Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
I. Binde Doğu-Batı İlişkileri | ARK432 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Demir çağı ile birlikte gelişen olaylar sonrası Roma Cumhuriyet dönemi sonuna kadar Egenin her iki kıyısındaki siyasi gelişmeleri öğrenmek |
Dersin İçeriği | 1- I. binyıl içindeki uygarlıkların sanat eserlerini tanıyabilme. 2-Uygarlıklar arası ilişkilerin sanat eserlerine yansımalarını kavrayabilme. 3-Sanat eserlerinin ticaretteki yerinin kavranması. 4- I. binyıl deniz ve kara ticaretinin ana hatlarının öğrenilmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Arkeolojinin temel ve güncel düzeydeki bilgilerine bir arada sahip olma - Arkeolojinin kuramsal ve Uygulama becerilerini arazide uygulayabilme - Arkeolojik verileri ve materyalin dönem, stil ve kronolojik sorunlarını ayırt edebilme - Arkeolojik verileri görsel ve sözel olarak teknolojik altyapıyı da kullanarak kayıt altına alabilme - Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetkisine sahip olma - Arkeolojik alanlardaki kazı ve yüzey araştırma projelerinde sorumluluk alabilme - Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme ve tarih, antropoloji, mimarlık vb farklı bilimsel disiplinlerin verilerini arkeolojik sorunları çözmede kullanabilme - Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme - Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme - Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo/laboratuar ortamında disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. - Arkeolojik materyalin korunmasını ve topluma tanıtımını turizm ve çevre ilişkisi içinde yapabilme. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | İ.Ö. I. binyılda ekonomik ve siyasi yapı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
2. Hafta | Akdeniz kültürlerinin gelişmesinde Fenikelilerin rolü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
3. Hafta | Akdeniz ve Ege sanatında Kuzey Suriye ve Asur etkisi | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Geç Hitit sanatının Akdeniz ve Ege kültürlerine etkisi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Doğu Akdeniz ve Kıbrıs Sanatı | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Mısır'da Grek Sanatı, Grek Sanatında Mısır etkileri | Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım |
7. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati Görsel Sunum |
8. Hafta | Erken Yunan sanatında Doğu kültürünün rolü | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
9. Hafta | Pers sanatının Anadolu kültürüne etkileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
10. Hafta | Etrüsk sanatında doğulu öğeler | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Phrig sanatının Yunan kültürüne etkisi | Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
12. Hafta | Urartu sanatının Yunan kültürüne etkisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
13. Hafta | Lydia ve Yunan sanatı arasındaki etkileşimde ticaretin rolü | Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
V.R. Desborough, The Greek Dark Ages, London 1972; J.M. Cook, The Greeks in Ionia and the East, London 1970; J. Boardman, The Greek sculpture: The late Classical Peirod and and Sculpture in Colonies and Overseas, London 1995; T.J. Dunbabin, The Greeks and and Their Eastern Neighbours, Chicago 1979; A.G. Woodhead, , The Greeks in the West, London 1962; D. Harden, The Phoenicians, London 1963; M. Grand, The Etruscans, London 1980; E. Akurgal, Phrygische Kunst, Ankara 1955; E. Akurgal, Orient und Okzident, Barcelona 1966; M.I. Finley, The Ancient Economy, London 1973; A. Möller, Naukratis, Trade in Archaic Greece, New York 2000; V. Karageorghis, The Civilisations of the Aegean and their Diffusion in Cyprus and the Eastern Mediterranean, Larnaca 1996; D.P.S. Peacock, Pottery and Early Commerce: Characterization and Trade in Roman and Later Ceramics, London 1977. C. Roebuck, , Economy and Society in the Early Greek World, Chicago 1979; J.C. Waldbaum, “Early Greek Contacts with the Southern Levant, c. 1000-6000 BC: The Eastern Perspective”, BASOR 293, 1994, s. 53-66. J.C.Waldbaum- J. Magness, “The Chronology of Early Greek Pottery: New Evidence from Seventh Century BC Destruction Levels in Israel”, AJA 101, 1997, s. 23-40. |
Doküman | 1. ionia |
Doküman | 2. Mısır ionia |
Doküman | 3. İon Pers |
Doküman | 4. Persler |
Doküman | 5. İonia kentleri |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 40,60 |
PY2 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 40 |
PY3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 40,60,40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 2 | 9 | 18 |
Uygulama DS | 1 | 12,5 | 12,5 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |