Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme | İNÖ401 | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi Osman DÜLGER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının İngilizce öğretimi için içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi konularında bilgi ve becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örn.: İngilizce öğretiminde içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki; ders içeriği ve gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, İngilizce öğretmeni adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; İngilizce içerik ve gereç değerlendirmesi, İngilizce ders kitabının İDÖ sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve içerik ve gereç tasarımı üzerine güncel İDE yöntemleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkelerini tanımlayabileceklerdir. - Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşleri tartışabileceklerdir. - Bu dersin sonunda öğrenciler dil öğretimi için gereç uyarlayabilip geliştirebileceklerdir. - Bu dersin sonunda öğrenciler kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlayabileceklerdir. - Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce içerik ve gereçleri değerlendirebileceklerdir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri | Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
2. Hafta | İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım |
3. Hafta | Ders içeriği geliştirme ve ders araç-gereçlerinin seçimi ile ilgili ilkeler. | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma |
4. Hafta | İletişimsel etkileşim ve dil kullanımı | Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
5. Hafta | Bütünce temelli otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
6. Hafta | Genel dil öğretimi için araç ve gereçlerin uyarlanması | Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Genel dil öğretimi için araç ve gereçlerin geliştirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Video ve Podcast | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlama | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
11. Hafta | Ders içeriklerini uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
12. Hafta | Dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme ölçütleri | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
13. Hafta | İngilizce ders içeriklerinin değerlendirilmesi | Uygulama Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
• Mishan, F., & Chambers, A. (Eds.). (2010). Perspectives on language learning materials development .Peter Lang. • Nation, I. S., & Macalister, J. (2009). Language curriculum design. Routledge. • Ornstein, A.C., Pajak, E.F., and Ornstein, S.B. (2015) Contemporary issues in curriculum, 6th edition, Boston. Pearson. • Parkes, J., and Harris, M. B. (2002) The purposes of a syllabus. College Teaching, 50(2), 55-61. • Slattery, J. M., and Carlson, J. F. (2005). Preparing an effective syllabus: Current best practices. College Teaching, 53(4), 159-164. • Richards, J. C. (2001). Curriculum development in language teaching. Ernst Klett Sprachen., • Tomlinson, B. (Ed.). (2011). Materials development in language teaching. Cambridge University Press |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 60 |
PY2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 60 |
PY3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 60 |
PY4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 60 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 4 | 3 | 12 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |