Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | GKZ102 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK |
Dersi Veren(ler) |
Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk devrimlerini ve kuruluşundan günümüze Türkiye'de yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal olayları kavramak |
Dersin İçeriği | Siyasal alanda yapılan devrimler ve süreç |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Türk devriminin temel ilkelerini ve niteliğini kavrayabilme - Türk devriminin amacını ve toplumsal kazanımlarını sıralayabilme - Türk devriminin hangi koşullarda, hangi yöntemlerle gerçekleştirildiğini ve bu süreçte ne tür sorunlarla karşılaşıldığını kavrayabilme - Atatürk ilkeleri, Atatürkçülük, Kemalizm, Atatürkçü düşünce sistemi gibi kavramları yorumlayabilme - Geçmişten günümüze Türkiye Cumhuriyeti'nde yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal gelişmeleri algılayabilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Siyasal alanda yapılan devrimler: Saltanatın kaldırılması, cumhuriyetin ilanı, halifeliğin kaldırılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
2. Hafta | Atatürk döneminde çok partili hayata geçiş denemeleri | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Araştırma |
3. Hafta | Çağdaş ve laik bir hukuk sistemi oluşturabilmek için gerçekleştirilen devrimler ve anayasalar | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
4. Hafta | Eğitim alanında gerçekleştirilen devrimler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma |
5. Hafta | Ulusal bir ekonomi oluşturma politikaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
6. Hafta | Uluslaşma projesi olarak; dil, tarih ve kültür | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Uygulama Araştırma |
7. Hafta | Atatürkçü düşünce sisteminin ve Türk devriminin niteliği ve evrenselliği | Uygulama Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
8. Hafta | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama |
9. Hafta | Milli Şef Dönemi Türk iç ve dış politikası | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
10. Hafta | Demokrat Parti Dönemi ve 27 Mayıs | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | 1960-1980 arası Türk iç ve dış siyasetinde yaşanan gelişmeler | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | 12 Eylül'den günümüze Türkiye | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
13. Hafta | 12 Eylül'den günümüze Türkiye | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Ahmet Mumcu, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi -II(Komisyon) Utkan Kocatürk, Atatürk'ün Fikir ve Düşünceleri Suna Kili, Atatürk Devrimi: Bir Çağdaşlaşma Modeli Şerafettin Turan, Atatürk'ün Düşünce Yapısını Etkileyen Olaylar, Düşünürler, Kitaplar Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi Sina Akşin, Kısa Türkiye Tarihi Taner Timur, Türk Devrimi ve Sonrası Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi Tevfik Çavdar, Türkiye'nin Demokrasi Tarihi 1950'den Günümüze Şevket Süreyya Aydemir, Tek Adam Şevket Süreyya Aydemir, İkinci Adam Andrew Mango, Atatürk: Modern Türkiye'nin Doğuşu Lord Kinross, Atatürk: Bir Millletin Yeniden Doğuşu Eric Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye Feroz Ahmad, Bir Kimlik Peşinde Türkiye Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi Yahya Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi Türk Dış Politikası, Kurtuluş Savaşı'ndan Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar(Baskın Oran) |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | - |
PY5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 1 | 60 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 5 | 65 |
Araştırma | 3 | 3 | 9 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |