayüz, ve tasarım kalıplarının öğrenilmesi.
Nesneye yönelik yazılım mimarisi tasarımı ve katmanlı mimarinin anlaşılması.
Arayüz tanımlarının tasarım sürecindeki kullanımının öğrenilmesi.
Dosya ve veritabanı tasarımlarının incelenmesi.
Çözümleme ve tasarım çalışmalarının nasıl belgelendirileceğinin anlaşılması.
Öğrencinin genel olarak çözümleme ve tasarım süreçleri, yöntemleri, araç ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmasının sağlanması.
|
Dersin İçeriği
|
Nesneye Dayalı Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü. Kullanım-Durumları ile Yazılım Gereksinimlerinin Modellenmesi. Fonksiyonel Olmayan İsterlerin Belirlenmesi. Alan Modelinin Tanımlanması ve Belgelendirilmesi. Sistem Sekans Diyagramları. Gereksinimlerden Tasarıma Geçiş. UML Etkileşim Diyagramları. Tasarım Nesnelerinin ve Sorumluluklarının Belirlenmesi. Tasarımdan Koda geçiş.
|
Ders Öğrenme Kazanımları
|
- Students know the basics of the software development lifecycle.
- Students know object-oriented analysis and design techniques and apply their methodologies.
- Students create requirements analysis documents with UML.
- Students express analysis and design models with UML diagrams.
- Students gain the ability to model a software project with UML
|