Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı 2015-2016 bahar öğretim yılında kurulmuştur. Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’ nın amacı okullarda, bakanlık ve kurumların eğitim birimlerinde, Talim ve Terbiye Dairesi' nde uzman ya da uzman yardımcısı yetiştirmektir.
Programın misyonu, bilginin doğasının anlamlı bir biçimde yapılandırılmasını sağlayacak eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine rehberlik edecek; etkili öğretme-öğrenme süreçlerini tasarlayabilen, üst düzey düşünme becerilerine sahip; bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini yaşamının her alanında işe koşabilen yaşam boyu öğrenen bireyler yetiştirmektir.
Programın vizyonu,kuramsal ve uygulamalı araştırmalar yapmak, öğrenciler tarafından tercih edilen, nitelikli ve sürekli kendini yenileyen eğitim programları ve öğretim uzmanları yetiştirme ve ulusal ve uluslararası eğitim politikalarına yön verilmesine katkı sağlamaktır.
Bilim İnsanı
Bu program doktora düzeyinde eğitim yapan bir programdır.
Doktora programlarına başvuracak adaylar için bir Lisans veya Tezli Yüksek Lisans Diplomasına sahip olmak. Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalaması 4 üzerinden en az 3,0 olması gerekir. Yurtdışı diplomalarda Yükseköğretim Kurulu’nca verilen denklik belgesi gereklidir.
Adayların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ ten (Eşit Ağırlık puan türünde en az 60 standart puan veya ALES’ e eşdeğer kabul edilen ve YÖK tarafından ilan edilen eşdeğer puanlardan 60 ALES puanına sahip olmaları gerekir. Lisans diploması ile başvuracakların ALES sınavından (Eşit Ağırlık puan türünden) en az 80.00 ve Lisans mezuniyet notunun 4.00 üzerinden en az 3.00 olması gerekir. ALES geçerlilik süresi 3 yıldır.
YÖK tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan almış olmak. KPDS, ÜDS, YDS ve e-YDS sınav sonuçlarının geçerlilik süresi sınav tarihinden itibaren 5 yıldır.
ALES'in %50'si, Not Ortalamasının (Yüksek lisans diploması ile başvuranların yüksek lisans not ortalaması, lisans diploması ile başvuranların lisans not ortalaması) %10' u, Bilim Sınavının %20'si, Mülakat' ın %20'si alınarak toplanır. Bilim sınavı ve mülakat sınavlarına girmeyenler başarısız sayılır. Adayların 100 üzerinden yapılacak başarı düzeyinin en az 70 olması gerekir.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Bilimsel bir araştırma, çalışma ya da proje desenleme, yürütme ve sonuçlandırma |
2 | Bilimsel bulguları eğitsel sorunların çözümünde kullanabilme |
3 | Program geliştirme modellerini analiz etme ve değerlendirebilme |
4 | Alanıyla ilgili bir konuda eğitim programı tasarısı hazırlayabilme |
5 | Program standartları geliştirme ve standartlara uygun akreditasyon modeli geliştirebilme ve uygulayabilme |
6 | Eğitim programlarını değerlendirme ve sonuçlarını yorumlayabilme |
7 | Öğrenme stil ve stratejilerine uygun öğretim tasarıları hazırlayabilme ve uygulayabilme becerisi |
8 | Eğitimde program geliştirme alanında yaşanan sorunları tanılayabilme ve uygun çözümler geliştirebilme becerisi |
9 | Tarihsel süreç içerisinde Türk eğitim sisteminin farklı kademelerinde gerçekleştirilen program geliştirme çalışmalarını çeşitli yönleriyle yorumlama ve analiz edebilme becerisi |
10 | Türkiye’deki öğretmen eğitimi sorunlarına çözüm üretebilme |
11 | Türk eğitim sisteminin sorunları hakkında bilgili olma ve sorunlara ilişkin çözüm geliştirme becerisi |
12 | Hayatboyu öğrenmenin bilincinde olma ve bunu bir yaşam biçimi olarak edinebilme |
13 | Öğrenme ve öğretme süreçleriyle ilgili kazanımlarını etkin bir biçimde kullanabilme |
14 | Eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı düşünebilme |
15 | Bilgi, medya, bilim ve teknoloji okuryazarlığı becerilerine sahip olma |
16 | Alanda edindiği bilgileri diğer alanlardaki uygulama etkinliklerinin geliştirilmesinde kullanabilme |
17 | Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilme |
18 | Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya koyduğu ürünleri ilgili çevrelere sunabilme ve tartışabilme |
19 | Eğitsel konu ve sorunları yansıtıcı düşünme ilkeleri doğrultusunda, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme |
Eğitim Programları ve Öğretim doktora programıyla; öğrencilerin alan ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, öğrenme-öğretme süreçleri, öğretme modelleri, yaşam boyu öğrenme, uzaktan eğitim ve bilimsel araştırma becerilerinin kazandırılmasını öngören derslerle öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında uzmanlık kazandırılması amaçlanmaktadır.
Doktora programını tamamlayanlar, bir üst öğrenim derecesi olan post-doktora eğitimlerine devam edebilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Bilgi Formu"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Yönetmeliklerle ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
27 kredilik ders almış ve hepsinde başarılı olmak
Seminer, yeterlilik ve Uzmanlık Alan dersinde başarılı olmak
Doktora tezi jürisinde başarılı olmak