Düzce Üniversitesi, Fizyoloji Anabilim Dalı, 1992 yılında Abant İzzet Baysal üniversitesi Tıp Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. Tıp Fakültemiz 2006 yılında çıkan 5467 sayılı kanunla yeni kurulan Düzce Üniversitesi’ne bağlı olarak eğitim ve öğretimini sürdürmektedir
Anabilim Dalımız kuruluşundan bu yana Tıbbi Fizyoloji alanında lisansüstü (tıpta uzmanlık, yüksek lisans ve doktora) eğitim programlarını yürütmektedir.
Tıp Doktoru Uzmanlık Programına Tıp Fakültesi mezunları alınır. Fizyoloji uzmanlık eğitiminde doktora programına benzer bir program uygulanmaktadır. Bu öğrenciler uzmanlık eğitimini tamamladıktan sonra, Fizyoloji Uzmanı unvanını alarak laboratuvar açma ve işletme hakkını kazanır. Ayrıca tüm üniversitelerin Fizyoloji Anabilim Dallarında akademik kadroda yer alabilirler.
Fizyoloji Yüksek Lisans ve Doktora Programları Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde ve ilgili yönetmelik çerçevesinde yürütülmektedir. Tıbbi Fizyoloji Yüksek Lisans programının amacı tıbbi fizyoloji alanında, belirli bir bilgi ve beceri birikimine sahip, bilimsel araştırma yapmasını, bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmış, evrensel bilim insanının etik ve sosyal niteliklerini taşıyan bilim uzmanı yetiştirmektir. Yüksek lisans öğrenimi yapan öğrenci, ders, seminer ve uygulama çalışmalarına ek olarak bir tez çalışması hazırlar. Öğrenim süresi 2 yıldır.
Fizyoloji Yüksek Lisans / Doktora Programı mezunları tüm üniversitelerin Tıp Fakülteleri Fizyoloji Anabilim Dallarında akademik kadroda yer alabilirler. Kamu kurumları veya özel sektörde sağlık alanındaki projeleri yürütebilirler. Ayrıca bazı mezunlarımız gibi yurtdışında çeşitli üniversite veya araştırma birimlerinde çalışmalarına devam edebilirler.
Bölümümüzde başlıca kardiyovasküler sistem fizyolojisi, kan fizyolojisi, düz kas fizyolojisi, endokrin sistem fizyolojisi, elektrofizyoloji, nörofizyoloji, gastrointestinal sistem fizyoloji konularında çalışmalar yapılmaktadır
Lisansüstü eğitim programlarının dili Türkçe'dir.
Genel tıbbi fizyoloji alanındaki bilgisi, en az bir araştırma konusuyla ilgili literatür bilgisi ve laboratuar becerisi uluslararası düzeye ulaşmış; evrensel bilim insanının etik ve sosyal niteliklerini taşıyan tıbbi fizyoloji uzmanı yetiştirmek.
Tıbbi fizyoloji konusunda ve fizyoloji bilgilerini destekleyecek diğer temel tıp bilimlerinde yeterli düzeyde bilgi, Araştırma konularında güncel literatür bilgisi, Tıbbi fizyolojide ve araştırma konusunda gelişmeleri takip etme becerisi, Laboratuar güvenliği ve araştırma etiği konularında bilgi, Temel laboratuar cihazlarını ve çalıştığı konu ile ilgili özel cihazları kullanma becerisi, Sunum yapma ve bilgilerini aktarma becerisi kazandırmak
http://www.duzce.edu.tr/dosya/yonetmelik/010_leoy.pdf
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Tıbbi fizyoloji konusunda ve fizyoloji bilgilerini destekleyecek diğer temel tıp bilimlerinde yeterli düzeyde temel bilgi sahibidir, bu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, geliştirir. |
2 | Alanı ile ilgili güncel literatür bilgisine sahiptir, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, uygular. |
3 | Alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, istatistik hakkında bilgi sahibidir, gerekli yazılımları doğru şekilde kullanır, sorunlara çözüm önerileri getirir. |
4 | İlişkili olduğu diğer tıp bilimleri ile iletişimin önemini bilir, bilgilerini ve sorun çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. |
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
7 | Laboratuar güvenliği ve araştırma etiği konularında bilgi sahibidir, veri toplama, yorumlama, duyurulma aşamalarında bu değerleri gözetir. |
8 | Temel laboratuar cihazları ve çalıştığı konu ile ilgili özel cihazlar hakkında bilgi ve kullanma becerisine sahiptir. |
9 | Toplum sağlığının geliştirilmesinde alanı ile ilgili konularda politika ve uygulamaları ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. |
10 | Sunum yapma ve bilgilerini aktarma becerisine sahiptir. |
11 | Ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar, alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. |