Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik Devreleri II | EEM262 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Uzaktan - Yazılı Anlatım |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Salih TOSUN, Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI (Bahar), Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR (Bahar), Prof. Dr. Salih TOSUN (Bahar) |
Dersin Amacı | Alternatif akım devrelerinin çözüm yöntemlerinin verilmesi, RLC devreleri üzerinde devre çözüm uygulamalarını yapmak. Üç fazlı kavramı ve devrelere uygulanışını kavramak ve analizlerini yapmak. |
Dersin İçeriği | Alternatif akım devreleriyle ilgili temel kavramlar ve teoriler. AC devre denklemlerini oluşturma ve çözme. Alternatif akım, alternatif gerilim, faz ve faz farkı, Anlık-ortalama-etkin değerler, Fazör tanımı RLC devreleri üzerinde uygulama, Reaktif ve kompleks güç ve maksimum güç aktarımı, Üç fazlı devreler, Laplace dönüşümü ve devre çözümünde uygulamaları, Filtreler, İki kapılı devreler, Frekans cevabı. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Alternatif akım devrelerinin analizini yapar |
2 | AC Elektrik devrelerinin çeşitli özelliklerini tanır |
3 | Elektrik Devre teoremlerini öğrenir |
4 | Üç fazlı sistemleri bilir, hesaplamalarını yapar |
5 | Güç kavramını ve çeşitlerini öğrenir |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Temel ifadeler ve kavramlar , Fazör kavramı | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati |
2. Hafta | Devre elemanlarının fazör bağlantıları, Fazör Diyagramları | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
3. Hafta | RLC Devreleri | Sözel Anlatım Ders Saati Uygulama |
4. Hafta | RLC Devreleri, Seri Paralel devreler | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
5. Hafta | RLC Devreleri, Seri Paralel devreler , Güç Tanımlamaları | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
6. Hafta | Görünür, Aktif, Reaktif güç tanımlamaları, Güç Katsayısının düzeltilmesi | Sözel Anlatım Ders Saati Uygulama |
7. Hafta | Üç Fazlı devreler | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Dengeli, Dengesiz Üç Fazlı devreler, yük bağlantıları, güç ilişkileri | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
10. Hafta | Karşılıklı ve öz endüktans kavramı | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
11. Hafta | Filtre devreleri | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
12. Hafta | Değişken frekans tepkisinin analizi | Ders Saati Uygulama Sözel Anlatım |
13. Hafta | İki Kapılı Devreler, Laplace dönüşümü | Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama |
14. Hafta | Laplace dönüşümü ve Laplace dönüşümünün devrelere uygulanması | Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ✔ | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ✔ | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ✔ | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ✔ | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ✔ | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Bahar Dönemi | |||
Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI | NÖ (C) | Vize | 40,00 |
Dr. Öğr. Üyesi Emre AVCI | NÖ (C) | Final | 60,00 |
Toplam | 100,00 | ||
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR | NÖ (B) | Vize | 40,00 |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet UÇAR | NÖ (B) | Final | 60,00 |
Toplam | 100,00 | ||
Prof. Dr. Salih TOSUN | NÖ (A) | Vize | 40,00 |
Prof. Dr. Salih TOSUN | NÖ (A) | Final | 60,00 |
Toplam | 100,00 |
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 6 | 84 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |