Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizik I | FEN101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Sedat KARAÇAM |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Sedat KARAÇAM (Güz) |
Dersin Amacı | Klasik fiziğin mekanik ile ilgili temel kavramlarını ve ilkelerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Ölçme Ve Birim Sistemleri, Vektörler, Bir Boyutta Hareket, İki Ve Üç Boyutta Hareket, Newton Yasaları Ve Uygulamaları, İş Ve Enerji, Potansiyel Enerji Ve Enerjinin Korunumu, Kütle Merkezi Ve Çizgisel Momentum, Çarpışma Ve Çizgisel Momentumun Korunumu, Katı Cisimlerin Dönme Hareketi. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Fizik alanındaki güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
2 | Fizik ile ilgili kaynakları kullanabilecek düzeyde bilgi donanımına sahip olur. |
3 | Fizik teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur. |
4 | Fizik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir |
5 | Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirebilir |
6 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir ve analiz edebilir |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Ölçme ve Birim Sistemleri | |
2. Hafta | Vektörler | |
3. Hafta | Bir Boyutta Hareket | |
4. Hafta | İki ve Üç Boyutta Hareket | |
5. Hafta | Newton Yasaları ve Uygulamaları | |
6. Hafta | Newton Yasaları ve Uygulamaları | |
7. Hafta | İş ve Enerji | |
8. Hafta | İş ve Enerji | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | |
11. Hafta | Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | |
12. Hafta | Kütle Merkezi Ve Çizgisel Momentum | |
13. Hafta | Çarpışma Ve Çizgisel Momentumun Korunumu | |
14. Hafta | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel doğa bilimleri (fizik, kimya, biyoloji, çevre, astronomi, yer bilimi) ile ilgili kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilecek düzeyde bilim okuryazarıdır. | ✔ | |||||
2 | Fizik, kimya ve biyoloji konularında öğrencilere yönelik uygun laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilimsel süreç becerilerine sahiptir. | ✔ | |||||
3 | Fizik, kimya, biyoloji, çevre, astronomi ve yer bilimi konularında öğrencilerde görülebilen kavram yanılgılarını ve bunları değiştirme stratejilerini bilir. | ✔ | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
Güz Dönemi | |||
Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
---|---|---|---|
Prof. Dr. Sedat KARAÇAM | Vize | 40,00 | |
Prof. Dr. Sedat KARAÇAM | Final | 60,00 | |
Toplam | 100,00 |
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 hafta) | 14 | 4 | 56 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 2 | 24 |
Araştırma | 1 | 2 | 2 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |