Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | MBZ107 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri Temel gelişim alanları, Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, Öğrenme psikolojisinde temel kavramlar Öğrenme kuramları Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları - İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri - Temel gelişim alanları, - Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, - Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Tanışma, giriş, temel kavramların tanıtımı | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati |
2. Hafta | Gelişim psikolojisinin temel kavramları/ilkeleri; Fiziksel gelişim; bilişsel gelişim | Sözel Anlatım Ders Saati Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Bilişsel gelişim (devam) | Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Yetişkinlerde bilişsel gelişim; dil gelişimi; | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
5. Hafta | Kişilik gelişimi (psikososyal) | Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Kişilik gelişimi (devam); ahlak gelişim | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
7. Hafta | Öğrenmeye giriş ve temel kavramlar | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Öğrenmeyi etkileyen etmenler; klasik koşullama | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati |
10. Hafta | Klasik davranışçı öğrenme kuramları | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
11. Hafta | Edimsel koşullama | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
12. Hafta | Edimsel koşullama (devam); sosyal öğrenme kuramı | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
13. Hafta | Sosyal öğrenme kuramı (devam); bilgi işleme kuramı; dersin genel değerlendirmesi | Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
Karslı, M. D. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
Sönmez, V. (Ed.) (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Demirel, Ö.-Kaya, Z. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları. |
Erikson, E. (1968). Identity: Youth and crisis. New |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY32 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY33 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5,5 | 5,5 |
Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |