| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Ahlâk ve Etik | MB303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Engin ASLANARGUN |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Engin ASLANARGUN (Güz) |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak, öğretmenlik meslek hayatlarında ve günlük yaşamlarında etik ve ahlak ilkeleri rehber edinmektir. |
| Dersin İçeriği | Etik ve ahlak kavramları Etik-ahlak-hukuk ilişkisi Etik davranışlara duyulan ihtiyaç Öğretmenlik meslek etiği Ülkeler düzeyinde öğretmenlik meslek etiği Öğretmenlik mesleğinde etik dışı davranışlar Etik dışı davranışların sebepleri Etik dışı davranışların önlenmesi için alınması gereken tedbirler Türkiye’de öğretmenlik meslek etik ilkeleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Etik, ahlak ve hukuk kavramlarını bilir. |
| 2 | Öğretmenlik meslek etiğinin ne anlama geldiğini anlar. |
| 3 | Etik ilkelerin önemini ve gereğini kavrar. |
| 4 | Etik dışı davranışların neler olduğunu bilir. |
| 5 | Öğretmenlik mesleğindeki başarı ile etik ilkeler ilişkisini anlar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Etik-ahlak-hukuk kavramlarını tanımı ve birbirleriyle ilişkisi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Meslek etiğinin önemi ve anlamı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | İtibarı azalan bir meslek olarak postmodern çağda öğretmenlik | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Toplumsal, politik ve meslek aidiyetinin etik ilkeler ile ilişkisi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Etik bir topluma duyulan ihtiyaç ve öğretmenlerin etik örnek olma gereği | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Öğretmenlik meslek etiğinin tanımı, önemi ve gerekçesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 7. Hafta | Türkiye’de öğretmenlik meslek etik ilkeleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Bazı ülkelerde öğretmenlik meslek etik ilkeleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Öğretmenlik mesleğinde yaygın olarak gözlenen etik dışı davranışlar | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Öğretmenlik mesleğinde etik dışı davranışların sebepleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Öğretmenlik meslek etik ilkelerini yaygınlaştırmak için yapılması gerekenler | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Etik ilkelerin öğretmen eğitimi ve mesleki gelişim ile ilişkilendirilmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Etik İhlallerle İlgili Örnek Olaylar | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 8 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. | ✔ | |||||
| 25 | Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY25 | 5 | 0 | 3 | 4 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Görüşme | 14 | 1 | 14 |
| Sunum (Hazırlık) | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10,5 | 10,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||