Düzce Üniversitesi Gölyaka Meslek Yüksekokulunda 2008-2009 eğitim-öğretim yılında ön lisans düzeyinde kurulan ve aynı yıl ilk öğrencisini alan Bilgisayar Programcılığı Programı, insan-teknoloji-bilgi ilişkilerine, yazılım sektörü açısından bakma yollarını bilen ve uygulayabilen bireyler yetiştirmek amacındadır.
Tüm dünyadaki gelişmelere paralel olarak Türkiye’de de Bilgisayar Programcılığı hızla gelişen ve birçok iş koluna uygulanabilen bir meslektir. Öğrenciler, donanım, yazılım ve her türlü sorunun çözümü için çıkarılması gerekli olan algoritmaların matematiksel alt yapısını da içeren laboratuar olanaklarıyla donatılmış uygulama ağırlıklı bir öğrenim görmektedirler. Seçtiğimiz C/C#/C++, Java, VB.Net programlama dilleri eğitimin ağırlık noktasını oluşturmaktadır. Bölümde, yazılım uygulamalarını geliştirebilmek için gerekli algoritmalar, sistem analizi ve tasarımı, bilgisayar ağ sistemleri, internet programcılığı, veri tabanı yönetim sistemleri gibi mesleki dersler ağırlıklı olarak verilmektedir. Ayrıca Matematik, Teknolojinin Bilimsel İlkeleri ve Grafik Animasyon derslerinde ise, sektöre yönelik tasarım ve uygulama öğretileri için gerekli güçlü matematik tabanlı yazılımlar kullanılmaktadır. İşletim sistemleri dersimizde ise Windows ve Linux işletim sistemleri ayrı ayrı işlenmektedir.
Programımızda ayrıca “3+1 İşletmede Mesleki Eğitim” modeli uygulanmaktadır. Bu modelde öğrencilerimiz, üç yarıyıl okulda teorik ve uygulamalı derslerini tamamladıktan sonra, bir yarıyıl boyunca bir işletmede tam zamanlı olarak mesleki eğitim görürler. Böylece öğrenciler, mezun olmadan önce iş dünyasını tanıma, sektörel becerilerini geliştirme ve mezuniyet sonrası istihdam olanaklarını artırma fırsatı bulurlar.
Mesleki Uygulama ile ilgili öğrencilerimizin çalışabileceği, karşılıklı olarak protokollerinin yapıldığı yazılım sektöründeki çözüm ortaklarımız bulunmaktadır.
Bilgisayar Programcılığı Programı giriş, sayısal puan hesaplamasıyla yapılmaktadır. Meslek liselerinden ilgili bölüm mezunları sınavsız geçiş haklarını kullanarak bölümümüze gelebilmektedirler.
| No | Program Yeterlilikleri |
|---|---|
| 1 | Bilgisayar Programcılığı alanında yer alan genel kavram ve terimleri temel düzeyde açıklar/tanımlar |
| 2 | Yazılım geliştirme süreçlerini tanımlar/açıklar |
| 3 | Bilgisayar donanımını yöneten temel yazılımları (işletim sistemleri, paket programlar vb.) tanır |
| 4 | Bilgisayar donanımı yöneten temel yazılımların (işletim sistemleri, paket programlar vb.) çalışma prensiplerini açıklar |
| 5 | Web tasarımı ve internet programcılığı ile ilgili teknikleri tanımlar/açıklar |
| 6 | Bilgisayar Ağları ile ilgili temel kavramları tanımlar/açıklar |
| 7 | Bilgisayar donanımını oluşturan bileşenleri (Anakart, İşlemci, RAM, Ekran Kartı, Girdi ve Çıktı Birimleri vb.) temel elektronik devre elemanlarını ve bilgisayar ağlarında kullanılan donanım cihazlarını tanır |
| 8 | Bilgisayar donanımını oluşturan bileşenlerin (Anakart, İşlemci, RAM, Ekran Kartı, Girdi ve Çıktı Birimleri vb.) temel elektronik devre elemanlarının ve bilgisayar ağlarında kullanılan donanım cihazlarının çalışma prensiplerini açıklar |
| 9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
| 10 | Bilgisayar Programcılığı alanında güncel teknik araçlar, yöntem ve yaklaşımlarla sunucu ve istemci tabanlı yazılımları amacına uygun şekilde geliştirir |
| 11 | Yazılım geliştirme sürecini, analiz (planlama, fizibilite çalışması, gereksinim analizi vb.) ve tasarım (teknoloji seçimi,girdi-çıktı tasarımı, veritabanı tasarımı vb.) aşamalarına uygun şekilde planlar. |
| 12 | Algoritmik düşünme yaklaşımını kullanarak bulduğu çözümleri uygulamalarında amacına uygun şekilde kullanır |
| 13 | Geliştirdiği yazılım için gerekli faaliyetleri (test etmek, hayata geçirmek, geliştirmek vb.) uygular |
| 14 | Bilgisayar donanımını oluşturan bileşenleri (Anakart, işlemci, RAM, vb.) uygun şekilde bir araya getirerek çalışan sistemler oluşturur |
| 15 | Bilgisayar Programcılığı alanında gerekli paket programları (kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veritabanı ve grafik tabanlı tasarım vb.) amacına uygun olarak kurarak kullanır |
| 16 | Alanı ile ilgili yazılım geliştirme süreçlerinin her aşamasında görev alabilir ve takımalara dahil olabilir |
| 17 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
| 18 | Yazılım geliştirme süreçlerinde kullanılmak üzere ihtiyaçlar doğrultusunda görsel arayüz tasarımları gerçekleştirir ve uygular |
| 19 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetler planlar yönetir |
| 20 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir |
| 21 | Bir yabancı dili (İngilizce) kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
| 22 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun haraket eder |
| 23 | Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür |