Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarihi Çevrelerde Peyzaj Planlama ve Tasarımı | PEM553 | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, tarihi çevreleri korurken, planlama ve tasarım çalışmalarını geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin kapsamında, tarihi çevrelerin korunmasını sağlarken planlama ve tasarım süreçlerini geliştirmektir. Öğrenciler, tarihi alanların korunmasında estetik ve işlevsellik dengesi gözetilerek sürdürülebilirlik ilkeleriyle uyumlu planlama ve tasarım yaklaşımlarını öğrenirler. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Bu dersin sonunda öğrenci, peyzaj arkeolojisi, özellikle de tarihi peyzajlar, hakkında temel anlayışa sahip olacak - Bu dersin sonunda öğrenci, peyzaj arkeolojisi, tarihi bir peyzajın/bahçenin restorasyon potansiyeli üzerinde tartışabilecek. - Bu dersin sonunda öğrenci, yapıların ve alanların önemini araştırabilecek, analiz edebilecek ve yorumlayabilecek. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş – Peyzaj mimarlığı tarihi ile ilgili genel bilgi | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Peyzaj mimarlığı tarihi ile ilgili genel bilgi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
3. Hafta | Koruma planlaması ve alan tasarımında arkeolojinin önemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Koruma planlaması ve alan tasarımında arkeolojinin önemi | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Peyzaj arkeologunun araçları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma |
6. Hafta | Peyzaj arkeologunun araçları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
7. Hafta | Arkeolojik verilerin kurtarılması ve yorumlanması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | ARA SINAV | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Araştırma |
9. Hafta | Tarihi yerlerin değerlendirilmesinde dikkat edilecek faktörler | Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ders Saati |
10. Hafta | Tarihi yerlerin değerlendirilmesinde dikkat edilecek faktörler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
11. Hafta | Tarihi koruma planlamasında halk katılımı | Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
12. Hafta | Örnek projeler üzerinde tartışma | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Örnek projeler üzerinde tartışma | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Örnek projeler üzerinde tartışma | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
Jellicoe, G. 1975. The Landscape of Man: shaping the environment from prehistory to the present day. Thames and Hudson. |
Deetz, James.1967 Invitation to Archaeology, chapters 1 & 2. Natural History Press: New York. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY15 | 5 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 14 | 2 | 28 |
Diğer Faaliyetler | 11 | 2 | 22 |
Sözel Anlatım | 6 | 2 | 12 |
Görsel Sunum | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav 1 | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav 2 | 20 | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8,0 |