Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim ve Kaynaştırma | MB403 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | uzaktan |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. - Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. - Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. - Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. - Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. - Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. - Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar. - Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları hakkında bilgi verir. -Özel gereksinimli çocukların yaygınlık oranlarına ilişkin bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama |
2. Hafta | Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
3. Hafta | Üstün Zeka ve Özel Yetenekli Öğrenciler | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati Uygulama |
4. Hafta | Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görsel Sunum Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Araştırma |
5. Hafta | Öğrenme güçlükleri | Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım |
6. Hafta | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite (DEHB) | Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
7. Hafta | Dil ve Konuşma Bozuklukları | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | İşitme yetersizlikleri | Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
10. Hafta | Görme yetersizlikleri | Uygulama Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler, çoklu yetersizlikler | Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
12. Hafta | Otizm Spectrum Bozukluğu (OSB) | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Özel Eğitimde Değerlendirme-Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı | Görsel Sunum Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Editör: Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara. Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Editör: Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul. |
Milli Eğitim Bakanlığının hazırlamış olduğu rehber kitapçıklar |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 60 |
PY2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 60 |
PY7 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |