[] Program Hakkında

Düzce Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında faaliyete başlamıştır. Bölümümüzde normal öğretim lisans programının yanı sıra yüksek lisans ve doktora programları da bulunmaktadır.

Bölümümüzde 6 Profesör, 5 Doçent ve 2 Doktor Öğretim Üyesi olmak üzere toplam 13 öğretim üyesi ile 2 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır. Öğretim üyesi kadrosu tarafından aşağıdaki anabilim dallarında ulusal ve uluslararası düzeyde çok sayıda araştırma yürütülmektedir:

  • Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi
  • Uygulamalı Matematik
  • Topoloji
  • Cebir ve Sayılar Teorisi
  • Geometri
  • Matematiğin Temelleri ve Matematiksel Mantık

Ayrıca, üniversitemizin çeşitli birimlerinde öğrenim gören öğrencilere lisans ve lisansüstü düzeyde gerekli matematik desteği sağlanmaktadır. Bölümümüzde hâlihazırda yaklaşık 200 lisans ve 30 lisansüstü öğrenci öğrenim görmektedir.

Lisans eğitiminde öncelikli hedefimiz, öğrencilerimizi matematiğin anabilim dallarında yüksek düzeyde temel matematik bilgisiyle donatmak; bu bilgiler ışığında farklı içeriklere sahip bilgileri anlama ve muhakeme yapabilme yeteneği kazandırmaktır. Böylece soyut düşünme ve matematiksel analiz yapabilme becerisine sahip, mesleklerini en iyi şekilde icra edebilecek bireyler yetiştiren bir bölüm olmayı amaçlamaktayız.

Lisansüstü eğitimde öncelikli hedefimiz ise öğrencilerimize, lisansüstü konularda bağımsız çalışma ve araştırma yapabilme yeteneği kazandırmaktır. Bu sayede bilime ulusal ve uluslararası düzeyde katkıda bulunabilecek, üst düzey bilimsel araştırmalar gerçekleştirebilecek bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktayız.


“Bilim deyince, onda hakikat diye öne sürdüğü önermelerin kesin olmasını ister. Kesinlik ise en mükemmel şekliyle matematikte bulunur. O hâlde bilim, önermeleri matematikle ifade edilen disiplindir. O zaman matematiği kullanmayan disiplinler bilimin dışında kalacaktır.”

 M. Kemal Atatürk

[] Amaç



  1. Matematiksel alt yapı ile donanmış bireyler yetiştirmek.
  2. Uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek.
  3. Kendine güvenen bireyler yetiştirmek.
  4. Yeni gelişmeleri takip edebilen bireyler yetiştirmek.
  5. Temel akademik matematiği ve matematiksel düşünceyi özümsemiş bireyler yetiştirmek.
  6. Aldığı eğitimle gerek ülkemiz bilim hayatında gerekse toplum ve iş yaşamında saygın yerler edinecek öğrenciler yetiştirmektir.



[] Hedef



  1. Temel matematik bilgisine sahip ve bu bilgileri başkalarına aktarabilen matematikçiler yetiştirmek.
  2. En az bir yabancı dil bilen matematikçiler yetiştirmek.
  3. Bilgisayar ve bilgi teknolojilerine sahip matematikçiler yetiştirmek.
  4. Diğer bilim dallarıyla matematik arasında ilişki kurabilen matematikçiler yetiştirmek.
  5. Uluslararası düzeyde yaratıcı araştırmalar yapabilen matematikçiler yetiştirmek.
  6. Ulusal kaynakları değerlendirebilen matematikçiler yetiştirmek.
  7. Araştırma ve eğitim alanlarındaki birikimlerini toplumun yararına kullanabilen matematikçiler yetiştirmek.
  8. Matematik ile ilgili kuruluşlarda çalışan veya yönetici olarak görev alabilecek yetkinliklere sahip matematikçiler yetiştirmek.



[] Eğitim Dili
Türkçe
[] Kazanılan Derece

Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Matematik lisans derecesi (Bachelor of Science) almaya hak kazanmaktadırlar.

[] Kazanılan Derecenin Seviyesi

Bu program, lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

[] Kayıt Kabul Şartları

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Düzce Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.










[] Dersin Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi

Öğrenciler, programda mevcut olan (en az 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamalı ve her dersten 100 üzerinden en az 50 puan (bağıl sisteme göre en az DD harf notu) almış olmalıdır. Mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az  2.50 Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GA​NO) elde etmek zorundadırlar.  Ayrıca öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD harf notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. 

[] Önceki Öğrenmenin Tanınması

Düzce Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriği, Düzce Üniversitesi'nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü/yüksekokul yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Yurt Dışı Eğitimlerin Tanınması

Yurt dışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde bir ya da iki dönem değişim öğrencisi olarak öğrenim gören ve geri dönen öğrencilerin akademik dönemleri ve dersleri Düzce Üniversitesi tarafından tanınmaktadır.

ERASMUS programı kapsamında Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’nden yararlanmak üzere seçilen öğrenciler, hareketlilik dönemleri başlamadan önce bağlı oldukları ERASMUS Birim Koordinatörleri ile birlikte bir öğrenim anlaşması hazırlamakla yükümlüdürler. Bu öğrenim anlaşması; öğrencinin öğrenim göreceği ortak üniversiteden alacağı dersleri ve AKTS değerlerini göstermektedir.

Buna ek olarak, öğrencilerin Tanınma Belgesi (Recognition Sheet) hazırlamaları gerekmektedir. Bu belgede, öğrencilerin yurt dışında alacakları derslerin Düzce Üniversitesi'ndeki eşdeğerleri gösterilerek, yapılacak olan kredi transferi belirlenmektedir.

Değişim döneminin sonunda, öğrencinin yurt dışında aldığı dersler, orjinal kod ve isimleri ile AKTS Kredi ve notlarıyla birlikte transkriptlerinde gösterilmektedir. Öğrencilerin resmi transkriptlerinde, bu derslerin yanında “ERASMUS Programı ve işbirliği antlaşmaları kapsamında, yurtdışı üniversitelerde alınan ders” anlamına gelen “ET” kısaltması yer almaktadır.



[] Programın Tanımı

Matematik lisans programının amacı, bilinçli, analitik ve eleştirel bakış açısına sahip, toplum sorunlarına duyarlı, doğru çalışma ve düşünme alışkanlıkları geliştirmiş, etik değerleri gözeten, gerek toplumsal gerekse meslek yaşamında karşılaştığı sorunları irdeleyip çözümler üretebilen, araştırmacı bireyler yetiştirmek ve onları kamu ve özel sektörlerde çalışmalarını sağlayacak bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatmaktır.

[] Program Yeterlilikleri
No Program Yeterlilikleri
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
[] TYYÇ - Temel Alan Yeterlilikleri - Program Yeterlilikleri

Matematik Bölümü'ne ait Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi-Program Yeterlilikler-Temel Alan Yeterlilikleri ilişkisini gösteren dosyaya ulaşmak için aşağıdaki bağlantıya tıklayınız. Matematik Bölümü olarak belirlenen 15 adet Program Yeterliliği (kısaca PY) şu şekilde verilmiştir:

PY1-Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak

PY2-Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek

PY3-Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek

PY4-Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek

PY5-Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,

PY6-Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak

PY7-Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek

PY8-Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak

PY9-Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek

PY10-Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek

PY11-Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak

PY12-Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme

PY13-Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme

PY14-Interaktif olarak çalışma yapabilme

PY15-İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme



 




Dosya için tıklayınız.
[] Mezunların Mesleki Profili

Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz yurt içi ve yurt dışında önemli üniversitelerde akademik kariyer yapmaktadır. Kimi mezunlarımız ise ilk ve orta öğretim alanlarında ve uygulamalı matematiğe gereksinim duyan kurum ve sektörlerde çalışmaktadır.

  • İlk ve orta öğretim okullarında öğretmenlik
  • Kredi kartı güvenliği için şifreleme ve kodlama
  • Bankacılık işlemlerinde güvenlik
  • Çevre sorunları
  • Haberleşme güvenliği
  • DNA dizilerinin görüntülenmesi
  • Uçak modellemesi,
  • İklim ve kozmoloji
  • Moleküler dinamik
  • Entegre devre tasarımı
  • Yatırım planlaması
  • Borsa risk analizi

Matematik Bölümü mezunlarının çalışabileceği birçok iş kolundan bazılarıdır.

