Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Korunan Alanlar Yönetimi ORU210 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Akif KETEN
Dersi Verenler Öğr. Gör. İlter BEKAR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ekoturizmin tarihi, temel kavramları, ilkeleri, pazarlaması, planlaması ve yönetimini tanıtmak
Dersin İçeriği Derse giriş, müfredat ile devam ve sınav politikalarının tanıtımı, ödevler ve dersin işleniş şekli, yararlanılacak kaynaklar, Doğa koruma, doğal kaynak, yaban hayatı, biyolojik çeşitlilik gibi temel kavramların tanıtımı, Bir doğal alanın değeri ve doğayı korumanın gerekçeleri, Doğa-insan ilişkileri ve çevre sorunlarının nedenleri, Doğa koruma anlayışının tarihsel gelişimi, bugünkü durumu, sürdürülebilir kalkınma ve çevre etiği, Çevre ve doğa korumayla ilgili uluslararası sözleşmeler ve ulusal ve uluslararası örgütler, Korunan alanların tarihsel gelişimi, sınıflandırılması ve yönetim amaçları, Korunan alanların temel işlevleri ve korunan alanlara yönelik tehditler, Korunan alan yönetimi-arazi kullanım planlaması ve sistem planlaması ilişkileri, Dünyada milli park anlayışı, yönetim amaçları ve ayrılma kriterleri, Milli parklarda planlama süreci ve kullanımın sınırlandırılması, Korunan alan - turizm ilişkileri, uygulama ve yönetim açısından önemli özellikleri, sorunlar ve öneriler, Türkiye'deki korunan alanların sınıflandırılması ve bu alanlarla ilgili yasal-yönetsel çerçeve, Türkiye'deki doğa korumanın genel görünümü, uygulama ve yönetim açısından önemli özellikleri ve sorunlar, Korunan alan yönetiminde etkinliğin değerlendirilmesi
Ders Öğrenme Kazanımları - Sürdürülebilir ekoturizm ve korunan alanlar yönetiminin kapsamını algılama
- Ekoturizmdeki yeni gelişmeleri bilme
- 3. Kaynakların ekoturizm amacıyla kullanımında ekolojinin ve ilgili çevresel etkilerin önemini ve işlevini
- Doğal kaynakların ve yerel kültürün bütünlüğünün korunması bilinci
- Sürdürülebilir ekoturizm ve korunan alan yönetiminde planlamanın boyutlarını tartışabilme
- Sürdürülebilir ekoturizm ve korunan alan yönetimi için gerekli olan işletmecilik bilgilerine sahip olma
- Ekoturizm pazarlarını tespit edebilme
- Ekoturizm projelerinde fizibilite raporu hazırlayabilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Derse giriş, müfredat ile devam ve sınav politikalarının tanıtımı, ödevler ve dersin işleniş şekli, yararlanılacak kaynaklar,
2. Hafta Doğa koruma, doğal kaynak, yaban hayatı, biyolojik çeşitlilik gibi temel kavramların tanıtımı
3. Hafta Bir doğal alanın değeri ve doğayı korumanın gerekçeleri
4. Hafta Doğa-insan ilişkileri ve çevre sorunlarının nedenleri
5. Hafta Doğa koruma anlayışının tarihsel gelişimi, bugünkü durumu, sürdürülebilir kalkınma ve çevre etiği
6. Hafta Çevre ve doğa korumayla ilgili uluslararası sözleşmeler ve ulusal ve uluslararası örgütler
7. Hafta Korunan alanların tarihsel gelişimi, sınıflandırılması ve yönetim amaçları, Korunan alanların temel işlevleri ve korunan alanlara yönelik tehditler
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Korunan alan yönetimi-arazi kullanım planlaması ve sistem planlaması ilişkileri, Dünyada milli park anlayışı, yönetim amaçları ve ayrılma kriterleri
10. Hafta Milli parklarda planlama süreci ve kullanımın sınırlandırılması
11. Hafta Korunan alan - turizm ilişkileri, uygulama ve yönetim açısından önemli özellikleri, sorunlar ve öneriler
12. Hafta Türkiye'deki korunan alanların sınıflandırılması ve bu alanlarla ilgili yasal-yönetsel çerçeve
13. Hafta Türkiye'deki doğa korumanın genel görünümü, uygulama ve yönetim açısından önemli özellikleri ve sorunlar
14. Hafta Korunan alan yönetiminde etkinliğin değerlendirilmesi
Kaynaklar
KUVAN, Y. 2012. Doğa Koruma ve Korunan Alanlar, İstanbul Üniversitesi Yayın no:5066, Orman Fakültesi Yayın no:499, İstanbul, 1. Sparling, DW, 2014. Natural Resource Administration-Wildlife, fisheries and parks, Academic Press. 2. Diğer kaynaklar
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 1 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 1 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 3 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 2 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 5 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 10 1 10
Ödev 2 10 1 10
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 50
Dersin AKTS Kredisi 2,0