Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 1 İNÖ301 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi uzaktan
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere erken yaşta dil öğrenenlere İngilizce öğretebilmek için gereksinim duyulan kuram ve uygulamaları tanıtmak ve öğrencilere çocuklara İngilizce öğretimi konusunda klinik deneyim kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikâye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirilmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler erken yaş dil öğrenenlerinin (5-12 yaş) biolojik, fizyolojik ve psikolojik özelliklerini tanımlar ve diğer yaşlardaki öğrenenler ile arasındaki farkları ayırd eder.
- Öğrenciler erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemlerini ve kullandıkları öğrenme stratejilerini açıklar ve örneklendirir.
- Öğrenciler, kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler tasarlar, görsel-işitsel araçlar geliştirir.
- Öğrenciler, erken yaş dil öğrenenlerine uygun öğretim konularını seçer ve sıralar.
- Öğrenciler, erken yaş dil öğrenenlerinin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun ders materyali uyar, değerlendirir ve üretirler.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Erken Yaşta Dil Öğretim Politikaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Uygulama
2. Hafta Öğrenen özellikleri Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama
3. Hafta Çocuklarda dil edinimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama
4. Hafta Çocuklara yabancı dil öğretim yöntemleri Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
5. Hafta Kelime Öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
6. Hafta Dinleme & Konuşma Öğretimi Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
7. Hafta Ders Planlaması Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav 1 Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma
9. Hafta Mikro-öğretim Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
10. Hafta Mikro-öğretim Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
11. Hafta Mikro-öğretim Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Görsel Sunum
12. Hafta Mikro-öğretim Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Mikro-öğretim Uygulama Görsel Sunum Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Cameron, Lynne. (2001). Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press. Brewster, Jean, et al. The Primary English Teacher’s Guide, Penguin English Guides, 2004. Gürsoy, E. (Ed.). (2015). Teaching English to Young Learners, Egiten Kitap. Haznedar, B., & Uysal H. (Eds.) (2020). Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools (4th ed.). Ankara: Anı yay. Brumfit, C., Moon, J., & Tongue, R. (Eds.). (1991). Teaching English to children: From practice to principle. London: Collins ELT.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 5 5 60
PY2 5 5 5 5 5 5 60
PY3 5 5 5 5 5 4 60
PY4 5 5 5 5 5 5 60
PY5 5 5 5 5 5 5 60
PY6 4 3 4 5 4 5 60
PY7 5 5 4 5 4 5 60
PY8 4 3 4 2 4 5 60
PY9 4 3 4 2 4 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 4 56
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 5 25
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 133
Dersin AKTS Kredisi 5,0