Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIB204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Türk Gençliği´ni millî, insanî, manevî ve kültür değerlerinin bilincinde, Yüce Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen, Türk Devleti´nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olduğuna inanan ve bundan haklı bir gurur duyan, Atatürk İlkeleri´ni yürekten anlayarak, içtenlikle benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle memleketine daha yararlı olmaya çalışan kimseler olarak yetiştirmek. |
Dersin İçeriği |
# | Öğrenme Kazanımı |
0 | • TBMM’nin açılışında karşı karşıya kalınan siyasal ve askeri engelleri kavrayabilme |
0 | • İstanbul hükümetleri ile işgal devletlerinin yakın işbirliğini örnekleyebilme |
0 | • İnsan kaynakları yönünden eksiklerin nasıl giderildiğini örnekleyebilme |
0 | • Para ve malzeme eksikliğinin nasıl giderildiğini örnekleyebilme |
0 | • Cephelerdeki askeri başarılar ve bunların etkenlerini örnekleyebilme |
0 | • Askeri başarıların siyasal zemine nasıl taşındığını sonuçları ile değerlendirebilme |
0 | • Mondros Mütarekesi ile Mudanya Mütarekesi’ni çok yönlü olarak karşılaştırabilme |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | TBMM’nin açılışına yönelik hazırlıklar | |
2. Hafta | TBMM’nin açılışı, yapısı ve çalışmaları | |
3. Hafta | TBMM’ye karşı tepkiler | |
4. Hafta | Ulusal Ordu’nun kurulması, insan, para ve malzeme kaynakları | |
5. Hafta | Sevr Anlaşması ve hükümleri | |
6. Hafta | Doğu Cephesi, Gümrü Anlaşması | |
7. Hafta | Güney Cephesi, Batı Cephesi, I. İnönü Savaşı ve Londra Konferansı | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Moskova Anlaşması, TBMM’nin ilk anayasası | |
10. Hafta | II. İnönü Savaşı, Kütahya Eskişehir Muharebeleri | |
11. Hafta | Sakarya Savaşı ve sonuçları, Ankara Anlaşması | |
12. Hafta | TBMM’ de düşünsel farklılaşmalar | |
13. Hafta | Büyük Taarruz | |
14. Hafta | Mudanya Ateşkes Anlaşması |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Turizm işletmeciliği ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahiptir. | ✔ | |||||
2 | Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
3 | Dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri bilir, bu değerleri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir. | ✔ | |||||
4 | Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim kuram ve uygulamalarını bilir ve uygular. | ✔ | |||||
5 | Türkiye ve dünya ekonomisi ve turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminlerde bulunabilir. | ✔ | |||||
6 | Turizm işletmelerinde hizmet sunum süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. | ✔ | |||||
7 | İngilizce dilinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | ✔ | |||||
8 | İngilizce dışındaki, yabancı dil/dillerde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | ✔ | |||||
9 | Farklı kültürleri tanır, anlar; misafirler ve işbirliği yaptığı kişilerle etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. | ✔ | |||||
10 | Araştırma yapma ve proje önerisi üretme süreci ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
11 | Alanıyla ilgili edindiği teorik ve pratik deneyimle; bilgiye ulaşma, analiz, sentez ve yorumlama, sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
12 | Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojileri, yazılımları, araç-gereçlerin kullanır ve gerektiğinde bakımını yapar. | ✔ | |||||
13 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir, mesleki sorumluluk ve etik bilincine sahiptir. | ✔ | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılar; sorumluluk alarak ekip halinde ve bağımsız şekilde çalışır. | ✔ | |||||
15 | Turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme özen gösterir. | ✔ | |||||
16 | Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) [1)yoksulluk, 2)açlık,3) sağlıklı ve kaliteli yaşam, 4)nitelikli eğitim, 5)cinsiyet eşitliği, 6)temiz su ve sanitasyon, 7)erişilebilir temiz enerji, 8)insana yakışır iş ve ekonomik büyüme, 9)sanayi, yenilikçilik ve alt yapı, 10)eşitsizliklerin azaltımı, 11)sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, 12)sorumlu tüketim ve üretim, 13)iklim eylemi, 14)sudaki yaşam, 15)karasal yaşam, 16) barış, adalet ve güçlü kurumlar, 17)amaçlar için ortak çaba] en az biri hakkında farkındalığa sahiptir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY13 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY16 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 hafta) | 14 | 2 | 28 |
Ders Dışı |
Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 | 3 | 3 | |
Ödev 2 | 1 | 3 | 3 | |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |