Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kent Kuramları ve Politikaları | PEM526 | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Osman UZUN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kent kuramlarının yüzyıl boyunca gelişimini dönem sosyo-ekonomik politik koşullarının analizini yaparak açıklamak Kuram-uygulama ilişkisini güncel kent sorunları çerçevesinde kurmak Mekansal plancı ve tasarımcının teknik ve politik rollerini tartışmak |
Dersin İçeriği | Plancı ve tasarımcının nın toplum içindeki rolünü farklı bakış açılarından değerlendirme Kent sorunlarını alternatif çözümler üretebilmek amacıyla tartışabilme Problem çözmede kuramsal bilgiyi kullanabilme Planlama ve tasarım sürecini uzmanın çatışan amaçları yönettiği bir süreç olarak algılama ve plancının rolünü değerlendirebilme Disiplinin kuramsal temellerini öğrenme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Plancı ve tasarımcının nın toplum içindeki rolünü farklı bakış açılarından değerlendirme Kent sorunlarını alternatif çözümler üretebilmek amacıyla tartışabilme Problem çözmede kuramsal bilgiyi kullanabilme Planlama ve tasarım sürecini uzmanın çatışan amaçları yönettiği bir süreç olarak algılama ve plancının rolünü değerlendirebilme Disiplinin kuramsal temellerini öğrenme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Planlamanın gerekliliği-devlet kuramları | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım |
2. Hafta | Planlamada arazi kullanışı kuramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
3. Hafta | Kent planlama ve tasarım sürecine ilişkin kuramlar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
4. Hafta | Sürdürülebilirlik kavramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
5. Hafta | 1945 lere kadar kent planlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
6. Hafta | 1945 den 1990 lara kent planlama- paradigma değişimi | Ders Saati Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | 1990 sonrası tasarım sürecine geçiş | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Planlama ve tasarım ilişkis | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
9. Hafta | Sistemler ve rasyonel planlama yaklaşımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
10. Hafta | Planlama ve tasarımda katılım | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
11. Hafta | Plancı ve tasarımcının teknik ve politik rolleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Stratejik planlama | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Modernizm-post modernizm-paradigma değişmesi | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Genel değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
Alexander, E.R., 1986. Approaches to planning. Ersoy, M. (Ed.), 2007. Planlama Kuramı, İmge Yayınları Fainsteın, S.S., Cambell, S. (Ed.), 1997. Readings in Urban Theory Faludi, A., 1973, Reader Planning Theory Larice M., Macdonald E. (Ed.), 2007. The Urban Design Reader Taylor, N., 2008. Urban Planning Theory Since 1945 Sage Publications Trancik, R., 1986, Finding Lost Space |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 60 |
PY2 | 1 | 1 | 60 |
PY3 | 3 | 3 | 60 |
PY4 | 3 | 3 | 60 |
PY5 | 2 | 2 | 60 |
PY6 | 2 | 2 | 60 |
PY7 | 3 | 3 | - |
PY8 | 3 | 3 | - |
PY9 | 5 | 5 | - |
PY10 | 5 | 4 | - |
PY11 | 5 | 5 | - |
PY12 | 5 | 5 | - |
PY13 | 5 | 5 | - |
PY14 | 5 | 5 | - |
PY15 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 5 | 30 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Sözel Anlatım | 12 | 2 | 24 |
Görsel Sunum | 10 | 2 | 20 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 4 | 5 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8,0 |