Lojistik Programının temel hedefi, işletmelerde malzemelerin, parçaların ve mamullerin stratejik bir biçimde akışının sağlanması, depolanması ve kontrol edilerek iyileştirilmesinin hedeflendiği bir sistemin yönetilebilmesi için; lojistik konusunda Türkiye'nin değişen ve gelişen koşullarına uygun, mezun olduğu andan itibaren sektörün her kolunda yer alabilecek kalifiye elemanlar yetiştirmektir. Lojistik Programı, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini bağlı olduğu Meslek Yüksek Okulu ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Program sahip olduğu öğretim elemanı kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde hizmet vermeye çalışmaktadır. Sektörün ihtiyaçları yönünde hazırlanmış olan dersler, bilgisayar laboratuvarı ile desteklenmiş modern sınıflarda yapılmaktadır. Ayrıca ders programında tüm taşıma türleri (karayolu, denizyolu, demiryolu, havayolu ve iç suyolu taşımacılığı) ile ilgili içeriğe sahip sürekli güncel gelişmelerle desteklenen, sektöre yönelik dersler bulunmaktadır. Lojistik programındaki 30 günlük staj uygulaması, öğrencilerin henüz eğitim öğretim sürecindeyken piyasa koşularına adaptasyonunu sağlamakta ve mesleki yeterliliklerini artırmaktadır.
ISCED KODU: ISCED-345
Son yıllarda ülkemizde ciddi bir büyüme gösteren lojistik sektörünün eğitimli çalışan ihtiyacı da hızla büyümektedir. Ancak henüz bu ihtiyaca tam olarak cevap verebilecek yeterlilikte eğitim altyapısı bulunmamaktadır. Lojistik programı, bu alandaki yetişmiş ve eğitimli işgücü ihtiyacını karşılayarak ekonomik büyüme sürecine oldukça önemli boyutta katkı sağlayacaktır.
Gelişen teknolojinin endüstriye uygulanmasında, teknik ve sosyal birçok niteliğe sahip eleman ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Lojistik Teknikerleri, üretim, enerji ya da hizmet sektöründe, işçilerle mühendisler ve yöneticiler arasında ara eleman olarak her safhada çok önemli yerler almaktadırlar. Üretim için; malzeme, üretim imkânları, insan bileşiminin zamanında bir araya getirilmesi, üretimi yapılan ürünlerin son kullanıcıya ulaştırılması faaliyetleri içerisinde, bu program mezunlarının istihdamında çok geniş imkânlar vardır.
Ülkemizde özellikle hizmet ve üretim alanında lojistik süreçler için gereksinim duyulan eğitilmiş ve nitelikli işgücü boşluğunun doldurulması, çağın gereklerine uygun kalite ve niteliklerde ara eleman yetiştirilmesidir.
Lojistik, işletmelerde malzemelerin, parçaların ve mamullerin stratejik bir biçimde akışının sağlanması, depolanması ve kontrol edilerek iyileştirilmesinin hedeflendiği bir sistemin yönetilebilmesi için; lojistik konusunda Türkiye'nin değişen ve gelişen koşullarına uygun, mezun olduğu andan itibaren sektörün her kolunda yer alabilecek kalifiye elemanlar yetiştirmektir.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Genel ve mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve ortaöğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek |
2 | Mesleği ile ilgili alanlarda tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. |
3 | Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte; sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi, grup ve kurumlara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek |
4 | Lojistik ile ilgili alanlarda bağımsız öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek, sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek |
5 | Lojistik alanındaki işletmenin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek, iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisi ile birlikte; işletme içerisinde öngörülmeyen durumlar ile ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek |
6 | Yeni pazarlama ve satış teknikleri becerileri ile uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak |
7 | Alanında ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak |
8 | Temel bilgisayar kullanımı ile birlikte; ofis programları, internet teknolojileri ve proje yönetim yazılımlarını kullanabilmek |
9 | Lojistik alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak |
10 | Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte; temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak |
11 | Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli, İnkılâp tarihi konusunda bilgi sahibi ve Türk dilini doğru kullanabilme ile temel resmi yazışmaları yapabilme yeteneğine sahip olmak |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ-PROGRAM YETERLİLİKLERİ-TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ İLİŞKİSİ[1]
Temel Alan Yeterlilikleri (İşletme ve Yönetim Bilimleri Alanı) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
|
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 5. Düzey, Ön-Lisans Eğitimi) |
|
|||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|||||||||
BİLGİ |
|
X X
|
X X |
|
X |
X X
|
X |
|
X X |
X X
|
X |
X X |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
||||||
BECERİLER |
|
X |
X X |
X X |
X X |
X |
X X |
|
X |
X
|
X X |
X |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
||||||
|
|
X X |
X X |
X
|
X X |
X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
YETKİNLİKLER |
|
|
|
|
X X |
X X |
X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bağımsız alışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
YETKİNLİKLER |
||||
|
|
|
X X |
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ-PROGRAM YETERLİLİKLERİ-TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ İLİŞKİSİ (Devam)
Temel Alan Yeterlilikleri (İşletme ve Yönetim Bilimleri Alanı) |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ
|
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ, 5. Düzey, Ön- Lisans Eğitimi) |
||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|||||
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
1.Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
X
|
|
|
|
|
1. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
Öğrenme Yetkinliği |
YETKİNLİKLER |
2.Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
|
|
X X |
X X |
X |
|
X X |
|
|
X X |
|
|
|
|
|
2. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
||||
3.Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
|
|
X
|
X |
X X |
X |
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
3. Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
||||
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1.Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
X X |
|
|
|
|
X X |
|
|
X X |
|
|
|
|
1. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
YETKİNLİKLER |
2.Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. |
|
|
X |
X X |
X X |
|
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|
2. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
|
||||
3.Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
|
||||
4. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
X X |
|
|
X |
|
|
|
|
4. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
||||
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik
|
1.Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
X X |
X X |
|
|
|
|
X X |
X X |
|
|
|
|
|
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
Alana Özgü Yetkinlik |
YETKİNLİKLER
|
2.Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
X X |
X X |
|
|
|
|
|
2. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
||||
3.Değişime ve yeniliğe açıktır. |
|
|
|
|
X
|
X
|
|
|
|
X
|
|
|
|
|
|
|
Mezunlarımız üretim işletmelerin bünyesinde lojistik, satın alma, üretim ve pazarlama bölümlerinde perakende işletmelerin satın alma ve dağıtım departmanlarında görev alabilecekleri gibi, şirketlere dışarıdan destek sunan lojistik firmalarında da çalışabilir, şirketler arasında aracılık rolleri üstlenebilir ve danışmanlık yapabilir, kendi şirketlerini kurarak piyasaya bağımsız olarak girebilirler. Her türlü insan ve eşya taşımacılığı yapan hava, kara, deniz ve demiryolu firmalarında, havaalanlarında, limanlarda, kargo işletmelerinde görev alabilirler. Ayrıca lojistik konusunda danışmanlık ve eğitim hizmeti veren kuruluşlarda, üniversite ve araştırma kurumlarının lojistik bölümlerinde, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ve Belediye gibi kamu kurumlarında da çalışabilirler.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Lojistik Ön Lisans derecesi (Associate Degree) almaya hak kazanmaktadırlar. YÖK tarafından ünvan lojistisyen olarak belirlenmiştir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca, lisans programlarına devam edebilirler.
Üniversitemize programda mevcut olan (toplam 122 AKTS) eğitimlerini tamamlama ve mezun olmak için eğitim programlarında gerekli tüm derslerden en az DD notu alması gereken bir plan.
Kayıtların lisans sınav programlarının planlarını planlayan eğitim öğretim programlarında eğitim planlarını tamamlamış olacaklar.