Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tarihi Çevrelerde Peyzaj Planlama ve Tasarımı PEM553 3 + 0 3,0 8,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu derste, tarihi çevreleri korurken, planlama ve tasarım çalışmalarını geliştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu dersin kapsamında, tarihi çevrelerin korunmasını sağlarken planlama ve tasarım süreçlerini geliştirmektir. Öğrenciler, tarihi alanların korunmasında estetik ve işlevsellik dengesi gözetilerek sürdürülebilirlik ilkeleriyle uyumlu planlama ve tasarım yaklaşımlarını öğrenirler.
Ders Öğrenme Kazanımları - Bu dersin sonunda öğrenci, peyzaj arkeolojisi, özellikle de tarihi peyzajlar, hakkında temel anlayışa sahip olacak
- Bu dersin sonunda öğrenci, peyzaj arkeolojisi, tarihi bir peyzajın/bahçenin restorasyon potansiyeli üzerinde tartışabilecek.
- Bu dersin sonunda öğrenci, yapıların ve alanların önemini araştırabilecek, analiz edebilecek ve yorumlayabilecek.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş – Peyzaj mimarlığı tarihi ile ilgili genel bilgi Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
2. Hafta Peyzaj mimarlığı tarihi ile ilgili genel bilgi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
3. Hafta Koruma planlaması ve alan tasarımında arkeolojinin önemi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler
4. Hafta Koruma planlaması ve alan tasarımında arkeolojinin önemi Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Peyzaj arkeologunun araçları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
6. Hafta Peyzaj arkeologunun araçları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
7. Hafta Arkeolojik verilerin kurtarılması ve yorumlanması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler
8. Hafta ARA SINAV Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Araştırma
9. Hafta Tarihi yerlerin değerlendirilmesinde dikkat edilecek faktörler Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ders Saati
10. Hafta Tarihi yerlerin değerlendirilmesinde dikkat edilecek faktörler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
11. Hafta Tarihi koruma planlamasında halk katılımı Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
12. Hafta Örnek projeler üzerinde tartışma Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Örnek projeler üzerinde tartışma Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Örnek projeler üzerinde tartışma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
Kaynaklar
Jellicoe, G. 1975. The Landscape of Man: shaping the environment from prehistory to the present day. Thames and Hudson.
Deetz, James.1967 Invitation to Archaeology, chapters 1 & 2. Natural History Press: New York.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 40,60
PY2 0 0 0 0 40,60
PY3 4 0 0 0 40,60
PY4 0 0 0 0 40,60
PY5 0 0 0 0 40,60
PY6 4 0 0 0 40,60
PY7 0 0 0 0 40,60
PY8 0 0 0 0 40,60
PY9 2 0 0 0 40,60
PY10 3 0 0 0 40,60
PY12 3 0 0 0 40,60
PY13 4 0 0 0 40,60
PY14 4 0 0 0 40,60
PY15 5 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 2 28
Diğer Faaliyetler 11 2 22
Sözel Anlatım 6 2 12
Görsel Sunum 6 2 12
Ara Sınav 1 10 2 20
Ara Sınav 2 20 2 40
Toplam İş Yükü 204
Dersin AKTS Kredisi 8,0