Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Çevresel Etki Değerlendirmesi | PEM547 | 2 + 2 | 3,0 | 8,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Osman UZUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Peyzaj mimarlığı çalışma alanlarından birini oluşturan Stratejik ÇED uygulamalarını yürütebilecekleri bilgi-koordinasyon temeline dayalı disiplinler arası çalışma becerisi kazandırmak, diğer meslek disiplinleri ve arkadaşlarıyla ortak çalışmalar yapabilme becerisine sahip olma |
Dersin İçeriği | Dersin sonunda, öğrenciler Stratejik ÇED sürecine hâkim, disiplinler arası uyum içinde çalışabilen, çevresel duyarlılığa sahip peyzaj mimarları olarak bu alanda görev alabilecek yetkinliğe ulaşmayı hedeflemektedirler. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Stratejik ÇED tarihsel gelişimi, Ülkemizde ve diğer ülkelerde kullanım yöntemleri; Peyzaj bileşenleri ve bu bileşenler üzerine insan faaliyetlerinden kaynaklanabilecek olası etkileri; etki karakteri; Etki ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri; Stratejik ÇED raporu hazırlama ve değerlendirme ölçütleri konularında bilgi sahibi olacaktır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş, ders içeriğinin anlatılması, ders kapsamında hazırlanacak öğrenci ödevlerinin konu dağıtımının yapılması | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma |
2. Hafta | Çevre sorunları, Birleşmiş Milletler Konferansları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
3. Hafta | Çevresel Etki Değerlendirmesine Giriş, tanımlar süreçler, Ülkemizde ÇED ve çevre Yönetimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma |
4. Hafta | ÇED yönetmeliği süreçler | Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | ÇED yönetmeliği süreçler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
6. Hafta | Ekolojik Riziko Analizi ve ÇED | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
7. Hafta | Vize | Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Stratejik ÇED Giriş, tanımlar süreçler, | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
9. Hafta | Stratejik ÇED aşamaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
10. Hafta | Stratejik ÇED aşamaları | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
11. Hafta | Stratejik ÇED aşamaları | Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
12. Hafta | Örnek üzerinde tartışmlar | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
13. Hafta | Örnek üzerinde tartışmlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma |
14. Hafta | Genel Değerlendirme | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Çevresel Etki Değerlendirmesi, Prof. Dr. Muzaffer YÜCEL. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü. 1996. Adana. |
ÇED Raporu Hazırlama Ve Değerlendirme Semineri Ders Notları. Türkiye ormancılar Derneği Yayını. Doç.Dr. Şükran ŞAHİN. 1998. Ankara |
ÇED Eğitimi, Türkiye Çevre Vakfı. 1994. Ankara. |
Çevre Hukuku, Nükhet TURGUT. Savaş Yayınevi. 1998. Ankara. |
Plancı Gözüyle Kalkınma, Çevre ve Çevresel Etki Değerlendirmesi, Ayşe Öznur Özer, Kumru Arapkirlioğlu, Cemalettin Erol, TMMOB Şehir Plancıları Odası-ÇED konmisyonu 1. Kitap. 1996. |
Avrupa Birliği’nde ve Türkiye’de Çevre Mevzuatı. Türkiye Çevre Vakfı Yayını.200 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 40,60 |
PY2 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 2 | 0 | 40,60 |
PY7 | 3 | 0 | 40,60 |
PY8 | 3 | 0 | 40,60 |
PY9 | 3 | 0 | 40,60 |
PY10 | 3 | 0 | 40,60 |
PY11 | 4 | 0 | 40,60 |
PY12 | 3 | 0 | 40,60 |
PY13 | 3 | 0 | 40,60 |
PY14 | 3 | 0 | 40,60 |
PY15 | 3 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 14 | 2 | 28 |
Diğer Faaliyetler | 12 | 2 | 24 |
Sözel Anlatım | 4 | 4 | 16 |
Görsel Sunum | 4 | 4 | 16 |
Arazi Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 2 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8,0 |