Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görsel Değerlendirme Yöntemleri PEM516 3 + 0 3,0 8,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Haldun MÜDERRİSOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Görsel değerlendirme kavramını tanıtmak. Görsel değerlendirme kriterlerinin peyzaj politikası, planlaması ve tasarımına etkilerini ögretmek.
Dersin İçeriği Görsel etki değerlendirmenin tarihi gelişimi ve kavramsallığı Doğal ve kültürel (kent ve kır) peyzajlarda görsel analiz ve değerlendirmelerin kavranması Dünyadan ve ülkemizden örneklenen görsel etki değerlendirme çalışmalarının analizi ve değerlendirmesi Peyzaj politikaları, planlama ve tasarımı, yönetimi çalıpşmalarında görsel etki değerlendirmenin işlevselliği ve sektör olarak kavranması
Ders Öğrenme Kazanımları - Görsel etki değerlendirmenin tarihi gelişimi ve kavramsallığı Doğal ve kültürel (kent ve kır) peyzajlarda görsel analiz ve değerlendirmelerin kavranması Dünyadan ve ülkemizden örneklenen görsel etki değerlendirme çalışmalarının analizi ve değerlendirmesi Peyzaj politikaları, planlama ve tasarımı, yönetimi çalıpşmalarında görsel etki değerlendirmenin işlevselliği ve sektör olarak kavranması
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Görsel analiz ve değerlendirmenin kavramsallaştırması, tarihsel gelişimi Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
2. Hafta İşlevi ve önemi, planlama ve tasarım çalışmalarıyla olan ilişkisi Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
3. Hafta Görsel etki değerlendirme çalışmaları metodolojisi Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
4. Hafta Görsel etki değerlendirme çalışmaları metodolojisi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
5. Hafta Öğrenci poster çalışması sunumu ve örnek bir çalışma ortamında görsel etki analizi çalışması Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Konuyla ilgili örneklerin sunumu Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
7. Hafta Ara sınav (öğrencilerin poster çalışmalarını sunması) ve poster çalışmalarının değerlendirilmesi Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
9. Hafta Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
10. Hafta Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım
11. Hafta Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
13. Hafta Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
14. Hafta Ülkemizde peyzaj politikaları, planlama ve tasarımında görsel etki değerlendirme çalışmalarının değerlendirilmesi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
Kaynaklar
Arriaza M; Cañas-Ortega J F; Cañas-Madueño J A; Ruiz-Aviles P , 2004. Assessing the visual quality of rural landscapes. Landscape and Urban Planning, 69, 115-125. Cullen, G., 1961. Townscapes. Architectural Press, London. Kaplan A; Taşkın T; Önenç A , 2006. Assessing the Visual Quality of Rural and Urban-Fringed Landscapes Surrounding Livestock Farms. Journal of Biosystem Engineering, 95(3), 437-448 Nasar J L , 1998. The Evaluative Image of the City. Sage Publications, California. The Landscape Institute and Institute of Environmental Management Assessment, 2002. Guidelines for Landscape and Visual Impact Assessment. Spon Press, London
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 4 4 60
PY2 1 1 -
PY3 3 3 -
PY4 5 5 -
PY5 2 2 -
PY6 2 2 -
PY7 3 3 -
PY8 4 4 -
PY9 5 5 -
PY10 5 5 -
PY11 5 5 -
PY12 5 5 -
PY13 5 5 -
PY14 5 5 -
PY15 5 5 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 20 2 40
Araştırma 20 3 60
Diğer Faaliyetler 2 1 2
Sözel Anlatım 1 6 6
Görsel Sunum 1 10 10
Uygulama 20 1 20
Ara Sınav 1 2 4 8
Ödev 1 1 5 5
Ödev 2 1 5 5
Final 1 2 2
Uygulama 2 2 4
Toplam İş Yükü 204
Dersin AKTS Kredisi 8,0