Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2 İNÖ304 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, okuma ve yazma becerileri ile dil bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Okuma, yazma ve dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerinin ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler okuma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir
- Öğrenciler yazma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir.
- Öğrenciler dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir.
- Öğrenciler yabancı dil öğrenenlerin dil farkındalığının ne şekilde arttırılabileceğinin farkına varacaklardır.
- Öğrenciler değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için öğretim becerilerini geliştirebileceklerdir.
- Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlayabileceklerdir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dilbilgisi Öğretimi Yaklaşımları. Dilbilgisi nedir? Araştırma Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
2. Hafta Kurallarla dilbilgisi öğretmek. Örneklerle dilbilgisi öğretmek. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Araştırma
3. Hafta Metinlerle dilbilgisi öğretmek. Dilbilgisi etkinlikleri. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
4. Hafta Dilbilgisi hatalarıyla baş etmek. Dilbilgisini diğer becerilerle birleştirmek Uygulama Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Dilbilgisi dersi planlaması Araştırma Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım
6. Hafta Okuma nedir? Metin ve söylem. Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati
7. Hafta Sadece anlam için okuma. Araştırma Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Okuma Dersi Planlaması Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati
10. Hafta Teknolojiyi dil becerilerinin öğretimine nasıl entegre ederiz Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Uygulama
11. Hafta Süreç olarak yazma. Yazılı metni betimleme. Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Dil sınıflarında yazma. Öğrenci metinlerine geri dönüt verme. Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
13. Hafta Okuma ve Yazma birleşik dersi planlaması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma
14. Hafta Final Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Uygulama
Kaynaklar
Thornbury, S. (1999) How to teach grammar. Pearson, Essex: Longman. Hudson, T. (2007). Teaching second language reading. Oxford: Oxford University Press. Nuttall, C. (2005). Teaching reading skills in a foreign language. Macmillan Education: Oxford. Harmer, J. (2004) How to teach writing. Pearson, Essex: Longman Stanley, G. (2013). Language learning with technology : Ideas for integrating technology in the language classroom. Cambridge: CUP. Levy, M. / Murgatroy, N. (2009). Pair and group work: Multi level photocopiable activities for teenagers. Cambridge: CUP.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 4 3 4 2 4 4 5 60
PY2 5 5 4 5 5 4 5 60
PY3 5 5 5 5 5 5 5 60
PY4 4 3 4 2 5 5 3 60
PY5 4 3 5 2 2 4 5 60
PY6 4 3 4 5 4 4 5 60
PY7 5 5 4 5 5 4 5 60
PY8 4 3 5 5 5 4 5 60
PY9 5 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 4 56
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 5 25
Araştırma 5 5 25
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 133
Dersin AKTS Kredisi 5,0