Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Teraslar ve Çatı Bahçeleri PEM555 3 + 0 3,0 8,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Zeki DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilere, teraslar ve çatı bahçeleri ile ilgili kavramlar, kentsel yeşil alanlar içerisindeki rolü ve işlevleri verilecektir. Kentsel çevrede yer alan yeşil alanların yapılaşmış çevre ile olan ilişkileri incelenecektir. Kentsel yeşil alan sistemleri ve teras ve çatılardaki bitkilerin bu sistemlerin oluşumuna etkili açıklanacaktır. Yoğun yapılaşmanın olduğu kentsel alanlarda uygulanan teras ve çatı bahçelerinin tasarım ve uygulama aşamaları anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders, kentsel çevredeki yeşil alanların, yapılaşmış çevre ile olan ilişkisi incelenirken, çatı ve teras bahçelerinin kentsel yeşil alan sistemlerine katkıları ve bu sistemlerin oluşumuna etkisi üzerinde durulacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler kent ekosisteminin ekolojik çevre değerleri, çatı ve teras ile ilgili temel kavramları öğreneceklerdir.
- Çok yönlü işlevlere sahip tasarım çalışmalarından biri de otopark üstü peyzaj tasarım projeleridir. öğrenciler aynı alanı birden farklı amaç için tasarlamayı öğrenecektir.
- öğrenciler farklı bir yükseltide oluşturulan yeşil alanın işlevlerini öğrenecektir
- Öğrenciler yer seviyesinden farklı bir nokta için tasarımı öğrenir
- Öğrenciler yer seviyesinden farklı bir noktada bitki yetişme ortamı oluşturmayı ve bu ortam için bitki türü belirlemeyi öğrenir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Teras ve çatıların kentsel yeşil alan açısından önemi Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
2. Hafta Çatı ve terasların fonksiyonları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati
3. Hafta Yerden farklı yükselti için alan analizi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
4. Hafta Çatı ve teras bahçeleri için fonksiyonların belirlenmesi Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
5. Hafta Çatı ve teras bahçeleri için yük taşıma kapasitesinin tahmin edilmesi Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum
6. Hafta Çatı ve teraslarda su yalıtımının ve drenajın sağlanması Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım
7. Hafta Çatı ve teraslar için uygun bitki türlerinin seçimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
8. Hafta Toprak ve Yetiştirme Ortamının oluşturulması Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Su Tutma Oranı ve Sulama Gereksiniminin Hesaplanması Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
10. Hafta Güvenliğin ve Diğer Düzenlemelerin Sağlanması Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım
11. Hafta Bakım ve Yönetimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum
12. Hafta Maliyetin Hesaplanması Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
13. Hafta Ülkemizdeki uygulama örnekleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
14. Hafta Yurtdışından örnekler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati Görsel Sunum
Kaynaklar
Todd, N. J, Todd, J., From Eco-Cities to Living Machines: Principles of Ecological Design, Nort Atlantic Books Berkeley, california, 1993, s.75.
S. Edgar David, “How Does Your Rooftop Grow?, Temple University Ambler, The Philadelphia Inquirer, March 8, 2002, Features Magazine, Edition: City-D, Page E01.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 1 0 0 0 0 0 40,60
PY2 4 0 0 0 0 0 40,60
PY3 4 0 0 0 0 0 40,60
PY5 4 0 0 0 0 0 40,60
PY6 3 0 0 0 0 0 40,60
PY7 1 0 0 0 0 0 40,60
PY8 3 0 0 0 0 0 40,60
PY9 2 0 0 0 0 0 40,60
PY10 3 0 0 0 0 0 40,60
PY11 2 0 0 0 0 0 40,60
PY12 3 0 0 0 0 0 40,60
PY13 1 0 0 0 0 0 40,60
PY14 4 0 0 0 0 0 40,60
PY15 3 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 2 28
Diğer Faaliyetler 11 2 22
Sözel Anlatım 6 2 12
Görsel Sunum 6 2 12
Ara Sınav 1 10 2 20
Ara Sınav 2 20 2 40
Toplam İş Yükü 204
Dersin AKTS Kredisi 8,0