[] Bir Üst Kademeye Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.


[] Program Yapısı

* Matematik lisans programı toplamda en az 240 AKTS kredisine sahip derslerin örgün öğrenim bazlı olarak öğrencilere aktarılacağı bir program olmak üzere düzenlenmiştir. 

* Programda Yükseköğretim Kanunu’nda yer alan Ortak Zorunlu Dersler ile İngilizce ve Üniversite Senatosu’nun belirlediği diğer ortak dersler yer alır. 
* Programdan mezun olabilmek için öğrencilerin staj yapma zorunluluğu bulunmamaktadır.



[] Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Bilgi Formu"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Yönetmeliklerle ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız.




[] Mezuniyet Koşulları

Matematik Bölümünden mezun olabilmek için 2023 ve öncesinde kayıt olan öğrencilerin tamamlamaları gereken AKTS miktarı toplam 242 olup, bunun 60 AKTS’si seçmeli derslere aittir. 2024 ve sonrasında kayıt olan öğrencilerin ise tamamlamaları gereken AKTS miktarı toplam 244 olup, bunun 68 AKTS’si seçmeli derslere aittir. Her dönem için en az 30 AKTS, toplamda ise en az 240 AKTS tamamlanması gerekmektedir. Matematik Bölümünün eğitim süresi 4 yıldır.

Her yarıyıl içindeki 14 haftalık ders süreci boyunca ara sınav, ödev, proje vb. değerlendirme aktiviteleriyle birlikte dönem sonu final sınavları bulunmaktadır. Ayrıca, öğrencinin seminer dersi sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da istenmektedir. Mezun olmaya hak kazanmak için öğrencilerin; öğretim programlarındaki derslere devam edip tümünden başarılı olmaları, AGNO' larının en az 2.50 düzeyinde olması ve diğer bütün çalışmalarını tamamlamış olmaları gerekir.



[] Eğitim Türü

Tam Zamanlı


[] Dekan ve Dekan Yardımcıları
Dekan
Prof. Dr. Duygu EKİNCİ


[] Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA
E-Mail:mzekisarikaya@duzce.edu.tr
[] AKTS Erasmus Koordinatörü
Doç. Dr. İzzettin DEMİR
E-Mail:izzettindemir@duzce.edu.tr
[] Akademik Kadro
  • Bölüm Başkanı
       Prof. Dr. Mehmet Zeki SARIKAYA
       mzekisarikaya@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. Arzu ÖZKOÇ ÖZTÜRK
       arzuozkoc@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. Emrah Evren KARA
       eevrenkara@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. İlhame AMİRALİ
       ilhameamirali@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. İsmet YILDIZ
       ismetyildiz@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Prof. Dr. FUAT USTA
       fuatusta@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. ZAKİR DENİZ
       zakirdeniz@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. İzzettin DEMİR
       izzettindemir@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Fatih HEZENCİ
       fatihhezenci@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Merve İLKHAN KARA
       merveilkhan@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Doç. Dr. Tuba TUNÇ
       tubatunc@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Dr. Öğr. Üyesi Pınar ZENGİN ALP
       pinarzengin@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Dr. Öğr. Üyesi Umut SAYIN
       umutsayin@duzce.edu.tr

  • Öğretim Üyesi
       Dr. Öğr. Üyesi Hasan KARA
       hasankara@duzce.edu.tr

  • AKTS Koordinatörü
       Doç. Dr. İzzettin DEMİR
       izzettindemir@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Doç. Dr. Mine AKBAŞ
       mineakbas@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Arş. Gör. Zehra İŞBİLİR
       zehraisbilir@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Arş. Gör. Burcu FEDAKAR
       burcufedakar@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Öğr. Gör. Hatice BOZKURT TÜRK
       haticebozkurt@duzce.edu.tr

  • Öğretim Elemanı
       Öğr. Gör. Elif ÖZTÜRK
       eliftaskin@duzce.edu.tr