Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Eğitimi | SNZ102 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğretmen adaylarının çevre bilinci kazanmasını ve bu bilinci ilköğretimde etkili bir şekilde aktarabilme becerisi geliştirmesini amaçlamaktadır. Adaylar, çevresel sorunları ve insan faaliyetlerinin çevre üzerindeki etkilerini analiz edebilecek, enerji kullanımı, atık yönetimi gibi konularda sürdürülebilirlik bakış açısı kazanacaktır. Ayrıca, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerle çevre bilincini uygulamalı olarak öğretebilecek bilgi ve donanımı edineceklerdir. Ders sonunda adaylar, çevre eğitimi konusunda duyarlı, bilinçli ve eleştirel düşünebilen öğretmenler olarak yetişmiş olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Giriş ve Çevre Bilinci: Çevre bilinci kavramı ve öğretim gruplarının oluşturulması. Çevresel Sorunlar Üzerine Makale Analizi: Çevre bilinciyle ilgili akademik makalelerin incelenmesi. Çevrenin Temel Öğeleri: Hava, su, toprak ve biyolojik çeşitlilik gibi çevre unsurlarının incelenmesi. Çevresel Tehditler: Kentleşme, atık yönetimi ve kimyasal maddelerin çevreye etkileri. İnsan Etkinliklerinin Çevreye Etkisi: Enerji, ulaşım, tarım, ormancılık ve turizmin çevre üzerindeki etkileri. Küresel Çevre Sorunları: İklim değişikliği, ozon tabakası, asit yağmurları ve denizlerin korunması. Değerler Eğitimi: Tüketim, sağlık, çevre ve vatandaşlık hakları. Çevre Eğitimi Uygulamaları: Sınıf içi ve dışı öğrenci merkezli çevre eğitimi etkinlikleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Temel ekolojik bilgilere sahip olabilme. - Çevre sorunları hakkında bilinçlenebilme. - Çevre sorunlarının çözümüne aktif olarak katılabilme. - Çevre sorunlarını öğretmen olarak kavratabilme . |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı, Grupların oluşturulması | Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
2. Hafta | Çevre bilinci | Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
3. Hafta | Çevrenin Öğeleri: Hava ve Su | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Uygulama |
4. Hafta | Çevrenin Öğeleri: Toprak ve Biyolojik çeşitlilik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler Ders Saati |
5. Hafta | Çevrenin Öğeleri: Kentleşme, Görünmeyen Tehditler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Çevrenin Öğeleri: Atıklar, kimyasal maddeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Uygulama Ders Saati |
7. Hafta | İnsan Etkinlikleri ve Etkileri: Enerji, Ulaşım | Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara sınav | Uygulama |
9. Hafta | İnsan Etkinlikleri ve Etkileri: Tarım, Ormancılık ve Turizm | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Uygulama |
10. Hafta | Küresel Sorunlar: İklim Değişikliği, Ozon Tabakası | Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Küresel Sorunlar: Asit yağmurları, Okyonus ve Denizler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Uygulama |
12. Hafta | Değerler: Tüketim, Sağlık ve Çevre | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati Uygulama |
13. Hafta | Değerler: Vatadaşlık Hakları ve Gelecekteki Dünyamız | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
14. Hafta | İlköğretimde çevre eğitimi, sınıf içi ve sınıf dışı öğrenci merkezli etkinlikler | Görsel Sunum Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
"Yeşil Kutu", Kaynak, Çevre ve İklim Derneği (REC) tarafından geliştirilen, öğretmen ve öğrencilere yönelik çok amaçlı bir çevre eğitim programıdır. Bu program, ders planları ve bilgi içeren çalışma notlarının yer aldığı bir öğretmen el kitabı, animasyon ve kısa filmlerin bulunduğu bir DVD, çevre konularında kapsamlı bilgilerin yer aldığı etkileşimli bir CD ve ikilem oyunlarından oluşmaktadır. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 40,60 |
PY2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 40,60 |
PY3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
PY5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 40,60 |
PY6 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 40,60 |
PY7 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 40,60 |
PY8 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 40,60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY14 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 40,60 |
PY15 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 25,5 | 3 | 76,5 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |