Günümüzde klasik iletişim mecraları süregelen yaşam şartları çerçevesinde yeterliliğini yitirmiştir. Dünyada her şey gittikçe daha çok dijitalleşmekte ve uluslararası boyut kazanmaktadır. Sosyal medyalardaki etkileşimler, ilişkiler ve paylaşımlar düşünüldüğünde artık ortak tüketim ve değer yaratımı olguları geçerlidir.
Çevrimiçi mecralarda ürün, hizmet ya da emek paylaşımlarıyla bir sosyal ve toplumsal fayda yaratılmaktadır. En önemlisi de bu paylaşım platformlarını katılımcıları bu sürece gönüllü olarak dahil olmaktadırlar. Örnek olarak Facebook, Instagram, YouTube ve Netflix gibi platformların kullanıcı sayıları gittikçe arttırmaktadır. Dolayısıyla geleneksel pazarlama uygulamaları sosyal medyaya doğru kaymaktadır. Kurumların dijital medya alanında yöneticilere olan ihtiyacı artmaktadır.
Bu programda öğrencilere dijital mecraları kullanarak bir ürünün nasıl konumlandırılıp sunulabileceğine ilişkin yetenekler ve marka ve ürünün hedef kitlesine yönelik mesajlarını dijital medya araçlarını kullanarak aktarabilecek niteliklere sahip yetenekler kazandırmak hedeflenmektedir.
Mezunlar arama motorlarını etkin ve verimli bir şekilde kullanabilecekler, teknoloji geliştiricilerle işbirliği içerisinde ve onları yönlendirerek dijital pazarlama stratejileri geliştirebileceklerdir. Pazarlama alanında kariyer yapmak isteyen fakat bunu dijital ortamlarda sürdürmek isteyenler için tasarlanmış bir programdır.
Dijital pazarlama ve e-ticaret faaliyetlerini yürütebilen ve pazarlama araştırması yapan, yaratıcı, iyi iletişim kurabilen, e-ticareti güncelleşen uygulamalar ile sentezleyebilen, her alanda pazarlama teori ve uygulamaları hakkında yetkinliğe ulaşmış pazarlama uzmanları yetiştirmektir.
Günümüz rekabet koşulları gereği dijital pazarlamanın gerekliliği anlayışıyla hareket eden, programın gerektirdiği bilgi ve beceriye sahip, donanımlı bireyleri sektörün nitelikli alanlarına kazandırmaktır.
Bu program, ön lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım önlisans derecesi (associate degree) almaya hak kazanmaktadırlar.
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır.
Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Ön Lisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi).
Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Düzce Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.
E-Ticaret ve Pazarlama Programı, dijitalleşen dünyada hızla değişen tüketici davranışlarını anlayabilen, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak ürün ve hizmetleri hedef kitlelere ulaştıran, yenilikçi ve stratejik pazarlama uzmanları yetiştirmeyi amaçlar. Bu program, e-ticaret platformlarının etkin kullanımı, dijital pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, pazarlama araştırmaları ve analizleri gibi konularda öğrencilere kapsamlı bir eğitim sunar.
Öğrenciler, arama motoru optimizasyonu (SEO), sosyal medya pazarlaması, veri analitiği, dijital reklamcılık ve müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) gibi konularda uzmanlaşarak, küresel pazarda rekabet avantajı sağlayacak bilgi ve becerilere sahip olurlar.
Ayrıca, program kapsamında, teorik bilgiler, gerçek hayat uygulamaları ve proje çalışmalarıyla desteklenerek sektörel gerekliliklere uygun bireyler yetiştirilir. E-ticaret ve dijital pazarlama alanında kariyer yapmayı hedefleyen bireyler için tasarlanan bu program, mezunlarını hem yerel hem de uluslararası iş fırsatlarına hazırlayarak, sektörün öncü profesyonellerini yetiştirmeyi hedeflemektedir.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | 11 |
Tam zamanlı, 3+1