Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teraslar ve Çatı Bahçeleri | PEM555 | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Zeki DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, teraslar ve çatı bahçeleri ile ilgili kavramlar, kentsel yeşil alanlar içerisindeki rolü ve işlevleri verilecektir. Kentsel çevrede yer alan yeşil alanların yapılaşmış çevre ile olan ilişkileri incelenecektir. Kentsel yeşil alan sistemleri ve teras ve çatılardaki bitkilerin bu sistemlerin oluşumuna etkili açıklanacaktır. Yoğun yapılaşmanın olduğu kentsel alanlarda uygulanan teras ve çatı bahçelerinin tasarım ve uygulama aşamaları anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, kentsel çevredeki yeşil alanların, yapılaşmış çevre ile olan ilişkisi incelenirken, çatı ve teras bahçelerinin kentsel yeşil alan sistemlerine katkıları ve bu sistemlerin oluşumuna etkisi üzerinde durulacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler kent ekosisteminin ekolojik çevre değerleri, çatı ve teras ile ilgili temel kavramları öğreneceklerdir. - Çok yönlü işlevlere sahip tasarım çalışmalarından biri de otopark üstü peyzaj tasarım projeleridir. öğrenciler aynı alanı birden farklı amaç için tasarlamayı öğrenecektir. - öğrenciler farklı bir yükseltide oluşturulan yeşil alanın işlevlerini öğrenecektir - Öğrenciler yer seviyesinden farklı bir nokta için tasarımı öğrenir - Öğrenciler yer seviyesinden farklı bir noktada bitki yetişme ortamı oluşturmayı ve bu ortam için bitki türü belirlemeyi öğrenir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Teras ve çatıların kentsel yeşil alan açısından önemi | Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
2. Hafta | Çatı ve terasların fonksiyonları | Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati |
3. Hafta | Yerden farklı yükselti için alan analizi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
4. Hafta | Çatı ve teras bahçeleri için fonksiyonların belirlenmesi | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Çatı ve teras bahçeleri için yük taşıma kapasitesinin tahmin edilmesi | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum |
6. Hafta | Çatı ve teraslarda su yalıtımının ve drenajın sağlanması | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım |
7. Hafta | Çatı ve teraslar için uygun bitki türlerinin seçimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Toprak ve Yetiştirme Ortamının oluşturulması | Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | Su Tutma Oranı ve Sulama Gereksiniminin Hesaplanması | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
10. Hafta | Güvenliğin ve Diğer Düzenlemelerin Sağlanması | Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım |
11. Hafta | Bakım ve Yönetimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum |
12. Hafta | Maliyetin Hesaplanması | Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
13. Hafta | Ülkemizdeki uygulama örnekleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Yurtdışından örnekler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati Görsel Sunum |
Todd, N. J, Todd, J., From Eco-Cities to Living Machines: Principles of Ecological Design, Nort Atlantic Books Berkeley, california, 1993, s.75. |
S. Edgar David, “How Does Your Rooftop Grow?, Temple University Ambler, The Philadelphia Inquirer, March 8, 2002, Features Magazine, Edition: City-D, Page E01. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY15 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 14 | 2 | 28 |
Diğer Faaliyetler | 11 | 2 | 22 |
Sözel Anlatım | 6 | 2 | 12 |
Görsel Sunum | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav 1 | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav 2 | 20 | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8,0 |