Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Küresel İklim Değişikliği ve Etkileri | PEM038 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Anlatım, sunum ve tartışma |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat SARGINCI |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Murat SARGINCI (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Nermin BAŞARAN (Bahar) |
Dersin Amacı | İklim Değişikliğinin tanımlanması, küresel olarak ortaya konulması, farklı ekosistemler ve peyzajlar üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin sonunda öğrenci; - İklim değişikliği hakkında - Küresel iklim değişikliği ve ülkelerin bu konudaki çalışmaları hakkında - İklim değişikliğinin farklı ekosistemler üzerindeki etkileriyle ilgili - İklim değişikliği bitki ilişkileri konusunda bilgi sahibi olur |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Bu dersin sonunda öğrenci; - İklim değişikliği hakkında - Küresel iklim değişikliği ve ülkelerin bu konudaki çalışmaları hakkında - İklim değişikliğinin farklı ekosistemler üzerindeki etkileriyle ilgili - İklim değişikliği bitki ilişkileri konusunda bilgi sahibi olur |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Hava Durumu ve İklim | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme |
2. Hafta | Biyosfer-Peyzaj-Ekosistem | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme |
3. Hafta | İklim değişikliği tanım | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | İklim değişikliği ve ormanlar | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme |
5. Hafta | Küresel karbon döngüsü | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
6. Hafta | İklim değişikliğinin dünyaya etkisi | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
7. Hafta | İklim değişikliğinin Türkiye’ye etkisi | Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme |
8. Hafta | Ara Sınav (Vize) | |
9. Hafta | İklim değişikliği, doğa koruma tarihçesi. Dünya | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | İklim değişikliği, doğa koruma tarihçesi. Türkiye | Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati |
11. Hafta | Türkiye’de korunan alanlar | Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati |
12. Hafta | İklim değişikliği ve biyolojik çeşitlilik. | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | İklim değişikliği ve ekosistem hizmetleri | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | İklim değişikliği ve restorasyon. | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgi: Çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri çerçevesinde (kamu yararı ve değerini gözeterek) planlama, tasarım, yönetim etkinlikleri ve araştırmalarını yürütecek güncel bilgileri kazanma, yansıtabilme bilgi ve kavrayışına sahip olmak, | ✔ | |||||
2 | Bilgi: Sürdürülebilir kaynak yönetimine ilişkin planlama ve tasarım yaklaşımlarında sağlıklı yaşam ve gıdaya erişim, dirençlilik, iklim değişikliği yönetimi, kırsal/kentsel kalkınma ve teknoloji kullanımına yönelik bilgilere sahip olmak, | ✔ | |||||
3 | Bilgi: Alanıyla ilgili evrensel, kurumsal ve mesleki etik değerler hakkında bilgiye sahip olmak, | ✔ | |||||
4 | Bilgi: Alanıyla ilgili, ulusal ve uluslararası normlar, sözleşmeler mesleki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahip olmak, | ✔ | |||||
5 | Beceri: Yaşanılan coğrafyanın karşı karşıya kaldığı etki, baskı ve değişimlerde mekânsal/zamansal ölçek bağlamında peyzaj içindeki süreçlerin bütünsel algılanması, planlanması, tasarlanması ve yönetim modellerinin oluşturulması için gerekli araçları kullanma becerisi, | ✔ | |||||
6 | Beceri: Planlama ve tasarım süreçlerinde alana özgü kuram ve yöntemlere uygun, alternatif kurgu ve çözümleri geliştirebilme becerisi, | ✔ | |||||
7 | Beceri: Disiplinler arası / transdisipliner ekip içinde, sorumluluk alarak işbirlikçi ve kapsayıcı bir biçimde hedefleri belirleme, görevleri planlama ve katılımcı bir şekilde çalışabilme becerisi, | ✔ | |||||
8 | Beceri: Alana özgü konularda bireysel görüşlerini tartışabilme ve kendini geliştirebilme becerisi, | ✔ | |||||
9 | Yetkinlik: Sürdürülebilir, yenilikçi ve girişimci yaklaşımları içselleştirerek, yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinciyle hareket etme yetkinliği, | ✔ | |||||
10 | Yetkinlik: Alanındaki gelişmeleri izleyecek ve iletişim kuracak düzeyde yabancı dil yetkinliği, | ✔ | |||||
11 | Yetkinlik: Meslek alanında evrensel ilkelerden hareketle, çevre haklarına, sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adil ve katılımcı bir bilinçle karar verme yetkinliği, | ✔ | |||||
12 | Yetkinlik: Peyzaj Mimarlığı kuramı ve metodolojisi, açık yeşil alan planlaması, yeşil ve mavi altyapı, kültürel peyzajların yönetimi, korunması ve yorumlanması becerileri ile peyzaj yönetimi konularındaki bilgisini dikkate alarak alanıyla ilgili proje hazırlama, uygulama, yönetme ve izleme yetkinliği, | ✔ | |||||
13 | Yetkinlik: Farklı ölçeklerdeki peyzajların yönetimi, alt yapı projelerinin planlama ve tasarımı, materyal ve konstrüksiyon teknikleri konusundaki bilgilerini alanındaki bilgi teknolojileri ile bütünleştirerek, fidanlık, uygulama ve büro staj deneyimiyle peyzaj planlama, tasarım ve materyal konusunda disiplinler arası işbirlikleri içinde projeler üretme yetkinliği, | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 |
---|---|
PY1 | 5 |
PY2 | 5 |
PY3 | 4 |
PY4 | 4 |
PY5 | 5 |
PY6 | 4 |
PY7 | 5 |
PY8 | 4 |
PY9 | 5 |
PY10 | 1 |
PY11 | 4 |
PY12 | 3 |
PY13 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 28 | 28 |
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 15 | 15 |
Görüşme | 1 | 4 | 4 | |
Sunum (Hazırlık) | 1 | 4 | 4 | |
Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 1 | 5 | 5 | |
Ödev 2 | 1 | 5 | 5 | |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 75 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |