Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Korunan Alanlar Yönetimi | ORU210 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Akif KETEN |
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. İlter BEKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ekoturizmin tarihi, temel kavramları, ilkeleri, pazarlaması, planlaması ve yönetimini tanıtmak |
Dersin İçeriği | Derse giriş, müfredat ile devam ve sınav politikalarının tanıtımı, ödevler ve dersin işleniş şekli, yararlanılacak kaynaklar, Doğa koruma, doğal kaynak, yaban hayatı, biyolojik çeşitlilik gibi temel kavramların tanıtımı, Bir doğal alanın değeri ve doğayı korumanın gerekçeleri, Doğa-insan ilişkileri ve çevre sorunlarının nedenleri, Doğa koruma anlayışının tarihsel gelişimi, bugünkü durumu, sürdürülebilir kalkınma ve çevre etiği, Çevre ve doğa korumayla ilgili uluslararası sözleşmeler ve ulusal ve uluslararası örgütler, Korunan alanların tarihsel gelişimi, sınıflandırılması ve yönetim amaçları, Korunan alanların temel işlevleri ve korunan alanlara yönelik tehditler, Korunan alan yönetimi-arazi kullanım planlaması ve sistem planlaması ilişkileri, Dünyada milli park anlayışı, yönetim amaçları ve ayrılma kriterleri, Milli parklarda planlama süreci ve kullanımın sınırlandırılması, Korunan alan - turizm ilişkileri, uygulama ve yönetim açısından önemli özellikleri, sorunlar ve öneriler, Türkiye'deki korunan alanların sınıflandırılması ve bu alanlarla ilgili yasal-yönetsel çerçeve, Türkiye'deki doğa korumanın genel görünümü, uygulama ve yönetim açısından önemli özellikleri ve sorunlar, Korunan alan yönetiminde etkinliğin değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Sürdürülebilir ekoturizm ve korunan alanlar yönetiminin kapsamını algılama - Ekoturizmdeki yeni gelişmeleri bilme - 3. Kaynakların ekoturizm amacıyla kullanımında ekolojinin ve ilgili çevresel etkilerin önemini ve işlevini - Doğal kaynakların ve yerel kültürün bütünlüğünün korunması bilinci - Sürdürülebilir ekoturizm ve korunan alan yönetiminde planlamanın boyutlarını tartışabilme - Sürdürülebilir ekoturizm ve korunan alan yönetimi için gerekli olan işletmecilik bilgilerine sahip olma - Ekoturizm pazarlarını tespit edebilme - Ekoturizm projelerinde fizibilite raporu hazırlayabilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Derse giriş, müfredat ile devam ve sınav politikalarının tanıtımı, ödevler ve dersin işleniş şekli, yararlanılacak kaynaklar, | |
2. Hafta | Doğa koruma, doğal kaynak, yaban hayatı, biyolojik çeşitlilik gibi temel kavramların tanıtımı | |
3. Hafta | Bir doğal alanın değeri ve doğayı korumanın gerekçeleri | |
4. Hafta | Doğa-insan ilişkileri ve çevre sorunlarının nedenleri | |
5. Hafta | Doğa koruma anlayışının tarihsel gelişimi, bugünkü durumu, sürdürülebilir kalkınma ve çevre etiği | |
6. Hafta | Çevre ve doğa korumayla ilgili uluslararası sözleşmeler ve ulusal ve uluslararası örgütler | |
7. Hafta | Korunan alanların tarihsel gelişimi, sınıflandırılması ve yönetim amaçları, Korunan alanların temel işlevleri ve korunan alanlara yönelik tehditler | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Korunan alan yönetimi-arazi kullanım planlaması ve sistem planlaması ilişkileri, Dünyada milli park anlayışı, yönetim amaçları ve ayrılma kriterleri | |
10. Hafta | Milli parklarda planlama süreci ve kullanımın sınırlandırılması | |
11. Hafta | Korunan alan - turizm ilişkileri, uygulama ve yönetim açısından önemli özellikleri, sorunlar ve öneriler | |
12. Hafta | Türkiye'deki korunan alanların sınıflandırılması ve bu alanlarla ilgili yasal-yönetsel çerçeve | |
13. Hafta | Türkiye'deki doğa korumanın genel görünümü, uygulama ve yönetim açısından önemli özellikleri ve sorunlar | |
14. Hafta | Korunan alan yönetiminde etkinliğin değerlendirilmesi |
KUVAN, Y. 2012. Doğa Koruma ve Korunan Alanlar, İstanbul Üniversitesi Yayın no:5066, Orman Fakültesi Yayın no:499, İstanbul, 1. Sparling, DW, 2014. Natural Resource Administration-Wildlife, fisheries and parks, Academic Press. 2. Diğer kaynaklar |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |