Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arkaik Dönem Mimarisi ARK 202 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. EMRE OKAN
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. EMRE OKAN (Bahar)
Dersin Amacı Arkaik dönem mimarlığını daha iyi kavrayabilme
Dersin İçeriği Dersin tanıtımı kapsamı ve önemi Tunç Çağı Mimarlığı ve özellikleri İ.Ö. 10 yüzyıl mimarlık eserleri İ.Ö. 10 yüzyıl mimarlık eserleri İ.Ö. 8-7. yüzyıl mimarlık eserleri İ.Ö. 8-7. yüzyıl mimarlık eserleri Erken Arkaik dönem tapınakları (Yunanistan) Erken Arkaik dönem tapınakları (Yunanistan) Erken Arkaik dönem tapınakları (Anadolu) Orta Arkaik dönem Tapğınakları (Yunanistan-İtalya) Orta Arkaik dönem Tapğınakları (Yunanistan-İtalya) Geç Arkaik Dönem Tapınakları
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Arkaik dönem mimarlığına etki eden daha erken dönem yapılarının özelliklerini kavrayabilme.
2 Mimari ile ilgili terminolojiyi pekiştirebilme
3 Batı Anadolu, Ege ve İtalya'da bulunan arkaik dönem yapılarını öğrenebilme ve malzeme değerlendirmede çıkarım yapabilme
4 Kütüphane ve internet taraması yapabilme
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dersin tanıtımı kapsamı ve önemi
2. Hafta Tunç Çağı Mimarlığı ve özellikleri
3. Hafta İ.Ö. 10 yüzyıl mimarlık eserleri
4. Hafta Ö. 10 yüzyıl mimarlık eserleri
5. Hafta İ.Ö. 8-7. yüzyıl mimarlık eserleri
6. Hafta İ.Ö. 8-7. yüzyıl mimarlık eserleri
7. Hafta Erken Arkaik dönem tapınakları (Yunanistan)
8. Hafta Erken Arkaik dönem tapınakları (Yunanistan)
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Erken Arkaik dönem tapınakları (Anadolu)
11. Hafta Erken Arkaik dönem tapınakları (Anadolu)
12. Hafta Orta Arkaik dönem Tapınakları (Yunanistan-İtalya)
13. Hafta Orta Arkaik dönem Tapınakları (Yunanistan-İtalya)
14. Hafta Geç Arkaik Dönem Tapınakları
15. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma
2 Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme
3 Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme
4 Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme
5 Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma
6 Students will be able to make independent decisions and studies during the analysis of the archaeological problems
7 Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme
8 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dildeki kaynakları tarayabilme, kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı
9 Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme
10 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme
11 Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
12 Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 4 4 4 4
PY2 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5
PY4 5 5 5 5
PY5 4 4 4 4
PY6 4 4 4 4
PY7 4 4 4 4
PY8 4 4 4 4
PY9 5 5 5 5
PY10 5 5 5 5
PY11 5 5 5 5
PY12 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • R.A. Tomlinson, Yunan Mimarlığı, İstanbul, 2003
  • R.E Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu?, İstanbul, 1986
  • J.M. Cook- R.V. Nicholls, Old Smyrna Excavations, The Temples of Athena, B.S.A. Suppl. Vol.30, 1998
  • P.P. Betancourt, The Aiolic Style in Architecture, Princeton, 1977
  • Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap, 1998, İstanbul. (YEM);
  • B. Fletcher, A History of Architecture. On the Comparative Method, London 1943
Değerlendirme Yöntemi
Bahar Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Prof. Dr. EMRE OKAN Vize 40,00
Prof. Dr. EMRE OKAN Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 2 13 26
Final 1 2 2
Uygulama DS 1 18,5 18,5
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0