İlköğretim Matematik Eğitimi Programı, ilköğretimin ikinci kademesinde (5–8. sınıflar) görev alacak matematik öğretmenlerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program, öğrencilere matematik öğretimi alanında kuramsal bilgi, öğretim becerisi ve araştırma yeterlikleri kazandıracak biçimde yapılandırılmıştır. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ile uyumlu olarak hazırlanmış program, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) esasına dayanmaktadır. Eğitim Fakültesi bünyesinde yürütülen program, alanında uzman öğretim elemanlarıyla lisans düzeyinde eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir.
İlköğretim Matematik Eğitimi Programı, ortaokul düzeyinde (5–8. sınıflar) görev yapacak, alan bilgisi güçlü ve öğretim becerileri gelişmiş matematik öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program, tüm öğrencilere eşit öğrenme fırsatları sunarak kamu yararına hizmet etmeyi ve toplumsal sorumluluk bilinci yüksek bireyler yetiştirmeyi hedefler. Bu doğrultuda, öğretmen adaylarının mesleki yeterliklerini ve öğrenme çıktılarındaki başarılarını sürekli geliştirmeyi esas alır.
İlköğretim Matematik Eğitimi Programı, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü bünyesinde yer alan dört yıllık bir lisans programıdır. Program, zorunlu derslerin yanında alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulamaya yönelik derslerden oluşan dengeli bir yapıya sahiptir; derslerin yaklaşık üçte ikisi zorunlu, üçte biri seçmeli niteliktedir. Kuramsal ve uygulamalı dersler modüler bir biçimde bütünleştirilmiş olup, öğrencilerin öğretim becerilerini okul uygulamalarıyla geliştirmeleri hedeflenmektedir. Program mezunları, ilköğretim düzeyinde matematik öğretimi konusunda yeterlik kazanmış nitelikli öğretmenler olarak görev yapabilecek donanıma sahiptir.
| No | Program Yeterlilikleri |
|---|---|
| 1 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
| 2 | Yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur. |
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. |
| 4 | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. |
| 5 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
| 6 | İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. |
| 7 | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
| 8 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. |
| 9 | Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır. |
| 10 | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. |
| 11 | disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur. |
| 12 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
| 13 | özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır. |
| 14 | çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
| 15 | matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 16 | Öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir. |
| 17 | Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur. |
| 18 | Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir. |
| 19 | Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. |
| 20 | Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 21 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
| 22 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. |
| 23 | Kendi öz değerlendirmesini yapabilir. |
| 24 | Öğrenmeyi öğrenir. |
| 25 | Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar. |
| 26 | sosyal ve kültürel etkinliklere katılır. |
| 27 | Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanarak temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, tarihsel gelişimi ve sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. |
| 28 | Ülkemizde ve dünyada matematik eğitimi ile ilgili gelişmeleri takip eder, matematik öğretim programının gerektirdiği bilişsel ve duyuşsal öğrenci özelliklerini dikkate alır. |
| 29 | Matematik konularının özelliklerine göre farklı uygun kaynakları belirleyip etkin bir şekilde öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretimsel materyalleri kullanarak dersi planlar, uygular, değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. |
| 30 | Matematiğe yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisinin bağlamını bilir; matematik eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibidir. |
| 31 | Okul içinde ve okul dışında matematik, matematik öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili olguları tespit eder, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, kavramsallaştırır ve bilimsel yöntemlerle inceleyip güncel teknolojilerle yorumlayarak kullanır. |
| 32 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. |
| 33 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. |
| 34 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. |
| 35 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. |
| 36 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. |
| 37 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
| 38 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. |
| 39 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
| 40 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. |
| 41 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. |
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Bilgi Formu"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Yönetmeliklerle ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
Tam zamanlı