Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Cebir Öğretimi MTÖ302 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Cebir öğretimi için gerekli öğretim yöntem ve tekniklerini, ilgili kaynakları ve kullanımını, ölçme ve değerlendirmeyi ve materyal kullanımını kazandırmak.
Dersin İçeriği Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Aritmetikten cebire geçiş ve cebirsel düşünmeyi değerlendirir.
- Cebir öğretiminde farklı gösterimleri kullanır.
- Cebir öğretimindeki kavram yanılgılarını tespit eder.
- Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirirler.
- Öğrenciler, problem çözme yoluyla yeni matematiksel bilgiler kazanırlar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Cebirsel Düşünme ve matematik için önemi. Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
2. Hafta Aritmetik ve Cebir İlişkisi. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
3. Hafta Cebir ve öğretiminin tarihsel gelişimi. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
4. Hafta Etkinlik temelli cebir öğretimi. Araştırma Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
5. Hafta Cebir öğretiminde materyal kullanımı. Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
6. Hafta Tasarım yolu ile cebir öğretimi. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum
7. Hafta Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi. Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım
10. Hafta Diğer ülkelerde cebir öğretim örnekleri. Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları. Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma
12. Hafta Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi. Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma
13. Hafta Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi. Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım
14. Hafta Final Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım
Kaynaklar
Çelik, D. ve Arslan, Z. (2019). Cebir Öğretimi. G. Hacıömeroğlu ve K. Tarım (Eds.), Matematik Öğretiminin Temelleri Ortaokul içinde, (119-168). Ankara: Anı Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 3 5 5 5 5 0 -
PY3 4 0 0 0 5 3 -
PY17 4 3 0 0 5 4 -
PY24 4 0 0 0 0 5 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 13 3 39
Araştırma 1 3 3
Diğer Faaliyetler 1 6 6
Sözel Anlatım 1 10 10
Görsel Sunum 1 10 10
Ödev 1 1 10,5 10,5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0