Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Sorunlar | SHO102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Çetin YILMAZ (Bahar) |
Dersin Amacı | Öğrencinin sorun bakış açısını ve sosyal sorunlara ilişkin temel kavramları, kuramsal yaklaşımları ve Dünya’da ve Türkiye’deki çeşitli sosyal sorunları öğrenmesi ve çözüm ile ilgili önerileri geliştirmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Tanışma -Dersin ana çevresini tartışma -Dersle ilgili karşılıklı beklentilerin ifadesi -Ders kontratının oluşturulması -Sosyal Sorunların Tanımlanması -Sosyal Sorunların kesin olarak tanımlanmasını güçleştiren nedenler -Sosyal Sorunların tanımlanması ile ilgili çeşitli yaklaşımlar -Sosyal Sorunlarla ilgilenmenin tarihçesi -Sosyal sorun kavramının ortaya çıkışı ve bazı kuramsal yaklaşımlar -Ders proje konularının dağılımı Sosyal sorunun ilkeleri - Sosyal Sorunun önemi ve şiddeti - Sosyal sorunlar ve çeşitleri Ara sınav - Öğrenci katılımlı ders sunumları 1. (ruh sağlığı, Alkol ve uyuşturucu kullanımı, Cinsiyetle ilgili sorunlar, Alkol ve uyuşturucu kullanımı, yaşlılık ve yaşlanan toplum, cinsiyet rolleri ve eşitsizlik) - Öğrenci Katılımlı ders sunumları 2. (yoksulluk, Ailenin değişim, Eğitim sorunları, Ekonomi ve çalışma Hayatı sorunları, Göç ve nüfus, çevre ve teknoloji) - Öğrenci katılımlı ders sunumları 3. (şehir problemleri, Irkçılık, Önyargı ve Ayrımcılık, Suç ve Suçluluk, Şiddet, Savaş ve terörizm) Proje sunumları tüm gruplar ve değerlendirme -Proje sunumları tüm gruplar ve değerlendirme -Bütünleştirme eğitimi -dersin değerlendirilmesi |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Sosyal sorun kavramını tanımlarlar. |
2 | Sosyal sorunların nedenlerine ilişkin yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olurlar |
3 | Ülkemizde yaşanan sosyal sorunların nicelik ve niteliklerine ilişkin bilgi sahibi olurlar. |
4 | Sosyal sorunların çözümüne yönelik sosyal hizmet müdahalelerinin ne olması gerektiği noktasında farkındalık kazanırlar. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Tanışma, Dersin ana çevresini tartışma, Dersle ilgili karşılıklı beklentilerin ifadesi, Ders kontratının oluşturulması | |
2. Hafta | Sosyal Sorunların Tanımlanması, Sosyal Sorunların kesin olarak tanımlanmasını güçleştiren nedenler | |
3. Hafta | Sosyal Sorunların tanımlanması ile ilgili çeşitli yaklaşımlar, Sosyal Sorunlarla ilgilenmenin tarihçesi | |
4. Hafta | Sosyal sorun kavramının ortaya çıkışı ve bazı kuramsal yaklaşımlar, Ders proje konularının dağılımı | |
5. Hafta | Sosyal sorunun ilkeleri | |
6. Hafta | Sosyal Sorunun önemi ve şiddeti | |
7. Hafta | Sosyal sorunlar ve çeşitleri | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Öğrenci katılımlı ders sunumları 1. (ruh sağlığı, Alkol ve uyuşturucu kullanımı, Cinsiyetle ilgili sorunlar, Alkol ve uyuşturucu kullanımı, yaşlılık ve yaşlanan toplum, cinsiyet rolleri ve eşitsizlik) | |
10. Hafta | Öğrenci Katılımlı ders sunumları 2. (yoksulluk, Ailenin değişim, Eğitim sorunları, Ekonomi ve çalışma Hayatı sorunları, Göç ve nüfus, çevre ve teknoloji) | |
11. Hafta | Öğrenci katılımlı ders sunumları 3. (şehir problemleri, Irkçılık, Önyargı ve Ayrımcılık, Suç ve Suçluluk, Şiddet, Savaş ve terörizm) | |
12. Hafta | Proje sunumları tüm gruplar ve değerlendirme | |
13. Hafta | Proje sunumları tüm gruplar ve değerlendirme | |
14. Hafta | Bütünleştirme eğitimi -dersin değerlendirilmesi |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Profesyonel sosyal hizmet uzmanı kimliği geliştirme | ✔ | |||||
4 | Profesyonel uygulamalarını insan hakları, sosyal ve ekonomik adalet kavramları temelinde ele alma ve bu kavramları geliştirme | ✔ | |||||
4 | Profesyonel uygulamada farklılık ve çeşitliliği gözetme | ✔ | |||||
7 | İnsan ve sosyal çevresi arasındaki ilişkiyi anlama ve mesleki çalışmalarına aktarma | ✔ | |||||
11 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları izleme ve değerlendirme | ✔ | |||||
12 | Her düzeyde, sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kavramsal çerçeve ve bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Bahar Dönemi | |||
Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Çetin YILMAZ | Vize | 40,00 | |
Dr. Öğr. Üyesi Çetin YILMAZ | Final | 60,00 | |
Toplam | 100,00 |
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 hafta) | 14 | 3 | 42 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
Final | 1 | 20 | 20 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 20 | 20 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |