Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II MB402 8. Yarıyıl 2 + 6 5,0 15,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ammar TEKİN
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ
Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER
Doç. Dr. Timuçin Buğra EDMAN
Dersi Verenler Doç. Dr. Timuçin Buğra EDMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin dört yıllık lisans eğitimlerin boyunca edindikleri meslek bilgilerini çeşitli özel öğretim yöntemleriyle uygulamaya dönüştürme, bilgilerini aktarma imkanı sağlamaktır.
Dersin İçeriği Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Ders Öğrenme Kazanımları - Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleki yeterliklerini geliştirir
- Kendi alanının ders programını anlayabilir, ders kitaplarını değerlendirir
- Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirir
- Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirir
- Ölçme ve değerlendirme yapabilir
- Yansıtma yapabilir
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dönem içeriğinin tanıtılması Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
2. Hafta Ders planı hazırlama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Görsel Sunum
3. Hafta Yansıtma nedir? Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma
4. Hafta Özel öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere dil öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Araştırma Ders Saati
5. Hafta Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
6. Hafta Uluslararası dil olarak İngilizce öğretimi Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
7. Hafta Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma
9. Hafta Farklı ülkelerin eğitim sistemi modelleri Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama
10. Hafta Öğretmen inanç ve değerleri Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
11. Hafta Sınıf içi ders anlatımı (uygulama okulu) Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama
12. Hafta Öğrenci motivasyonu ve özerkliği Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Uygulama
13. Hafta Sınıfiçi ders anlatımı (uygulama okulu) Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Araştırma
14. Hafta Gözlem ve Değerlendirmele Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
Kaynaklar
Kumaravadivelu, B. (2012). Language teacher education for a global society: A modular model for knowing, analyzing, recognizing, doing, and seeing. Routledge. McKay, S. L. (2002). Teaching English as an international language: Rethinking goals and perspectives. NY: OUP Richards, J. & Lockhart, C. (2012). Reflective Teaching In Second Language Classrooms. Tanner, R., & Green, C. (1998). Tasks for teacher education: a reflective approach. Addison Wesley Longman
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 5 5 5 60
PY2 5 5 5 5 5 5 5 60
PY3 5 5 5 5 5 5 5 60
PY4 5 5 5 5 5 5 5 60
PY5 5 5 5 5 5 5 5 60
PY6 5 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 12 3 36
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 5 25
Araştırma 10 10 100
Diğer Faaliyetler 10 10 100
Sözel Anlatım 2 2 4
Görsel Sunum 2 2 4
Uygulama 10 10 100
Ara Sınav 1 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 375
Dersin AKTS Kredisi 15,0