Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel Değerlendirme Yöntemleri | PEM516 | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Haldun MÜDERRİSOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görsel değerlendirme kavramını tanıtmak. Görsel değerlendirme kriterlerinin peyzaj politikası, planlaması ve tasarımına etkilerini ögretmek. |
Dersin İçeriği | Görsel etki değerlendirmenin tarihi gelişimi ve kavramsallığı Doğal ve kültürel (kent ve kır) peyzajlarda görsel analiz ve değerlendirmelerin kavranması Dünyadan ve ülkemizden örneklenen görsel etki değerlendirme çalışmalarının analizi ve değerlendirmesi Peyzaj politikaları, planlama ve tasarımı, yönetimi çalıpşmalarında görsel etki değerlendirmenin işlevselliği ve sektör olarak kavranması |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Görsel etki değerlendirmenin tarihi gelişimi ve kavramsallığı Doğal ve kültürel (kent ve kır) peyzajlarda görsel analiz ve değerlendirmelerin kavranması Dünyadan ve ülkemizden örneklenen görsel etki değerlendirme çalışmalarının analizi ve değerlendirmesi Peyzaj politikaları, planlama ve tasarımı, yönetimi çalıpşmalarında görsel etki değerlendirmenin işlevselliği ve sektör olarak kavranması |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Görsel analiz ve değerlendirmenin kavramsallaştırması, tarihsel gelişimi | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
2. Hafta | İşlevi ve önemi, planlama ve tasarım çalışmalarıyla olan ilişkisi | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Görsel etki değerlendirme çalışmaları metodolojisi | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
4. Hafta | Görsel etki değerlendirme çalışmaları metodolojisi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Öğrenci poster çalışması sunumu ve örnek bir çalışma ortamında görsel etki analizi çalışması | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Konuyla ilgili örneklerin sunumu | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Ara sınav (öğrencilerin poster çalışmalarını sunması) ve poster çalışmalarının değerlendirilmesi | Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
9. Hafta | Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım |
11. Hafta | Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
13. Hafta | Konuyla ilgili akademik ve uygulamalı örneklerin sunumu ve değerlendirilmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
14. Hafta | Ülkemizde peyzaj politikaları, planlama ve tasarımında görsel etki değerlendirme çalışmalarının değerlendirilmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum |
Arriaza M; Cañas-Ortega J F; Cañas-Madueño J A; Ruiz-Aviles P , 2004. Assessing the visual quality of rural landscapes. Landscape and Urban Planning, 69, 115-125. Cullen, G., 1961. Townscapes. Architectural Press, London. Kaplan A; Taşkın T; Önenç A , 2006. Assessing the Visual Quality of Rural and Urban-Fringed Landscapes Surrounding Livestock Farms. Journal of Biosystem Engineering, 95(3), 437-448 Nasar J L , 1998. The Evaluative Image of the City. Sage Publications, California. The Landscape Institute and Institute of Environmental Management Assessment, 2002. Guidelines for Landscape and Visual Impact Assessment. Spon Press, London |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 60 |
PY2 | 1 | 1 | - |
PY3 | 3 | 3 | - |
PY4 | 5 | 5 | - |
PY5 | 2 | 2 | - |
PY6 | 2 | 2 | - |
PY7 | 3 | 3 | - |
PY8 | 4 | 4 | - |
PY9 | 5 | 5 | - |
PY10 | 5 | 5 | - |
PY11 | 5 | 5 | - |
PY12 | 5 | 5 | - |
PY13 | 5 | 5 | - |
PY14 | 5 | 5 | - |
PY15 | 5 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 20 | 2 | 40 |
Araştırma | 20 | 3 | 60 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 1 | 2 |
Sözel Anlatım | 1 | 6 | 6 |
Görsel Sunum | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav 1 | 2 | 4 | 8 |
Ödev 1 | 1 | 5 | 5 |
Ödev 2 | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8,0 |