Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Küresel İklim Değişikliği ve Etkileri PEM038 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım, sunum ve tartışma
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Murat SARGINCI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Murat SARGINCI (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Nermin BAŞARAN (Bahar)
Dersin Amacı İklim Değişikliğinin tanımlanması, küresel olarak ortaya konulması, farklı ekosistemler ve peyzajlar üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir.
Dersin İçeriği Bu dersin sonunda öğrenci; - İklim değişikliği hakkında - Küresel iklim değişikliği ve ülkelerin bu konudaki çalışmaları hakkında - İklim değişikliğinin farklı ekosistemler üzerindeki etkileriyle ilgili - İklim değişikliği bitki ilişkileri konusunda bilgi sahibi olur
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Bu dersin sonunda öğrenci; - İklim değişikliği hakkında - Küresel iklim değişikliği ve ülkelerin bu konudaki çalışmaları hakkında - İklim değişikliğinin farklı ekosistemler üzerindeki etkileriyle ilgili - İklim değişikliği bitki ilişkileri konusunda bilgi sahibi olur
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Hava Durumu ve İklim Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme
2. Hafta Biyosfer-Peyzaj-Ekosistem Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme
3. Hafta İklim değişikliği tanım Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık)
4. Hafta İklim değişikliği ve ormanlar Sunum (Hazırlık) Ders Saati Görüşme
5. Hafta Küresel karbon döngüsü Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati
6. Hafta İklim değişikliğinin dünyaya etkisi Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık)
7. Hafta İklim değişikliğinin Türkiye’ye etkisi Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme
8. Hafta Ara Sınav (Vize)
9. Hafta İklim değişikliği, doğa koruma tarihçesi. Dünya Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık)
10. Hafta İklim değişikliği, doğa koruma tarihçesi. Türkiye Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati
11. Hafta Türkiye’de korunan alanlar Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati
12. Hafta İklim değişikliği ve biyolojik çeşitlilik. Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık)
13. Hafta İklim değişikliği ve ekosistem hizmetleri Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık)
14. Hafta İklim değişikliği ve restorasyon. Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgi: Çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri çerçevesinde (kamu yararı ve değerini gözeterek) planlama, tasarım, yönetim etkinlikleri ve araştırmalarını yürütecek güncel bilgileri kazanma, yansıtabilme bilgi ve kavrayışına sahip olmak,
2 Bilgi: Sürdürülebilir kaynak yönetimine ilişkin planlama ve tasarım yaklaşımlarında sağlıklı yaşam ve gıdaya erişim, dirençlilik, iklim değişikliği yönetimi, kırsal/kentsel kalkınma ve teknoloji kullanımına yönelik bilgilere sahip olmak,
3 Bilgi: Alanıyla ilgili evrensel, kurumsal ve mesleki etik değerler hakkında bilgiye sahip olmak,
4 Bilgi: Alanıyla ilgili, ulusal ve uluslararası normlar, sözleşmeler mesleki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahip olmak,
5 Beceri: Yaşanılan coğrafyanın karşı karşıya kaldığı etki, baskı ve değişimlerde mekânsal/zamansal ölçek bağlamında peyzaj içindeki süreçlerin bütünsel algılanması, planlanması, tasarlanması ve yönetim modellerinin oluşturulması için gerekli araçları kullanma becerisi,
6 Beceri: Planlama ve tasarım süreçlerinde alana özgü kuram ve yöntemlere uygun, alternatif kurgu ve çözümleri geliştirebilme becerisi,
7 Beceri: Disiplinler arası / transdisipliner ekip içinde, sorumluluk alarak işbirlikçi ve kapsayıcı bir biçimde hedefleri belirleme, görevleri planlama ve katılımcı bir şekilde çalışabilme becerisi,
8 Beceri: Alana özgü konularda bireysel görüşlerini tartışabilme ve kendini geliştirebilme becerisi,
9 Yetkinlik: Sürdürülebilir, yenilikçi ve girişimci yaklaşımları içselleştirerek, yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinciyle hareket etme yetkinliği,
10 Yetkinlik: Alanındaki gelişmeleri izleyecek ve iletişim kuracak düzeyde yabancı dil yetkinliği,
11 Yetkinlik: Meslek alanında evrensel ilkelerden hareketle, çevre haklarına, sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adil ve katılımcı bir bilinçle karar verme yetkinliği,
12 Yetkinlik: Peyzaj Mimarlığı kuramı ve metodolojisi, açık yeşil alan planlaması, yeşil ve mavi altyapı, kültürel peyzajların yönetimi, korunması ve yorumlanması becerileri ile peyzaj yönetimi konularındaki bilgisini dikkate alarak alanıyla ilgili proje hazırlama, uygulama, yönetme ve izleme yetkinliği,
13 Yetkinlik: Farklı ölçeklerdeki peyzajların yönetimi, alt yapı projelerinin planlama ve tasarımı, materyal ve konstrüksiyon teknikleri konusundaki bilgilerini alanındaki bilgi teknolojileri ile bütünleştirerek, fidanlık, uygulama ve büro staj deneyimiyle peyzaj planlama, tasarım ve materyal konusunda disiplinler arası işbirlikleri içinde projeler üretme yetkinliği,
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 5
PY2 5
PY3 4
PY4 4
PY5 5
PY6 4
PY7 5
PY8 4
PY9 5
PY10 1
PY11 4
PY12 3
PY13 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Ders notları: Dr.Öğr Üyesi Murat SARGINCI’ya ait ders notları. • Tolunay, D., Ormanlar ve İklim Değişikliği. İ.Ü. Orman Fakültesi Toprak İlmi ve Ekoloji Anabilim Dalı, Portakal Baskı A.Ş., İstanbul, Mart (2013) • Lorenz, K., Lal, R., Carbon sequestration in forest ecosystems, Springer (2010). • Harmon, M. E., Carbon sequestration in forests: addressing the scale question. Journal of Forestry 99 (4) (2001) 24-29. • Harmon, M. E., “Carbon sequestration in forests” course notes, presentations at Oregon State University (2012). • Gorte, R. W., Carbon sequestration in forests, US of Library of Congress, Congressional Research Service (2009). • Waring, R.H. and Running, S.W. 2007. Forest ecosystems, Analysis at multiple scales. 3th edition. Academic Pres.Amsterdam. • Küresel Isınma İklim Değişikliği ve Sosyo - Ekonomik Etkileri Why We Disagree About Climate Change Mike Hulme
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 28 28
Ders Dışı
Araştırma 1 15 15
Görüşme 1 4 4
Sunum (Hazırlık) 1 4 4
Diğer Faaliyetler 1 10 10
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 5 5
Ödev 2 1 5 5
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0