Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
I. Binde Doğu-Batı İlişkileri ARK432 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Demir çağı ile birlikte gelişen olaylar sonrası Roma Cumhuriyet dönemi sonuna kadar Egenin her iki kıyısındaki siyasi gelişmeleri öğrenmek
Dersin İçeriği 1- I. binyıl içindeki uygarlıkların sanat eserlerini tanıyabilme. 2-Uygarlıklar arası ilişkilerin sanat eserlerine yansımalarını kavrayabilme. 3-Sanat eserlerinin ticaretteki yerinin kavranması. 4- I. binyıl deniz ve kara ticaretinin ana hatlarının öğrenilmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma
- Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme
- Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme
- Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme
- Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma
- Arkeolojik alanlardaki kazı ve yüzey araştırma projelerinde sorumluluk alabilme
- Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme
- Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme
- Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme
- Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
- Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta İ.Ö. I. binyılda ekonomik ve siyasi yapı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
2. Hafta Akdeniz kültürlerinin gelişmesinde Fenikelilerin rolü Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
3. Hafta Akdeniz ve Ege sanatında Kuzey Suriye ve Asur etkisi Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Geç Hitit sanatının Akdeniz ve Ege kültürlerine etkisi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
5. Hafta Doğu Akdeniz ve Kıbrıs Sanatı Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Mısır'da Grek Sanatı, Grek Sanatında Mısır etkileri Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ders Saati Görsel Sunum
8. Hafta Erken Yunan sanatında Doğu kültürünün rolü Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
9. Hafta Pers sanatının Anadolu kültürüne etkileri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
10. Hafta Etrüsk sanatında doğulu öğeler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Phrig sanatının Yunan kültürüne etkisi Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati
12. Hafta Urartu sanatının Yunan kültürüne etkisi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
13. Hafta Lydia ve Yunan sanatı arasındaki etkileşimde ticaretin rolü Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati
Kaynaklar
V.R. Desborough, The Greek Dark Ages, London 1972; J.M. Cook, The Greeks in Ionia and the East, London 1970; J. Boardman, The Greek sculpture: The late Classical Peirod and and Sculpture in Colonies and Overseas, London 1995; T.J. Dunbabin, The Greeks and and Their Eastern Neighbours, Chicago 1979; A.G. Woodhead, , The Greeks in the West, London 1962; D. Harden, The Phoenicians, London 1963; M. Grand, The Etruscans, London 1980; E. Akurgal, Phrygische Kunst, Ankara 1955; E. Akurgal, Orient und Okzident, Barcelona 1966; M.I. Finley, The Ancient Economy, London 1973; A. Möller, Naukratis, Trade in Archaic Greece, New York 2000; V. Karageorghis, The Civilisations of the Aegean and their Diffusion in Cyprus and the Eastern Mediterranean, Larnaca 1996; D.P.S. Peacock, Pottery and Early Commerce: Characterization and Trade in Roman and Later Ceramics, London 1977. C. Roebuck, , Economy and Society in the Early Greek World, Chicago 1979; J.C. Waldbaum, “Early Greek Contacts with the Southern Levant, c. 1000-6000 BC: The Eastern Perspective”, BASOR 293, 1994, s. 53-66. J.C.Waldbaum- J. Magness, “The Chronology of Early Greek Pottery: New Evidence from Seventh Century BC Destruction Levels in Israel”, AJA 101, 1997, s. 23-40.
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11 Ölçme Yöntemi
PY1 4 4 5 4 4 5 3 3 4 4 5 3 40,60
PY2 4 3 1 4 4 5 4 2 4 5 5 3 40
PY3 4 4 5 4 5 5 3 3 4 4 5 3 40,60,40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 14 14
Final 1 2 2
Uygulama 2 9 18
Uygulama DS 1 12,5 12,5
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0