Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Ahlâk ve Etik MB303 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Engin ASLANARGUN
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Engin ASLANARGUN (Güz)
Dersin Amacı Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak, öğretmenlik meslek hayatlarında ve günlük yaşamlarında etik ve ahlak ilkeleri rehber edinmektir.
Dersin İçeriği Etik ve ahlak kavramları Etik-ahlak-hukuk ilişkisi Etik davranışlara duyulan ihtiyaç Öğretmenlik meslek etiği Ülkeler düzeyinde öğretmenlik meslek etiği Öğretmenlik mesleğinde etik dışı davranışlar Etik dışı davranışların sebepleri Etik dışı davranışların önlenmesi için alınması gereken tedbirler Türkiye’de öğretmenlik meslek etik ilkeleri
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Etik, ahlak ve hukuk kavramlarını bilir.
2 Öğretmenlik meslek etiğinin ne anlama geldiğini anlar.
3 Etik ilkelerin önemini ve gereğini kavrar.
4 Etik dışı davranışların neler olduğunu bilir.
5 Öğretmenlik mesleğindeki başarı ile etik ilkeler ilişkisini anlar
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Etik-ahlak-hukuk kavramlarını tanımı ve birbirleriyle ilişkisi Görüşme, Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Meslek etiğinin önemi ve anlamı Görüşme, Sunum (Hazırlık)
3. Hafta İtibarı azalan bir meslek olarak postmodern çağda öğretmenlik Görüşme, Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Toplumsal, politik ve meslek aidiyetinin etik ilkeler ile ilişkisi Görüşme, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Etik bir topluma duyulan ihtiyaç ve öğretmenlerin etik örnek olma gereği Sunum (Hazırlık), Görüşme
6. Hafta Öğretmenlik meslek etiğinin tanımı, önemi ve gerekçesi Sunum (Hazırlık), Görüşme
7. Hafta Türkiye’de öğretmenlik meslek etik ilkeleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Bazı ülkelerde öğretmenlik meslek etik ilkeleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Öğretmenlik mesleğinde yaygın olarak gözlenen etik dışı davranışlar Sunum (Hazırlık), Görüşme
11. Hafta Öğretmenlik mesleğinde etik dışı davranışların sebepleri Görüşme, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Öğretmenlik meslek etik ilkelerini yaygınlaştırmak için yapılması gerekenler Sunum (Hazırlık), Görüşme
13. Hafta Etik ilkelerin öğretmen eğitimi ve mesleki gelişim ile ilişkilendirilmesi Görüşme, Sunum (Hazırlık)
14. Hafta Etik İhlallerle İlgili Örnek Olaylar Sunum (Hazırlık), Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
8 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
25 Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY8 5 5 5 5 5
PY25 5 0 3 4 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Eğitimde Ahlak ve Etik, Editör Abdurrahman İlğan, Pegem Yayınları, 2020.
  • Nurettin Topçu, Türkiye’nin Maarif Davası, İstanbul: Dergâh Yayınları, 2018.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Görüşme 14 1 14
Sunum (Hazırlık) 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Final 1 10,5 10,5
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0