Düzce Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında
faaliyete başlamıştır. Bölümümüzde normal öğretim lisans programının yanı sıra
yüksek lisans ve doktora programları da bulunmaktadır.
Bölümümüzde 6 Profesör,
5 Doçent ve 2 Doktor Öğretim Üyesi olmak üzere toplam 13 öğretim üyesi ile 2
Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır. Öğretim üyesi kadrosu tarafından
aşağıdaki anabilim dallarında ulusal ve uluslararası düzeyde çok sayıda
araştırma yürütülmektedir:
Ayrıca, üniversitemizin
çeşitli birimlerinde öğrenim gören öğrencilere lisans ve lisansüstü düzeyde
gerekli matematik desteği sağlanmaktadır. Bölümümüzde hâlihazırda yaklaşık 200
lisans ve 30 lisansüstü öğrenci öğrenim görmektedir.
Lisans eğitiminde
öncelikli hedefimiz, öğrencilerimizi matematiğin anabilim dallarında yüksek düzeyde temel
matematik bilgisiyle donatmak; bu bilgiler ışığında farklı içeriklere sahip
bilgileri anlama ve muhakeme yapabilme yeteneği kazandırmaktır. Böylece soyut
düşünme ve matematiksel analiz yapabilme becerisine sahip, mesleklerini en iyi
şekilde icra edebilecek bireyler yetiştiren bir bölüm olmayı amaçlamaktayız.
Lisansüstü eğitimde
öncelikli hedefimiz ise öğrencilerimize, lisansüstü konularda bağımsız çalışma ve
araştırma yapabilme yeteneği kazandırmaktır. Bu sayede bilime ulusal ve
uluslararası düzeyde katkıda bulunabilecek, üst düzey bilimsel araştırmalar
gerçekleştirebilecek bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktayız.
“Bilim deyince, onda
hakikat diye öne sürdüğü önermelerin kesin olmasını ister. Kesinlik ise en
mükemmel şekliyle matematikte bulunur. O hâlde bilim, önermeleri matematikle
ifade edilen disiplindir. O zaman matematiği kullanmayan disiplinler bilimin
dışında kalacaktır.”
M. Kemal
Atatürk
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Matematik lisans derecesi (Bachelor of Science) almaya hak kazanmaktadırlar.
Bu program, lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Düzce Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.
Öğrenciler, programda mevcut olan (en az 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamalı ve her dersten 100 üzerinden en az 50 puan (bağıl sisteme göre en az DD harf notu) almış olmalıdır. Mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.50 Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) elde etmek zorundadırlar. Ayrıca öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD harf notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.
Düzce Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriği, Düzce Üniversitesi'nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü/yüksekokul yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Yurt Dışı Eğitimlerin Tanınması
Yurt dışında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde bir ya da iki dönem değişim öğrencisi olarak öğrenim gören ve geri dönen öğrencilerin akademik dönemleri ve dersleri Düzce Üniversitesi tarafından tanınmaktadır.
ERASMUS programı kapsamında Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’nden yararlanmak üzere seçilen öğrenciler, hareketlilik dönemleri başlamadan önce bağlı oldukları ERASMUS Birim Koordinatörleri ile birlikte bir öğrenim anlaşması hazırlamakla yükümlüdürler. Bu öğrenim anlaşması; öğrencinin öğrenim göreceği ortak üniversiteden alacağı dersleri ve AKTS değerlerini göstermektedir.
Buna ek olarak, öğrencilerin Tanınma Belgesi (Recognition Sheet) hazırlamaları gerekmektedir. Bu belgede, öğrencilerin yurt dışında alacakları derslerin Düzce Üniversitesi'ndeki eşdeğerleri gösterilerek, yapılacak olan kredi transferi belirlenmektedir.
Değişim döneminin sonunda, öğrencinin yurt dışında aldığı dersler, orjinal kod ve isimleri ile AKTS Kredi ve notlarıyla birlikte transkriptlerinde gösterilmektedir. Öğrencilerin resmi transkriptlerinde, bu derslerin yanında “ERASMUS Programı ve işbirliği antlaşmaları kapsamında, yurtdışı üniversitelerde alınan ders” anlamına gelen “ET” kısaltması yer almaktadır.
Matematik lisans programının amacı, bilinçli, analitik ve eleştirel bakış açısına sahip, toplum sorunlarına duyarlı, doğru çalışma ve düşünme alışkanlıkları geliştirmiş, etik değerleri gözeten, gerek toplumsal gerekse meslek yaşamında karşılaştığı sorunları irdeleyip çözümler üretebilen, araştırmacı bireyler yetiştirmek ve onları kamu ve özel sektörlerde çalışmalarını sağlayacak bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatmaktır.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, |
2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek |
3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, |
4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek |
5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, |
6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, |
7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek |
8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, |
9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, |
10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek |
11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak |
12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme |
14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme |
15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme |
Matematik Bölümü'ne ait Türkiye
Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi-Program Yeterlilikler-Temel Alan
Yeterlilikleri ilişkisini gösteren dosyaya ulaşmak için aşağıdaki bağlantıya
tıklayınız. Matematik Bölümü olarak belirlenen 15 adet Program Yeterliliği (kısaca PY) şu şekilde verilmiştir:
PY1-Genel olarak eğitim, özel olarak konu
alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu
bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve
kuramların bilgisine sahip olmak
PY2-Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye
ulaşma yollarını bilmek
PY3-Eğitim alanına ait kuramsal ve
uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci
gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve
değerlendirmesi yapabilmek
PY4-Eğitim
teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak
yararlanabilmek
PY5-
PY6-Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri
izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil
yetkinliğine sahip olmak
PY7-Alana
yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama
yoluyla yorum yapabilmek
PY8-Uygulamalarda
karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak
PY9-Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek
PY10-Alandaki
gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki
etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan
kişilerle paylaşabilmek
PY11-Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet
bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
PY12-Alanındaki
kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları
tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
PY13-Akademik
çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
PY14-Interaktif olarak çalışma yapabilme
PY15-İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz yurt içi ve yurt dışında önemli üniversitelerde akademik kariyer yapmaktadır. Kimi mezunlarımız ise ilk ve orta öğretim alanlarında ve uygulamalı matematiğe gereksinim duyan kurum ve sektörlerde çalışmaktadır.
Matematik Bölümü mezunlarının çalışabileceği birçok iş kolundan bazılarıdır.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
* Matematik lisans programı toplamda en az 240 AKTS kredisine sahip derslerin örgün öğrenim bazlı olarak öğrencilere aktarılacağı bir program olmak üzere düzenlenmiştir.
* Programda Yükseköğretim Kanunu’nda yer alan Ortak Zorunlu Dersler ile İngilizce ve Üniversite Senatosu’nun belirlediği diğer ortak dersler yer alır.
* Programdan mezun olabilmek için öğrencilerin staj yapma zorunluluğu bulunmamaktadır.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Bilgi Formu"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Yönetmeliklerle ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
Matematik Bölümünden mezun olabilmek için 2023 ve öncesinde kayıt olan öğrencilerin tamamlamaları gereken AKTS miktarı toplam 242 olup, bunun 60 AKTS’si seçmeli derslere aittir. 2024 ve sonrasında kayıt olan öğrencilerin ise tamamlamaları gereken AKTS miktarı toplam 244 olup, bunun 68 AKTS’si seçmeli derslere aittir. Her dönem için en az 30 AKTS, toplamda ise en az 240 AKTS tamamlanması gerekmektedir. Matematik Bölümünün eğitim süresi 4 yıldır.
Her yarıyıl içindeki 14 haftalık ders süreci boyunca ara
sınav, ödev, proje vb. değerlendirme aktiviteleriyle birlikte dönem sonu final
sınavları bulunmaktadır. Ayrıca, öğrencinin seminer dersi sonunda hazırlayacağı
Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da
istenmektedir. Mezun olmaya hak kazanmak için öğrencilerin; öğretim
programlarındaki derslere devam edip tümünden başarılı olmaları, AGNO' larının
en az 2.50 düzeyinde olması ve diğer bütün çalışmalarını tamamlamış olmaları
gerekir.
Tam Zamanlı